Artikelen

KPN verlengt hoofdsponsoring Rijksmuseum

KPN heeft de hoofdsponsoring van het Rijksmuseum met een jaar verlengd.

KNSB benoemt Jeroen Kraaij tot commercieel directeur

De KNSB benoemt Jeroen Kraaij per 1 januari 2021 tot commercieel directeur. De 55-jarige Kraaij, sinds 2016 werkzaam bij de schaatsbond, is in deze rol verantwoordelijk voor commercie, marketing en communicatie.

Wie zijn de invloedrijkste mensen in sponsoring?

Ieder jaar publiceert Sponsorreport de ranglijst met de 25 meest invloedrijke mensen in de sponsoringwereld. Dat doen we ook dit jaar. Want we gaan gewoon door. We hebben wel een nieuwe nummer 1. Het Covid-19 virus heeft laten zien dat invloed of macht in tijden van crisis een zeer onbelangrijk begrip is. Als er iets onze industrie dit jaar heeft beïnvloed en de macht heeft overgenomen dan is het wel het coronavirus. Daar kan zelfs Arno de Jong, dit jaar op nummer twee, niets aan doen.

Nieuw partnermodel voor NOC*NSF

Het traditionele sponsormodel van alleen associatie met topsporters en/of een specifiek sportmoment zoals de Olympische Spelen lijkt niet meer toereikend in deze tijd. Daarom zet NOC*NSF met de sportbonden in op een nieuw partnermodel. Mascha van Werven, Manager Commercie en Partnerships bij NOC*NSF, vertelt over de achtergronden van het nieuwe partnermodel. "Bedrijven willen steeds meer de associatie gebruiken om bewijsvoering te vinden voor hun eigen purpose."

Klappen voor de cultuursector

De cultuursector is door corona zwaar geraakt. In het komende eindejaarsnummer van Sponsorreport vertellen Geer Oskam (Van Gogh Museum), Margot Palmen (Het Concertgebouw) en Sander Kloots van hun hoofdpartner Van Lanschot Kempen hoe zij afgelopen jaar hebben beleefd. En hoe zij naar de toekomst kijken.

Catawiki exclusieve veilingpartner eindejaarscampagne Team Jumbo-Visma

In samenwerking met online veilinghuis Catawiki presenteert het beste wielerteam van afgelopen seizoen de mooiste verhalen rondom haar meest bijzondere fietsen, die vanaf vandaag worden geveild. De samenwerking is onderdeel van het afscheid tussen Team Jumbo-Visma en haar huidige fietspartner Bianchi.

Champions League naar RTL, Europa League naar Talpa

Vanaf het nieuwe seizoen wordt de Champions League weer bij RTL uitgezonden. De Europese clubcompetitie verhuist met ingang van augustus 2021 van Talpa naar RTL 7. Talpa krijgt wel de rechten voor de Europa League die nu nog bij RTL zitten.

TVM gaat samenwerking aan met Sven Kramer Academy

De Sven Kramer Academy en TVM verzekeringen zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan voor de komende drie jaar. TVM wil op deze manier een wezenlijke bijdrage leveren aan het schoolschaatsen in Nederland. Daarnaast vindt TVM het belangrijk dat ook kinderen in de lagere sociaaleconomische wijken via de Sven Kramer Academy met sport in aanraking komen.

Annette Reijersen van Buuren gaat CPNB verlaten

Na bijna vier jaar waarin Annette Reijersen van Buuren als manager Merk, Marketing en Communicatie bij CPNB voor veel vernieuwing en professionalisering heeft gezorgd, heeft zij besloten de CPNB op termijn te verlaten.

De ‘unlimited’ mogelijkheden van Guus Dutrieux

Ducos directeur Guus Dutrieux verheugde zich aan het begin van dit jaar op twee mooie jubilea van zijn evenementen Parkpop en Rotterdam Unlimited/Zomercarnaval, totdat corona de feestelijkheden dwarsboomden. Met grote plannen en volop vernieuwingen, kijkt hij nu verwachtingsvol naar 2021. In het aanstaande kerstnummer van Sponsorreport een uitgebreid interview met Guus Dutrieux.

Hermitage Amsterdam kondigt bouwwedstrijd met LEGO aan

Vandaag geeft de Hermitage Amsterdam het startsein voor een grote bouwwedstrijd met LEGO. Geschikt voor de kerstvakantie in coronatijd, want deelnemers van alle leeftijden kunnen gewoon thuis aan de slag. Ook het inzenden gebeurt digitaal.

Nevobo neemt afscheid van ilionx en DELA

Eind 2020 komt er een einde aan de samenwerking tussen Nevobo en de sponsors ilionx (Nederlands vrouwenteam) en DELA (beachvolleybal).

Els Dijkhuizen nieuwe Marketing Directeur Heineken Nederland

Els Dijkhuizen is, per 1 januari 2021, de nieuwe Marketing Directeur bij Heineken Nederland en volgt hiermee David Lette op. In haar nieuwe rol is Dijkhuizen ook onderdeel van het managementteam van de Nederlandse tak van de brouwer.

Vriendjes van Frummel in de spotlight

Staatsloterij en de stichting Dierenasiels zijn een initiatief gestart om asielkatten uit heel Nederland in de spotlight te zetten. In de grote steden hangen posters met daarop katten die op zoek zijn naar een nieuw baasje. De actie is geïnitieerd door de Staatsloterij en komt voort uit hun nieuwe campagne waarin het zwarte katje Frummel juist voor geluk staat.

Nationale-Nederlanden steunt Klup Kerst Sing-a-long

De decembermaand ziet er dit jaar voor iedereen anders uit dan we gewend zijn. Een eenzame kerst ligt op de loer voor alleenstaanden en mensen met een klein sociaal netwerk. Om iedereen die om gezelschap verlegen zit toch een warm kerstgevoel te bezorgen organiseert Klup, partner van Nationale-Nederlanden, de ‘Klup Kerst Sing-a-long’. Het wordt het grootste, online muziekfestijn van Nederland.