Artikelen

Sponsoring als salestool?

Meer en meer hoort Mark Versteegen van sponsorcollega’s in het veld dat zij vanuit hun marketingafdeling de opdracht krijgen om via sponsoractiviteiten direct bij te dragen aan de salestargets van de organisatie. Hij zet daar vraagtekens bij. Is sponsoring wel een salestool vraagt hij zich af?

Team Jumbo-Visma gaat samenwerken met Coinmerce

Coinmerce is vanaf heden de officiële cryptocurrency partner van Team Jumbo-Visma. Vandaag slaan beide ploegen de handen ineen en kondigen aan dat de Nederlandse cryptocurrency broker partner wordt van de wieler- en schaatsploeg.

N.E.C. vindt in Robey Sportswear nieuwe kledingleverancier

Robey Sportswear is vanaf het seizoen 2023-2024 de nieuwe kledingleverancier en strategisch partner van N.E.C. De verbintenis met het Nederlandse kledingmerk loopt tot en met de zomer van 2027. Naast de eerste selectie spelen, vanaf komend seizoen, alle jeugdelftallen in de nieuwe Robey Sportswear-kledinglijn. Robey is de opvolger van LEGEA dat zes seizoenen de kledingleverancier van de club was.

BetCity partner van CHIO Rotterdam

BetCity heeft zich dit jaar en volgend jaar als partner verbonden aan het CHIO Rotterdam. Het partnership bestaat een fraaie hindernis, LED-boarding, hospitality en een activatieprogramma.

AA Drink komt met vervolg op Ready for More-campagne

AA Drink lanceert een vervolg op de Ready for More-campagne die in 2022 is gestart. De sportdrank-specialist zet daarmee in op de individuele sporter en de fysieke en mentale drempels die zij vaak moeten overwinnen. De campagne is opgesplitst in vier verhaallijnen en zet de hardloper, fietser, padelspeler en crossfitter centraal.

Lotto nieuwe partner finale Kenonz Korfbal League

Lotto is de nieuwe partner van de finale van de Korfbal League. Het grootste zaalsportevenement van Nederland vindt plaats op zaterdag 15 april in Rotterdam Ahoy. Het partnership met Lotto komt voort uit de goede samenwerking tussen het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) en Nederlandse Loterij – waar Lotto onderdeel van is – als hoofdsponsor van TeamNL.

VriendenLoterij nieuwe hoofdsponsor Musical Awards Gala

De VriendenLoterij is de nieuwe hoofdsponsor van hét musicalgala van het jaar: de Musical Awards. De prestigieuze awards worden op maandag 15 mei in het AFAS Circustheater in Scheveningen voor de 21e keer uitgereikt. Vorig jaar vielen onder andere de musicals Disney's Alladin en 14 De Musical en musicalsterren als Pia Douwes, Nyassa Alberta en Stanley Burleson in de prijzen. De genomineerden van 2023 worden op vrijdag 28 april bekendgemaakt.

HP Benelux nieuwe Creative Digital Project Partner Mauritshuis

HP Inc. Benelux is de nieuwe Creative Digital Project Partner van het Mauritshuis. HP levert het Haagse museum kennis en technologie met als doel het digitaal ontsluiten van de eeuwenoude kunst op verschillende creatieve en virtuele manieren. Bovendien wil HP innovatie, ondernemerschap en creativiteit stimuleren met de laatste technologische innovaties, zoals de HP high-end workstations.

Looplabb hoofdsponsor van de Hebban Debuutprijs

Het Nederlandse leesbrillenmerk Looplabb is de komende twee jaar hoofdsponsor van de Hebban Debuutprijs, de aanmoedigingsprijs voor debuterende auteurs die sinds 2016 georganiseerd wordt door lezerscommunity Hebban.nl.

GASSAN Official Timing Partner van NN Marathon Rotterdam 2023

GASSAN is de Official Timing Partner van NN Marathon Rotterdam 2023. De naam GASSAN zal onder andere gedurende het hele marathonweekend duidelijk zichtbaar zijn boven de klok die boven de finish op de befaamde Coolsingel hangt.

Jumbo-Visma rijdt met bewustwordingshelm

Dit jaar staat de wielerklassieker Parijs-Roubaix in het teken van bewustwording om een helm te dragen tijdens het fietsen. Een initiatief van Team Jumbo-Visma en partner Lazer.

Geen Holland Heineken House meer

De exploitatie en inrichting van het TeamNL Huis in Parijs, tijdens de Olympische en Paralympische Spelen volgend jaar, komt volledig in handen van NOC*NSF en Sportcentrum Papendal. Daarmee verdwijnt na 30 jaar definitief de naam van het Holland Heineken House. In 2020 bleef in Tokio het TeamNL Tokyo Center gesloten door de corona-epidemie.

ING gaat 625 amateurvoetbalclubs ondersteunen

ING gaat per augustus van dit jaar 625 amateurvoetbalclubs in Nederland drie jaar lang financieel ondersteunen. In een grootschalig sponsorinitiatief verdeelt de bank in totaal ruim 2,5 miljoen euro per jaar aan sponsorgelden. Met deze actie onderstreept ING haar voortdurende betrokkenheid bij de ontwikkeling en groei van het amateurvoetbal in Nederland. Nederlandse amateurvoetbalclubs kunnen zich tot vrijdag 28 april aanmelden voor deze kans op sponsoring door ING, die loopt tot en met 31 juli 2026.

NOC*NSF benoemt Baukje ter Huurne tot chief marketing officer

NOC*NSF heeft Baukje ter Huurne benoemd als chief marketing officer. Zij zal vanaf 1 juni leiding geven aan de afdeling Marketing, Communicatie & Partnerships bij NOC*NSF.

Energiedrank Tenzing wordt partner van Apenkooi Events

Het plantaardige en caloriearme energiedrankje Tenzing gaat een partnership aan met Apenkooi Events en zal daarmee op zestien Apenkooi evenementen te koop zijn, startend komend weekend bij DGTL. Naar de evenementen van Apenkooi komen zo’n 400.000 bezoekers per jaar.