Artikelen

Elfi nieuwe rugsponsor AZ

Elfi en AZ Alkmaar hebben de handtekeningen gezet onder een vijfjarige samenwerking. Daarmee staat het vastgoedbedrijf tot medio 2027 op de rug van het wedstrijdshirt. Met Elfi wordt door AZ de vierde partner in korte tijd gepresenteerd.

Hommerson Casino nieuwe hoofdsponsor ADO Den Haag

Met ingang van 1 juli 2022 is Hommerson Casino de nieuwe hoofdsponsor van ADO Den Haag. Vanaf het seizoen 2022/2023 zal dit van oorsprong Haagse bedrijf als hoofdsponsor terugkeren op de officiële wedstrijdshirts van ADO Den Haag. Beide partijen hebben zich voor tenminste drie seizoenen aan elkaar verbonden.

DPG Media verlengt partnership met de KNVB tot en met EK 2024

De KNVB en DPG Media, uitgever van onder meer het AD, verlengen hun partnership tot en met in ieder geval het EK van de mannen in 2024. De twee partijen zijn al sinds 2016 aan elkaar verbonden.

D-reizen nieuwe hoofdsponsor FC Den Bosch

D-reizen en FC Den Bosch hebben een overeenkomst getekend die de reisorganisatie voor tenminste twee jaar aan de club verbindt. Dit betekent onder meer dat D-reizen vanaf 1 juli ook de shirts van de Bossche hoofdmacht siert. Het in ’s-Hertogenbosch gevestigde D-reizen is sinds januari dit jaar al shirtsponsor en official partner van de FC Den Bosch Jeugdopleiding.

CBRE tekent partnership met World Padel Tour Amsterdam Open

CBRE, het grootste vastgoedadviesbureau ter wereld, wordt official partner van de World Padel Tour Amsterdam Open. Hiermee verbindt een tweede mondiale partij zich aan het padelevent, na advocatenkantoor Dentons. CBRE stapt in vanwege het passende sportieve, urban karakter van het event.

Column: Sportkapitalisme

In de afgelopen jaren heeft het grootkapitaal de weg naar de sport gevonden, signaleert Marcel Beerthuizen. Banken, investeringsmaatschappijen, hedgefondsen, durfkapitalisten, serial entrepreneurs, SPAC’s: in de marktanalyses ziet men de mondiale groeipotentie van sport. Sport biedt niet alleen financieel rendement, ook communicatief gewin zoals aandacht en status.

Kansino nieuwe hoofdpartner AZ Alkmaar

Met ingang van 1 juli 2022 is Kansino de nieuwe hoofdpartner van voetbalclub AZ. Het bedrijf dat zich in Nederland uitsluitend richt op online casino, zal de komende vier seizoenen zichtbaar zijn op de voorkant van het shirt van het eerste elftal. Kansino neemt daarmee na twaalf jaar de plek op het shirt over van AFAS Software, dat als naamgever van het stadion aan de club verbonden blijft.

Samsung viert festivalseizoen met 'Unfold Your World'

Samsung wil deze zomer met de spectaculaire Samsung Tunnel Experience Unfold Your World voor een onvergetelijke festivalervaring zorgen. Festivalgangers die aanwezig waren op Amsterdam Open Air konden al een kijkje nemen. Ook op Woo Hah! en Solar kan in een mysterieuze tunnel van bijna 23 meter lang genoten worden van een bijzondere ervaring met muziek, lichtspektakels, digital art en technologie.

KNVB en partners transformeren Johan Cruijff ArenA tot ‘Huis van Oranje’ tijdens WK 2022

De KNVB organiseert tijdens het WK 2022 in samenwerking met partners Albert Heijn, Bitvavo, Coca-Cola, Heineken, ING, KPN, Nike, Staatsloterij, TOTO en Volkswagen een nieuw fanevenement om het toernooi in Nederland te beleven. Samen transformeren zij de Johan Cruijff ArenA tot het ‘Huis van Oranje’.

Upstairs wordt hoofdsponsor van Bospop

Upstairs en Bospop gaan samenwerken. Beide hebben namelijk een jubileum te vieren! Upstairs viert dit jaar het 25-jarig jubileum en het muziekfestival bestaat 40 jaar. Om die reden is er een samenwerking tussen beide partijen uit Weert en wordt het VIP Skydeck de komende drie jaar het Upstairs Skydeck.

CTS GROUP nieuwe hoofdsponsor AZ Jeugdopleiding

CTS GROUP is de nieuwe hoofdsponsor van de AZ Jeugdopleiding. De logistiek dienstverlener uit Nieuw-Vennep zal minstens twee seizoenen zichtbaar zijn op de shirts van AZ Onder 11 tot en met Jong AZ. De overeenkomst bevat een optie voor een derde seizoen. Met CTS GROUP hebben de Alkmaarders bij de jeugd een opvolger gevonden voor shirtsponsor AFAS Software.

VNOM verlengt co-sponsoring Sparta

VNOM verlengt het co-sponsorschap met Sparta Rotterdam tot ten minste het seizoen 2022-2023. Het gespecialiseerd technisch uitzend- en detacheringsbureau gaat voor het 4e seizoen op rij de samenwerking en blijft komend seizoen zichtbaar op de achterkant van het Sparta-tenue.

Meer purpose gedreven sportpartnerships sinds COVID-19

Een nieuw Brits onderzoek laat zien dat sportsponsorships sinds het begin van de Covid-19 pandemie steeds meer gericht zijn op partnerships met een purpose.

Ziggo Sport en Tallon Griekspoor gaan samenspelen

Tallon Griekspoor en Ziggo Sport gaan een samenwerking aan. Dat maken beide partijen vandaag bekend. De samenwerking helpt Griekspoor zijn wedstrijden en sponsors extra bekendheid te geven. Via Ziggo Sport kunnen tennisliefhebbers Griekspoor deze week zien spelen op het Libéma Open in Rosmalen en over enkele weken op Wimbledon.

Unibet ontvangt vergunning voor Nederland

Unibet heeft vandaag een vergunning van de Nederlandse Kansspelautoriteit gekregen om online casino spellen en weddenschappen op sport in Nederland aan te bieden.