Artikelen

“Real Madrid meest waardevolle voetbalclub van Europa”

Real Madrid is van alle Europese topclubs het meeste geld waard. Hoewel de waarde van de club het afgelopen seizoen met 16% daalde, voert de Spaanse club met een bedrag van € 2,909 miljard nog altijd de Europese ranglijst aan van meest waardevolle clubs in Europa. Dit blijkt uit de jaarlijkse Football Clubs’ Valuation van KPMG’s Football Benchmark.

Er zit toekomst in de Pure Energie Eredivisie Vrouwen

Afgelopen zondag werd FC Twente landskampioen van de Pure Energie Eredivisie Vrouwen. Met de naamgeving van de competitie door Pure Energie kreeg de professionalisering van het Nederlandse vrouwenvoetbal begin dit jaar een belangrijke impuls. De groene energieleverancier is het eerste bedrijf dat zich als naamgever verbindt aan de hoogste competitie van het Nederlandse vrouwenvoetbal. Brand Manager Mandy Wolthuis: “Wij kijken net als de Eredivisie Vrouwen erg naar de toekomst.”

Kleine meerderheid voor doorgaan Olympische Spelen

Deze zomer vinden in Tokio de uitgestelde Olympische en Paralympische Spelen plaats in Tokio. In Japan is er inmiddels veel weerstand tegen het doorgaan van de Olympische Spelen. Maar hoe denken Nederlanders over het sportevenement? Onderzoeksbureau Markteffect deed onderzoek.

Staatsloterij lanceert ‘Deze zomer kan het gebeuren’-campagne

KNVB-partner Staatsloterij heeft zijn EURO2020-campagne gelanceerd met als thema 'Deze zomer kan het gebeuren'. In de commercial zetten Marco van Basten en Wim Kieft al hun ervaring in om Denzel Dumfries en Davy Klaassen 100 procent op scherp te zetten voor het behalen van het ultieme doel: het winnen van het komende EK.

La Vuelta start in 2022 in Nederland

Alle seinen staan op groen voor de start van de Spaanse Wielerronde ‘La Vuelta’ in 2022 in Nederland. Alle partners, te weten de ASO, het ministerie van VWS, de provincies Noord-Brabant en Utrecht, de steden Breda, ’s-Hertogenbosch en Utrecht en de private partners hebben de handen opnieuw ineengeslagen om dit evenement in Nederland mogelijk te maken.

Amstel en SC Heerenveen proosten op verlenging

Amstel blijft de komende zes jaren verbonden aan sc Heerenveen. Het biermerk, dat vorig jaar zijn 150-jarig bestaan vierde, gaat bij de Friese eredivisionist door als businesspartner. De samenwerking houdt onder meer in dat Amstel ook na de zomer als pilsener wordt geschonken in het Abe Lenstra stadion.

Floral Street eerste parfumpartner Van Gogh Museum

Het duurzame Britse merk Floral Street is de eerste parfumpartner van het Van Gogh Museum.

Afscheidsconcert The Streamers uit De Kuip

Na hun daverende debuut optreden in Carré en de spectaculaire afsluiting van Koningsdag maken the Streamers zich op voor een derde livestreamconcert. Zaterdag 29 mei strijkt de tourbus voor een afscheidsconcert neer bij De Kuip in Rotterdam. ING is opnieuw hoofdsponsor.

OK ook in 2021/22 hoofdsponsor NAC

NAC Breda en hoofdsponsor OK hebben hun samenwerking wederom met een jaar verlengd, met de optie voor nog een jaar.

Heineken viert EURO2020 met rivalen

Heineken heeft zijn nieuwe wereldwijde campagne gepresenteerd waarin het UEFA EURO 2020-partnership onder de aandacht wordt gebracht: 'Enjoy the Rivalry'. De campagne laat zien dat voetbal pas écht leuk is als je rivalen hebt.

PwC zet winnende World Press foto op de gevel

PwC is sinds 2019 partner van World Press Photo. Om de missie van World Press Photo “connecting the world to the stories that matter” breed onder de aandacht te brengen heeft PwC de winnende foto van dit jaar in groot formaat op de gevel van zijn kantoorpand gezet.

AllureNRG nieuwe sponsor van Team IKO

AllureNRG is een nieuwe sponsor van Schaatsteam IKO. De energieleverancier voor de zakelijke markt ondersteunt hiermee de schaatsers in hun route naar Beijing 2022, maar zoekt ook de samenwerking met de overige sponsors van Team IKO.

NH Hotels zet samenwerking met Handbalverbond voort

NH Hotel Group en het Nederlandse Handbal Verbond (NHV) hebben het sponsorcontract voor het merk NH Hotels voor de duur van een jaar verlengd. Beide partijen zeggen afgelopen seizoen naar grote tevredenheid te hebben samengewerkt en kijken uit naar een nieuw en succesvol seizoen.

Nieuwe partners voor Formula-E Eindhoven

Nadat CM.com zich eerder verbond aan Formule 1 (als sponsor van de F1 Heineken Dutch Grand Prix en naamgever van het CM.com Circuit Zandvoort), ondersteunt het Brabantse techbedrijf nu ook Formula-Eindhoven als launching partner.

Euronics wordt sponsor UEFA Women’s Football

De Euronics Group heeft een meerjarig sponsorcontract getekend met UEFA voor de sponsoring van het UEFA Vrouwenvoetbal. Euronics Group is een leidende retailketen op het gebied van consumentenelektronica en is in 22 landen actief. UEFA verlengde ook het Champions League-contract met Gazprom, dat nu ook EURO2020 partner wordt.