SponsorRingen 2024: de winnaars op een rij

Tijdens een feestelijke en inspirerende avond in de SugarFactory in Halfweg zijn op dinsdag 17 juni de winnaars van de SponsorRingen 2024 bekendgemaakt. Zo'n 300 sponsorprofessionals verzamelden zich voor de uitreiking van de belangrijkste vakprijzen in de Nederlandse sponsorwereld. De avond, gepresenteerd door Jamie Trenité, stond in het teken van het vieren van succesvolle samenwerkingen tussen merken, media, cultuur, entertainment, sport en maatschappij. Grootste winnaar van de avond was Samsung ShotControl, dat niet alleen de gouden SponsorRing in de categorie Sport won, maar ook werd bekroond voor het beste gebruik van ROI/Business Case. Daarmee bevestigt Samsung zijn positie als innovatieve speler binnen het sponsordomein, met een duidelijke focus op meetbare impact.

De avond werd geproduceerd door Tribe Company en mede mogelijk gemaakt door Heineken, SugarFactory en Taste More.

Uit de 55 ingezonden cases selecteerden de onafhankelijke vakjury’s en hoofdjury de meest onderscheidende sponsorprojecten van het afgelopen jaar. De SponsorRingen werden uitgereikt in tien categorieën, waaronder sport, cultuur, maatschappij en verschillende specialisaties als creativiteit, data en content.

1. Branded Content & Media Partnerships

Goud: Hoe adidas na 20 jaar lokaal relevant wist te zijn voor Gen-Z tijdens het EK voetbal
Zilver: TENA & Libelle: Samen van Menopauze naar Menopower
Brons: HNTM x Colgate "Behind the Smile"

2. Cultuur

Goud: het AI-ballet Pulse (samenwerking tussen Het Nationale Ballet, Innovation:Lab Utrecht en &samhoud.
Zilver: Rabobank Art Lab en Depot Boijmans van Beuningen; 'Let's Talk Money' Carlijn Kingma
Brons: ING 35 jaar trotse hoofdsponsor Koninklijk Concertgebouworkest

3. Entertainment

Goud: IKEA DRÖMLAND x Lowlands
Brons: ING 35 jaar trotse hoofdsponsor Koninklijk Concertgebouworkest
In deze categorie is Zilver niet uitgereikt wegens last minute terugtrekking van de case.

4. Maatschappij

Goud: Coaching Girls - Nike & KNVB
Zilver: Beleef de positieve energie van Missie H2 en TeamNL
Brons: Rabo ClubSupport

5. Sport

Goud: Samsung ShotControl
Zilver: Toyota helpt om een gelijk speelveld te creëren voor iedereen
Brons: De Rabo Sportactie 'Met sport win je vrienden'

6. Beste gebruik van Content

G-STAR x Magnus Carlsen

7. Beste gebruik van Creativiteit

The Name Game van Team Visma | Lease a Bike

8. Beste gebruik van Data & Insights

Van bijdrage naar bewustwording, Nederlandse Loterij maakt haar missie zichtbaar

9. Beste gebruik van ROI/Business case

Samsung ShotControl

10. Talent van het Jaar

Fleur de Bouter, House of Sports

Mediapartner

SponsorReport is mediapartner van De Stichting SponsorRingen. Daarom is een speciale SponsorRingen-special gemaakt die is opgenomen in SponsorReport 02-2025. Alle bezoekers van de SponsorRingen Awards Show kregen het magazine mee naar huis. De special is los in te zien en te downloaden op de SponsorRingen website. In de special worden de winnende cases uitgebreid toegelicht.

Vrienden van de SponsorRingen

De SponsorRingen Award Show wordt mogelijk gemaakt door 'De Gouden en Zilveren Vrienden' van de SponsorRingen.

Goud: ABN AMRO, ING, Rabobank, KPN, Odido, Vodafone Ziggo, Nederlandse Loterij, Vriendenloterij, Nationale Nederlanden, Univé en VolkerWessels.

Zilver: Ajax, ARAG, As We Speak Podcasts, Nederlandse Basketbal Bond, Beewan Sports Experience, Boskalis, Le Champion, DHL, dpg Media, Energiedirect, Fanalists, Feyenoord, Good Fellows, Golazo Brands, House of Sports, KNLTB, KNVB, Markteffect, Mauritshuis, Mojo, More2Win, Muziekgebouw aan 't IJ, Nielsen, NOC-NSF, Players United, PON, Rotterdam Ahoy, Sharingbox, SportVibes, Tribe Company, Vissers Legal en Ziggo Dome.