Lennart Bril nieuwe Head Of Commerce bij SEG

Lennart Bril bekleedt vanaf 1 februari de functie van Head of Commerce bij talent managementbureau Sports Entertainment Group (SEG). In zijn nieuwe rol is Bril onder meer verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten binnen het bedrijf.

Lennart Bril ging in 2015 aan de slag als commercieel manager bij House of Sports, waarna hij in 2019 aan het hoofd kwam te staan van zusteronderneming Influencers of Sports. Vanuit deze rol was Bril onder meer verantwoordelijk voor de Olympische campagne van Samsung, haar marketingbureau Cheil en BMX’ers Niek Kimmann en Judy Baauw, en ontwikkelde hij sportcampagnes voor merken als Alpro, HelloFresh, Hansaplast en Sportlife.

Met de aanstelling van Bril als nieuwe Head of Commerce maakt SEG opnieuw stappen in de verdere ontwikkeling en professionalisering van de sport- en entertainmentindustrie. Het brede internationale portfolio van SEG en het toenemende aanbod in commerciële samenwerkingen bieden kansen voor zowel de SEG-talenten als de grootste merken wereldwijd. Samen met Bril gaat het bedrijf bouwen aan nieuwe, duurzame commerciële proposities voor het klantportfolio, om talenten niet alleen sportief maar ook op commercieel vlak te ondersteunen in het verwezenlijken van hun doelen en dromen.

Lennart Bril: “Mijn passie ligt bij het koppelen van de juiste mensen om impactvolle maar vooral creatieve campagnes te realiseren, waarbij ik altijd het belang van het merk én het talent in ogenschouw neem. Ik ben erg blij om mij bij SEG aan te sluiten en samen met het team te gaan bouwen aan commerciële proposities in de sport- en entertainmentwereld. Het uitgebreide portfolio van SEG biedt vele mogelijkheden om nieuwe concepten te ontwikkelen en ik kijk ernaar uit om deze samen met hen te gaan realiseren."

Rachel Gómez Y Maseland, CEO van SEG: “Onze industrie en de manier van het managen van talent blijven zich in een rap tempo ontwikkelen. Wij zijn blij dat wij met de komst van Lennart kunnen inspelen op deze veranderingen en zo onze talenten op een nog hoger niveau kunnen gaan ondersteunen. Met een scherpe, commerciële focus gaan wij, samen met Lennart, werken aan het creëren van owned campagnes, proposities en commerciële initiatieven. Binnen deze doelstelling gaan we duurzaam te werk en focussen we ons op de digitale marketingkanalen die momenteel het meest gebruikt worden.”

Fotocredits: Sports Entertainment Group

Over SEG

SEG is een wereldwijd en innovatief talent managementbedrijf dat honderden voetballers, wielrenners, esporters en artiesten vertegenwoordigt. Voetballers Daley Blind, Kasper Dolberg en Cody Gakpo, wielrenners Bauke Mollema en Fabio Jakobsen en voetbalcoaches Erik ten Hag, Robin van Persie en Pep Guardiola zijn enkele namen die professioneel ondersteund worden door een team van meer dan 150 agenten, werkzaam vanuit 28 landen.