Artikelen

FC Groningen en SC Heerenveen sluiten partnership met TOTO

TOTO is vandaag verder gegaan met het afsluiten van partnerships met Eredivisieclubs. Met FC Groningen en SC Heerenveen is TOTO partnerships aangegaan voor drie seizoenen.

Boijmans Van Beuningen en Ahoy presenteren drive-thru museum

Twee Rotterdamse iconen hebben de handen ineen geslagen voor een unieke samenwerking. Ruim veertig werken uit de museumcollectie van Boijmans worden opgesteld in de grootste evenementenhal van Ahoy. 750 Bezoekers per dag kunnen er doorheen rijden in elektrische auto’s die beschikbaar zijn gesteld door Breeman BMW & Mini.

TOTO gaat voetbalclubs sponsoren

TOTO versterkt haar positie in het Nederlandse voetbal en start een aantal partnerships met Nederlandse voetbalclubs. Vandaag zijn om te beginnen overeenkomsten gesloten als co-sponsor van Sparta, Willem II en FC Utrecht. TOTO is al partner van de KNVB en is naamgever van de TOTO KNVB Beker.

Team Jumbo-Visma verlengt contract met Red Bull

Schaatsploeg Team Jumbo-Visma en Red Bull gaan langer met elkaar door. De equipe van coach Jac Orie heeft het contract met de innovatiepartner verlengd tot en met april 2023.

De kracht van collectieve inkoop in de sport

Ruim anderhalf jaar geleden startte NOC*NSF, mede dankzij subsidie van VWS en inzet vanuit NLsport, samen met een zestal sportbonden de pilot collectieve inkoop. Inmiddels mag die pilot als succesvol worden bestempeld. Maar wat hebben we dan samen bereikt en wat zijn de next steps? Dat is te lezen in het vandaag gepubliceerde (e-)magazine Sport & Ondernemen.

NN Marathon Rotterdam verplaatst naar 2021

De 40ste NN Marathon Rotterdam, oorspronkelijk gepland op 5 april en vroegtijdig vanwege de coronacrisis verschoven naar 25 oktober, gaat dit jaar definitief niet door. De beperkende overheidsrichtlijnen in verband met Covid-19 maken het helaas onmogelijk het evenement te organiseren op de wijze die traditioneel past bij #demooiste, zegt de organisatie.

Bavaria sluit zich aan bij Brainport Eindhoven

Swinkels Family Brewers, de moederorganisatie van het biermerk Bavaria, heeft het bestaande partnercontract met PSV verlengd en sluit zich tevens per direct aan bij het Brainport Eindhoven partnership. Daarmee verbindt de familiebrouwer uit Lieshout zich als zesde premium partner aan PSV.

The Ocean Race jaar uitgesteld

De start van de 14e editie van de Ocean Race, voorheen de Volvo Ocean Race, is met een jaar uitgesteld naar oktober 2022. Voor de zomer van 2021 wordt een Europese race overwogen.

Keuken Kampioen verlengt voor onbepaalde tijd sponsoring Eerste Divisie

Na twee seizoenen hebben Keuken Kampioen en de Coöperatie Eerste Divisie besloten om het partnership voor onbepaalde tijd te verlengen.

Nederlands Openluchtmuseum komende vijf seizoenen maatschappelijk partner Vitesse

Het Nederlands Openluchtmuseum is de komende vijf seizoenen maatschappelijk partner van Vitesse. Het in Arnhem gevestigde museum gaat samen met Vitesse en haar maatschappelijke afdeling Vitesse Betrokken verscheidene regionale projecten oppakken.

Philips en Rijksmuseum brengen Nachtwacht naar verpleeghuizen

Levensgrote replica’s van de Nachtwacht zijn deze zomer te bewonderen bij dertig verpleeg- en verzorgingshuizen in heel Nederland. De actie is opgezet door het Rijksmuseum en Philips. Samen willen ze hiermee bewoners een hart onder de riem steken, die deze zomer vaak niet de mogelijkheid hebben om de deur uit te gaan voor een cultureel uitje, zoals het bezoek aan een museum.

De coronapuzzel van Olivier Smit bij Vitesse

De Eredivisie werd in maart abrupt beëindigd vanwege het coronavirus. Vitesse was op dat moment met meerdere partners in gesprek over de samenwerking in het seizoen 2020-21. Wat betekende corona voor de sponsorcontracten en hoe vielen alle puzzelstukjes voor het aankomende seizoen op hun plaats? Een kijkje in de sponsorkeuken van Vitesse met commercieel directeur Olivier Smit.

Imre van Leeuwen neemt evenementenbureau Arling over

Per 1 augustus draagt Patricia Verbakel Arling over aan de nieuwe eigenaar Imre van Leeuwen. Arling, actief op het gebied van events en marketingcommunicatie voor met name de hortisector, blijft onder eigen naam opereren in de markt. Het Westlandse event- en marketingbureau verhuist naar het, pas vernieuwde, kantoor van iQ Events en SportVibes in Delft.

Rabobank ook komend seizoen aan N.E.C. verbonden

Rabobank is al sinds 1997 verbonden als ‘official partner’ van N.E.C. en zal ook het aankomende seizoen verbonden blijven aan de de club. Afgelopen woensdag werden de handtekeningen gezet onder de nieuwe overeenkomst.

Burgers' Zoo verlengt samenwerking met Vitesse

Ook komend seizoen blijft Vitesse samenwerken met Koninklijke Burgers’ Zoo. Het Arnhemse dierenpark heeft het contract met minimaal één seizoen verlengd. Koninklijke Burgers’ Zoo zal in seizoen 2020|2021 op de linkerschouder van het shirt te zien zijn, waar eerder Voetbalshop stond.