Philips en KPN sponsoren ‘Late Rembrandt'

Philips en KPN zijn de hoofdsponsors van de grote tentoonstelling over Rembrandt in het Rijksmuseum. Voor de blockbuster-tentoonstelling hebben beide hoofdsponsors van het Rijksmuseum een apart sponsorcontract gesloten.

Het is de eerste keer dat er een tentoonstelling is gewijd aan het late werk van Rembrandt. Meer dan 100 schilderijen, tekeningen en prenten die Rembrandt in de laatste periode van zijn leven maakte zijn te zien, afkomstig uit musea en privé-verzamelingen wereldwijd. De tentoonstelling is éénmalig te zien van 12 februari tot en met 17 mei. Late Rembrandt is gemaakt in samenwerking met de National Gallery Londen, waar de tentoonstelling tot 18 januari 2015 te zien was. De schilderijen en tekeningen komen uit musea en particuliere collecties uit Europa en de Verenigde Staten. De werken Het familieportret (Herzog Anton Ulrich-museum, Braunschweig), Portret van Jan Six (Collectie Six, Amsterdam), Zelfportret als Zeuxis (Wallraf-Richartz Museum, Keulen) en Jakob en de engel (Gemälde galerie, Berlijn) zijn alleen in Amsterdam te zien.