NTFU en Bicycling bundelen krachten

Fietsplatform Bicycling is de nieuwe mediapartner van wielersportbond NTFU. Beide partijen gaan samen content maken en verspreiden rondom evenementen, clubs en veiligheid.

Sinds dit jaar is de toertochtkalender van de wielersportbond zowel via het online als offline kanaal van Bicycling te raadplegen. “Op deze manier komen onze 2.500 fietsevenementen bij een breder publiek onder de aandacht. Daar profiteren aangesloten organisatoren van,” stelt manager partnerships Erik Tolboom.

De NTFU en Bicycling breiden de samenwerking verder uit. “De NTFU zet zich al jaren in voor kwaliteit en veiligheid binnen de fietssport,” stelt Imo Muller, marketing director van Bicycling. “Wij willen ons steentje bijdragen aan een veiligere sport door te helpen met campagnes en content.”
Voor de NTFU is veiligheid een belangrijk speerpunt. De wielerbond stelde eerder al een gedragscode voor wielrenners en mountainbikers op, lanceerde de campagne ‘de echte wielrenner’ én leidt wegkapiteins op die groepen wielrenners veilig over de openbare weg begeleiden.

Naast de promotie van evenementen en aandacht voor veiligheid is aandacht voor wielerclubs een belangrijke pijler in de samenwerking. “We hebben mooie clubs die tal van activiteiten organiseren. De kunst is om deze activiteiten op een leuke manier bij fietsers onder de aandacht te brengen. Samen met Bicycling doen we ons best om nog meer mensen in georganiseerd verband op de fiets te krijgen,” besluit Erik Tolboom.

Lees hier het interview dat Sponsorreport eerder had met Erik Tolboom over de nieuwe sponsorstrategie van de NTFU.