Artikelen

Robey nieuwe kledingsponsor FC Groningen

FC Groningen heeft met Robey Sportswear een partnership voor vier jaar gesloten. De overeenkomst met de nieuwe officiële sportkledingpartner van FC Groningen gaat in vanaf de start van het seizoen 2021/2022. Het is de derde keer in de geschiedenis van de club dat Robey zich aan FC Groningen verbindt.

KVK kiest voor Kumpany

Kumpany en partner We Are Live hebben met een vernieuwend, hybride eventconcept de Europese aanbesteding van KVK gewonnen. Na de presentatieronde in oktober is onlangs de gunning verstrekt. Hiermee zijn de twee bureaus verantwoordelijk voor de doorontwikkeling, uitrol en productie.

Team Jumbo-Visma en Swapfiets bundelen krachten

De komende drie jaar is Swapfiets sponsor van Team Jumbo-Visma, De twee Nederlandse namen zullen zich hard maken om zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen. Of dit nu vanuit een sportief oogpunt is of voor dagelijks gebruik.

The Dutch Masters en Rolex vernieuwen samenwerking

Hoofdsponsor Rolex heeft de samenwerking met The Dutch Masters (voorheen Indoor Brabant, red.) voor lange termijn verlengd.

1,7 miljoen kijkers voor Vrienden van Amstel, Live

Zo’n 1,7 miljoen mensen hebben zaterdagavond gekeken naar de digitale editie van de allergrootste kroeg van Nederland: Vrienden van Amstel, Live.

Shimano breidt sponsoring Team Jumbo-Visma uit

Shimano levert de komende jaren onderdelen voor de World Tour-ploeg, het Development Team en het damesteam van Team Jumbo-Visma. De partijen hebben de sponsorovereenkomst verlengd en, door de toevoeging van het vrouwenteam, uitgebreid.

Postcode Loterij blijft IVN Natuureducatie steunen

De Nationale Postcode Loterij heeft besloten de samenwerking met IVN voor een periode van tenminste vijf jaar voort te zetten.

Canon streaming partner Judobond

Judo Bond Nederland (JBN) is met de leverancier van technologieën op het gebied van digitale beeldverwerking Canon een partnership aangegaan.

Hoofdsponsor De Graafschap verlengt met 10 jaar

Hoofdsponsor AgriBioSource committeert zich de komende 10 jaar aan De Graafschap. Daarbij zal het bedrijf in het seizoen 2021-2022 weer fungeren als hoofdsponsor, dit ongeacht de divisie waarin de club uitkomt. Hoe het sponsorship daarna wordt ingevuld moet nog besloten.

PLUS lanceert Marble Maniacs

PLUS lanceert op zondag 31 januari de Marble Maniacs: een spaaractie waarbij klanten zeven weken lang kunnen sparen voor 24 knikkers. Onderdeel van de campagne is een samenwerking met de nieuwe knikkerspelshow Marble Mania, die vanaf donderdag 21 januari elke week te zien is bij SBS6. In dit programma gaan diverse bekende Nederlanders de strijd met elkaar aan op spectaculaire knikkerbanen.

KPMG: “Alle topclubs in Europa zien hun omzetten fors teruglopen”

De Covid-19 pandemie laat duidelijk zien hoe beperkt de financiële duurzaamheid van de belangrijkste voetbalclubs in Europa is. Dat is de conclusie die KPMG trekt in zijn nieuwste 'The European Champions Report 2021’. Alle topclubs in Europa zien hun omzetten fors teruglopen.

23e editie Vrienden van Amstel LIVE gaat door

De 23e editie van De Vrienden van Amstel LIVE gaat toch door. Bierbrouwer Amstel en producent Tribe Company hebben samen met een keur aan artiesten de handen ineengeslagen om het nieuwe jaar feestelijk te openen via een twee uur durende gratis livestream zonder publiek vanuit Rotterdam Ahoy op zaterdag 16 januari.

Live-Sport.tv wil sport online samenbrengen

Het online uitzenden van sport is door corona alleen maar versneld. Voor Live-Sport.tv, een samenwerking tussen marketingbureau Beatmatch en broadcast facilitair bedrijf Allus Media, betekent het dat het zijn missie ‘het samenbrengen van sport’ nog meer kracht kan bijzetten. Mede-oprichter van Beatmatch Patrick van Mil: “Live-Sport.tv is niet zomaar een wedstrijd streamen zonder context.”

Heroes Den Bosch en Building Blocks bouwen aan de toekomst

Basketbalclub Heroes Den Bosch en Building Blocks, gespecialiseerd in het voorspellen van consumentengedrag met behulp van datawetenschap, slaan de handen ineen. Het bedrijf met haar hoofdkantoor in Tilburg wil zich daarmee profileren binnen de wereld van de sport.

DEUX Agency trapt samenwerking LIVEKINDLY Collective af met concept rondom Ali V

LIVEKINDLY Collective kiest voor DEUX Agency als één van de bureaus in Nederland die onderdeel vormen van een team aan bureaus waarmee de multinational gaat werken. Als start van de samenwerking tussen de internationale plantaardige multinational en het bureau ontwikkelde DEUX Agency samen met Ali B een alter ego: van Ali B naar Ali V.