BEAT Cycling verlengt met Agu en Koga

Wielerploeg BEAT Cycling verlengt de samenwerkingen met Agu en Koga. Van BinckBank en Isostar moest afscheid genomen worden, maar de ploeg zou al een nieuwe hoofdsponsor hebben gevonden.

Het Nederlandse fietskledingmerk AGU verlengt de samenwerking met BEAT Cycling voor onbepaalde tijd.
Geert Broekhuizen, directeur bij BEAT Cycling: “We hebben de afgelopen drie jaar nauw opgetrokken met Agu, waarbij we samen hebben gewerkt aan de kleding voor onze renners én onze community. En die samenwerking is vanaf moment één fantastisch geweest. Gezamenlijk denken we na over performance en spelen we in op de wensen van het almaar groeiende aantal BEAT members. Afgelopen jaar hebben we via ons Workshop platform meer ingezet op onze eigen BEAT collectie en deze lijn gaan we de aankomende jaren nog veel sterker positioneren. Daarnaast gaan we inzetten op een aantal vernieuwingen in het productgamma van AGU, zoals helmen, vrijetijdskleding en bikepacking gear. We streven constant naar het optimaal bedienen van topsporters en de avontuurlijke fietsers op zoek naar een uitdaging. Met AGU als partner weten we dat we de kwaliteit, expertise en mogelijkheden in huis hebben om dit tot een nog groter succes te brengen.”

Björn Jeurissen, CEO Agu: “Agu is er voor iedere fietser. Van de profrenners tot de liefhebbers die op zondagochtend hun training doen. In onze samenwerking met BEAT bedienen we al deze fietsers: We ontwikkelen voor de baanwielrenners het snelste pak én maken gesoigneerde kits voor de community om in alle omstandigheden te kunnen fietsen. We bouwen graag mee aan de BEAT community, een model dat de toekomst van de wielersport vertegenwoordigt. Met BEAT werken we nauw samen in onze continue productontwikkelingen.”

Koga verlengt

Het premium fietsmerk KOGA, onderdeel van Accell Group en actief in het weg- en baanwielrennen, verlengt het partnership met BEAT Cycling tot en met 2022. Aan de hand van de succesvolle samenwerking van de afgelopen twee jaar, hebben beide partijen de samenwerking met nog eens twee jaar verlengd. Zowel de BEAT weg- als de baanploeg worden daarmee nog minstens twee jaar uitgerust met de KOGA frames.

Nogmaals Geert Broekhuizen: “De afgelopen jaren hebben aangetoond dat we in KOGA een hele waardevolle partner hebben gevonden, met wie we kunnen bouwen aan onze ambities. Met het aanbod van KOGA bedienen en inspireren we onze community en zijn we in staat om onze topsporters op de baan en weg van kwalitatief materiaal te voorzien, waarmee ze het maximale uit hun prestaties kunnen halen. Concrete doelen voor volgend jaar zijn het behalen van Olympisch succes met onze baanrenners en verder bouwen aan een succesvolle ambitieuze wegploeg.”

Harald Troost, Senior Brand Manager van KOGA: “We hebben in onze samenwerking met BEAT Cycling een waardevolle schakel gevonden tussen topsport en breedtesport. De BEAT community bestaat uit een interessante combinatie van profrenners en fietsers. Fietsen is als recreatiesport populairder dan ooit. Samen met BEAT spreken we deze groep aan, bijvoorbeeld door het aanbieden van de KOGA Kimera Premium BEAT Edition. Bij KOGA worden we erg enthousiast van de slimme focus op zowel topsport als community en daar gaan we de komende twee jaar samen aan verder bouwen.”

Bij BEAT Cycling zou Isostar na drie jaar gaan stoppen en vervangen worden door Maurten. Bij BinckBank worden na de overname door Saxo Bank alle aflopende samenwerkingen niet verlengd. Maar de wielerploeg zou al een nieuwe hoofdsponsor hebben gevonden. Het budget van de ploeg voor 2021 blijft volgens BEAT Cycling gelijk aan dit seizoen.