Artikelen

DGTL vergroot focus op inclusiviteit in partnership met ABN AMRO

Elektronisch muziekfestival DGTL toont al jaren een grote maatschappelijke betrokkenheid. Dit uit zich naar buiten toe vooral in een focus op duurzaamheid en circulariteit. De maatschappelijke betrokkenheid wordt de komende jaren verdiept via onder meer een nieuwe samenwerking met ABN AMRO die loopt tot 2025.

Lidl voor onbepaalde tijd partner Voedselbanken

Tijdens de tienjarige jubileum viering van Lidl en Voedselbanken Nederland maakte Lidl bekend de samenwerking voor een ongelimiteerd aantal jaren voort te zetten. Daarnaast gaat Lidl haar jaarlijkse groente en fruit donatie aan Voedselbanken Nederland ophogen naar 600.000 kg.

Non-spot bestedingen opnieuw gestegen

In 2022 zijn de bestedingen in de TV-reclamemarkt opnieuw gestegen. Na een sterk herstel van de TV-reclamemarkt in 2021, zorgt 2022 voor een nieuw record in de gezamenlijke bestedingen. Deze komen in 2022 uit op € 977 miljoen, voor spot en non-spot. Dat is een groei van 8% ten opzichte van 2021.

Vermeer ook te zien in verpleeghuizen en seniorencomplexen

Het Rijksmuseum brengt samen met Philips levensechte replica's van Vermeers schilderijen naar verpleeghuizen en seniorencomplexen door heel Nederland. Vandaag was de aftrap bij Zorgcirkel Novawhere in Purmerend. Met dit initiatief kunnen mensen die niet in de gelegenheid zijn zelf naar het museum te gaan, toch kennismaken met Vermeer. Verpleeghuizen en seniorencomplexen die hierin interesse hebben, kunnen zich aanmelden via de website van het Rijksmuseum.

Poppodium Effenaar en ASML gaan samenwerken

Poppodium Effenaar en technologiebedrijf ASML worden partners en zetten in op cultuur voor iedereen. Idee is dat een bruisend cultureel leven een regio leuker, gezelliger en meer betrokken maakt. Maar dan moet cultuur wel toegankelijk zijn en blijven voor iedereen. Met dat mantra slaan poppodium Effenaar en technologiebedrijf ASML de handen ineen.

Ziggo Sport haakt in op verkiezingsstrijd met campagne voor ‘de Partij van het Jaar’

Terwijl de verkiezingsstrijd in Nederland in volle gang is, werkt de voetbalwereld toe naar de La Liga-topper tussen FC Barcelona en Real Madrid op zondagavond. "El Clásico is de grootste wedstrijd van het jaar", zegt Ziggo Sport-commentator Sierd de Vos. ‘’Om mensen af te laten stemmen, voeren we daarom landelijk campagne voor de Partij van het Jaar. Een dikke knipoog naar de Provinciale Statenverkiezingen."

Maaike de Wildt Operations Director Kumpany

Maaike de Wildt is gestart als Operations Director bij merkactivatiebureau Kumpany. De Wildt was voorheen ruim acht jaar Operations & Projects Director bij Fitzroy Amsterdam. Zij volgt Noortje Jans op, en neemt samen met Wouter van Rijn (Strategy Director) en Auke van Rossum (Creative Director) plaats in de directie van het bureau, onder leiding van MD Jasper Admiraal.

Drie Nederlandse sponsorship prijzen bij ESA Awards

Bij de jaarlijkse uitreiking van de European Sponsorship Association Awards in Londen is Nederland drie keer in de prijzen gevallen. The Masterpiece campagne van Team Jumbo-Visma, AGU en digitaal creatief bureau TDE won maar liefst twee keer een prijs. Ook VodafoneZiggo en Blauw wonnen een ESA Award.

CUPRA en Spinnin’ Records trekken samen op bij zoektocht naar nieuw DJ-talent

Deze week is de Spinnin’s Talent Pool gestart, de unieke competitie van Spinnin’ Records voor nieuw DJ-talent. De talentenjacht krijgt dit jaar een creatieve, onconventionele draai dankzij het partnership met CUPRA. Gezamenlijk lanceren de partijen een gloednieuwe, originele ‘Demo Drop’.

Daniel Heijne naar KNWU

Daniel Heijne treedt met ingang van 3 april in dienst van de KNWU als CCO. Tot september zal hij die baan combineren met zijn huidige functie als Manager Sponsoring & Activation bij HEMA.

Stedelijk Museum en ABN AMRO gaan samenwerken

Het Stedelijk Museum Amsterdam en ABN AMRO gaan een meerjarig partnerschap aan met als doel gelijke kansen en inclusie binnen de culturele sector te bevorderen. ABN AMRO volgt Rabobank op als partner uit de financiële sector.

Voetbalclubs maken kans op gratis warmtepomp tijdens Groene Clubweken

Van maandag 6 maart tot en met zondag 9 april organiseren Mitsubishi Electric en de KNVB de eerste editie van de Groene Clubweken. Deze actieperiode staat in het teken van verduurzaming voor sportaccommodaties van voetbalverenigingen. Bovendien maken voetbalclubs tijdens de Groene Clubweken kans om een premium warmtepomp voor het eigen complex te winnen. De campagne is ontwikkeld door Players United.

Athlon Nederland verlengt samenwerking met Hulphond Nederland

Athlon Nederland heeft de samenwerking met Hulphond met 2 jaar verlengd. Athlon is al 12 jaar partner van Hulphond Nederland. Samen willen zij zoveel mogelijk mensen mobiel houden en vrijheid bieden.

Chanel partner onderzoeksproject Vrouwen van het Rijksmuseum

Chanel wordt partner van het onderzoeksproject Vrouwen van het Rijksmuseum. Het onderzoeksproject, dat in 2022 is gelanceerd, heeft tot doel de zichtbaarheid van vrouwen blijvend te vergroten in de collectie en presentatie van het Rijksmuseum. Dankzij de samenwerking met Chanel kan het Rijksmuseum de komende drie jaar meer onderzoekers aanstellen om meer verhalen over vrouwen te ontsluiten. Ook maakt het naast onderzoek, presentaties, een jaarlijks symposium en aankopen van werken van vrouwelijke kunstenaars mede mogelijk.

Rutger Hamelynck zakelijk directeur NEMO

Rutger Hamelynck is deze week benoemd tot zakelijk directeur van NEMO. Géke Roelink is in februari begonnen als algemeen directeur.