Artikelen

PepsiCo brengt Champions League bekers naar Nederland

Voor het eerst in Nederland heeft Champions League-winnaar Ibrahim Afellay de officiële UEFA Champions League trofeeën onthuld. De bekers zijn de komende twee dagen te bewonderen op Stationsplein in Utrecht.

Sponsorreport studiereis naar Chicago

Sponsorreport organiseert ook dit jaar weer een complete studiereis naar het Sponsorship Mastery Summit, van dinsdag 26 september tot en met zaterdag 30 september, in Chicago. Het congres waar sponsorprofessionals uit de hele wereld samen komen. Een unieke gelegenheid om nieuwe contacten te leggen en diepgaand met elkaar kennis en ervaringen uit te wisselen over sponsoring, in Nederland & wereldwijd.

EuroParcs ook komend seizoen hoofdpartner van Feyenoord

Feyenoord en de EuroParcs Group zijn overeengekomen het hoofdpartnership met nog één jaar te verlengen. Dit betekent dat EuroParcs ook volgend seizoen op het shirt van de Rotterdamse club prijkt. Met de aangekondigde verlenging zal de samenwerking haar vijfde seizoen in gaan. Al sinds het seizoen 2019 - 2020 is de vakantieparken-aanbieder, de hoofdpartner van Feyenoord, aanvankelijk onder de naam Droomparken.

Saxo ook komende 3 jaar hoofdsponsor Dam tot Dam FietsClassic

Saxo verlengt de samenwerking met Sportorganisatie Le Champion en is daarmee tot en met 2025 de hoofd- en titelsponsor van de Dam tot Dam FietsClassic.

Benchmark Sponsoring 2023: ‘Rol maatschappelijke invulling sponsoring groeit’

Het aandeel bedrijven dat met sponsoring een bijdrage wil leveren aan de maatschappij is afgelopen jaar sterk gegroeid. Dat blijkt uit de Benchmark Sponsoring 2023, het jaarlijkse onderzoek naar de stand van zaken in sponsoring uitgevoerd door Sponsorreport, vakblad voor sponsoring en partnershipmarketing, in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect.

LONGi partner ATP Tour en ABN AMRO Open

LONGi Green Energy Technology wordt wereldwijd partner van de ATP Tour en een aantal toernooien. Het ABN AMRO Open is één van de toernooien waar de keuze van het zonnetechnologie bedrijf op is gevallen. Het ABN AMRO Open wordt van 10 tot en met 18 februari 2024 gehouden in Rotterdam Ahoy.

Quooker wordt Official Partner van Feyenoord

Feyenoord heeft Quooker als Official Partner aan de club weten te binden. De overeenkomst gaat per 1 juli 2023 van kracht en wordt aangegaan voor een duur van minimaal drie jaar.

Titleist en FootJoy verlengen samenwerking met NGF

Acushnet, holding company van onder andere Titleist en FootJoy, heeft getekend voor een verlenging en intensivering van de samenwerking van deze merken met de NGF. Het contract is verlengd tot en met 2024, met de intentie om deze door te trekken tot einde 2027.

Reggeborgh hoofdsponsor Elfstedentriathlon Maarten van der Weijden

Van 18 tot en met 24 juni a.s. gaat voormalig Olympisch kampioen Maarten van der Weijden de extreme uitdaging aan om de Elfstedentriathlon af te leggen. Maarten gaat “non-stop” 200 kilometer zwemmen, 200 kilometer fietsen en 200 kilometer wandelen. Met als doel zoveel mogelijk geld ophalen voor kankeronderzoek. Reggeborgh heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan dit bijzondere evenement.

Rabobank en Dutch Design Foundation tekenen overeenkomst

Rabobank en Dutch Design Foundation gaan een driejarig partnerschap aan waarin de energie- en voedseltransitie en de beweging naar een meer inclusieve samenleving centraal staan. Van 21 tot 29 oktober is Rabobank aanwezig in Eindhoven bij de Dutch Design Week, het grootste designevenement van Noord-Europa. Op verschillende plekken in de stad worden werken van meer dan 26.000 ontwerpers aan ruim 355.000 bezoekers uit binnen- en buitenland gepresenteerd.

Partnership Friendly Fire en AB InBev

Festivalorganisator Friendly Fire en Bierbrouwerij AB InBev gaan een partnership aan tot 2028. Het partnership houdt in dat de festivals Best Kept Secret en Live at Amsterdamse Bos de komende vijf jaar als hoofdmerk Jupiler schenken. De festivals Indian Summer en Tuckerville kiezen voor het hoofmerk Bud.

Ajax verlengt met partners

Ajax heeft zijn partnerships met de VriendenLoterij en Curaçao Tourist Board verlengd.

Jumbo heroverweegt sportsponsoring na 2024

Jumbo heroverweegt of en hoe het na 2024 actief zal zijn in sportsponsoring. Dat de supermarktketen na 2024 nog hoofdsponsor zal zijn van Team Jumbo-Visma lijkt klein.

Peakz Padel en CUPRA adopteren nieuw padel-initiatief voor medewerkers

Peakz Padel en CUPRA slaan de handen ineen om medewerkers van bedrijven de gelegenheid te bieden via de padelsport aan hun persoonlijke topvorm te werken.

AFAS Foundation en Edukans bundelen krachten om werkloosheid tegen te gaan

AFAS Foundation en Edukans gaan een driejarige samenwerking aan om werkloze jongeren in Kenia aan werk te helpen. Net als in Nederland hebben ze daar een enorm te kort aan jongeren met een praktijkgerichte opleiding. Het doel van de samenwerking is om 9.000 jongeren te trainen in relevante vaardigheden om daarmee zelf een baan te vinden of een eigen bedrijf te starten. Dit zorgt voor een beter toekomstperspectief voor henzelf en hun families.