Heroes Den Bosch en Building Blocks bouwen aan de toekomst

Basketbalclub Heroes Den Bosch en Building Blocks, gespecialiseerd in het voorspellen van consumentengedrag met behulp van datawetenschap, slaan de handen ineen. Het bedrijf met haar hoofdkantoor in Tilburg wil zich daarmee profileren binnen de wereld van de sport.

Heroes Den Bosch presenteerde een klein jaar geleden het innovatieve Data City concept, waar Building Blocks een belangrijke rol in gaat spelen als opleider van data talent. Bovendien heeft zowel Heroes als Building Blocks grootse Europese ambities.

Dat het een impactvolle samenwerking wordt voor beide partijen beaamt ook clubeigenaar Bob van Oosterhout: “Tijdens de eerste gesprekken die we met Building Blocks gevoerd hebben, werd niet alleen nagedacht over de traditionele manier om het bedrijf ‘air time’ te geven en over stoelen op de business tribune. Direct werd al duidelijk dat we samen een sterke business case gaan opbouwen, een case die Building Blocks op de kaart zet in de sportwereld en die Heroes nog meer in staat stelt om data gestuurd beleid te voeren. Dit sluit natuurlijk naadloos aan bij Data City. Bovendien is het bij uitstek een voorbeeld van een partnership in plaats van een traditionele sponsorovereenkomst. Ik ben dan ook enorm enthousiast over de toekomst die voor ons ligt met het snelgroeiende Building Blocks."

“We werken voor grote organisaties zoals Samsung, Coca-Cola, Sligro, CZ Zorgverzekeringen en Corendon, maar in de sport hadden we nog weinig track record en dat maakt het heel interessant”, vertelt Building Blocks-eigenaar Alexander van Eerden. Hij vervolgt: “Er zijn natuurlijk allerlei ideeën en toepassingen die je ook binnen de sport zou kunnen neerzetten. Deze ideeën gaan we hier bij Heroes Den Bosch samen uitvouwen. We koppelen Building Blocks professionals aan de club om direct met concrete projecten aan de slag te gaan en voorzien Heroes vervolgens van input waarmee beslissingen op gebied van topsport, business en fanbeleving nóg beter gemaakt worden. Hierbij betrekken we fans en andere sponsors ook. De eerste plannen zijn veelbelovend.”