Heineken wereldwijd partner Rugby World Cup 2019

Heineken wordt wereldwijd partner van de Rugby World Cup 2019 in Japan. Met deze nieuwe overeenkomst met World Rugby blijft Heineken de officiële partner van het belangrijkste rugbytoernooi ter wereld.

Het partnership speelt een belangrijke ondersteunende rol in de groeidoelstellingen van het biermerk.De samenwerking van Heineken met World Rugby is begonnen in 1995. Binnen de nieuwe overeenkomst vallen behalve de Rugby World Cup 2019 ook Women’s Rugby World Cup 2017 en de World Rugby Awards 2017.Als wereldwijde partner kan Heineken zijn populaire wedstrijdtradities in de 12 stadions waar het toernooi gespeeld wordt voortzetten, zoals de Heineken® Coin Toss en de Heineken® Back Stage Stadium Tour. Het partnership omvat ook exclusieve schenkrechten, LED boarding rond het veld en tickets.Om de samenwerking te vieren heeft Heineken een korte film uitgebracht met medewerking van ambassadeur en rugbylegende Scott Quinnell die zijn World Cup herinneringen deelt.

Hans Erik Tuijt, Global Sponsorship Director bij Heineken, zei: "Heineken heeft een langdurige relatie van meer dan 20 jaar met rugby. De Rugby World Cup zal Heineken opnieuw in staat stellen om aantrekkelijke ervaringen te creëren voor de fans bij het toernooi en thuis in de twintig landen die meespelen en daarbuiten. Het partnership is een aanvulling op onze andere unieke wereldwijde platformen: Formula One, UEFA Champions League en James Bond.”