Artikelen

NOC*NSF en Princess Traveller samen verder tot en met Parijs 2024

Maandag 21 februari a.s. komen de laatste sporters terug van de Olympische Winterspelen Beijing 2022 met een enorme hoeveelheid medailles in de koffer. Een mooi moment om de verlengde samenwerking tussen Princess Traveller en NOC*NSF aan te kondigen. Princess Traveller zal in ieder geval tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024 de Official Travelgear Partner blijven van NOC*NSF.

Esther Vergeer in Calvé-campagne

Esther Vergeer speelt de hoofdrol in de nieuwe “wie is er niet groot mee geworden” campagne van Calvé. Daarmee is de jonge versie van Esther de zesde sporter die te zien is in de serie.

CUPRA wordt ‘Founding Partner’ van KNLTB Padel

CUPRA Nederland is de komende 3 jaar ‘Founding Partner’ van de KNLTB Padel. Met deze samenwerking ondersteunt CUPRA de KNLTB bij de verdere groei en professionalisering van de padelsport in Nederland. Bovendien geeft het merk hiermee een geheel eigen, nationale invulling aan het sponsorship dat CUPRA internationaal al jarenlang met de World Padel Tour heeft. Vanuit dit partnership wordt CUPRA tevens naamgever van de officiële KNLTB Eredivisie Padel en van de KNLTB padelranking.

VriendenLoterij schenkt recordbedrag van 134 miljoen aan cultuur en welzijn

De VriendenLoterij heeft een recordbedrag van bijna 134 miljoen euro geschonken aan cultuur en welzijn in Nederland. Dat maakte de VriendenLoterij gisteren bekend met een bloemenzee van tulpen op het plein van het Nederlands Openluchtmuseum.

Steven Sedee start The Sponsor Agency

Eind vorig jaar nam Steven Sedee na bijna negen jaar afscheid van ING. Nu maakt hij zijn plannen bekend met de oprichting van The Sponsor Agency. "Het begint altijd bij de juiste strategie."

Grolsch en Rugby Nederland samen naar de Rugby World Cup 2027

Rugby Nederland en Grolsch zijn een samenwerking aangegaan voor de komende 5 jaar. De gezamenlijke ambitie is om het Nederlands rugby in die periode nationaal en internationaal verder omhoog te stuwen. De samenwerking komt voort uit het mondiale partnership dat het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch – Asahi Group Holding – heeft gesloten met de Rugby World Cup 2023 France.

Olympische en Paralympische sporters krijgen huldiging in Holland Heineken (t)Huis

De Olympische en Paralympische medaillewinnaars van TeamNL worden na terugkeer in Nederland gehuldigd in het Holland Heineken (t)Huis. Daar waar ze het in China nog zonder de aanmoediging van Nederlands publiek moeten doen, worden hun uitzonderlijke prestaties hier op feestelijke wijze gevierd in het bijzijn van familie, vrienden en medesporters.

Kumpany breidt directie uit

Merkactivatiebureau Kumpany verwelkomt twee nieuwe directieleden. Wouter van Rijn is gestart als Strategy Director en Noortje Jans als Operations Director. Hiermee versterkt het bureau de strategische en digitale expertise, en zet hiermee de ingezette groei stevig door.

Havenbedrijf Rotterdam blijft sponsor ABN AMRO WTT

Het Havenbedrijf Rotterdam heeft zich voor de jaren 2023 tot en met 2025 opnieuw als sponsor aan het ABN AMRO World Tennis Tournament verbonden. Met de sponsorovereenkomst zegt het havenbedrijf de band tussen haven en stad te willen verstevigen.

Hoofdsponsor FC Groningen kan niet aan verplichtingen voldoen

Office Centre kan haar contractuele afspraken aan FC Groningen niet nakomen. De hoofdsponsor kan al langere tijd niet aan de financiële verplichtingen voldoen richting de Trots van het Noorden. Volgens Office Centre kampt het bedrijf door de coronacrisis met liquiditeitsproblemen.

Atletiekunie sluit meerjarig partnership met SPAR

Om de transitie richting het aanbod van de ‘gemakswinkels’ te versterken en de aanwezigheid in de buurt te verstevigen, sluit SPAR Nederland per 1 februari een meerjarig partnership met de Atletiekunie.

Olivier Smit nieuwe CEO MMMatter en MPG

Olivier Smit is aangetreden als CEO van MMMatter en managing director van MPG. Hij volgt hiermee Dolly van den Akker op. Zij gaat zich na 6,5 jaar richten op nieuwe uitdagingen. Smit zal bouwen aan de verdere ontwikkeling en integratie van de verschillende bureaus binnen MMMatter met focus op digital, strategie, data en creatie.

Daikin lanceert Olympische campagne

Daikin, hoofdsponsor van de KNSB, lanceert na de prestatie van ambassadrice Antoinette de Jong op de 1.500m (brons) haar Olympische campagne met een bijzondere video-commercial en winactie. Schaatsfans maken via Daikin kans om begin maart als eerste de Olympische sporters live in actie te zien bij de ISU WK Allround & Sprint in Hamar (3 – 6 maart 2022, Noorwegen). In de video is er opnieuw een glansrol voor schaatsiconen Erben Wennemars en Rintje Ritsma.

Botic van de Zandschulp en Ziggo Sport vormen een dubbel

Nederlands tenniskampioen Botic van de Zandschulp en Ziggo Sport zijn een samenwerking aangegaan. Dat maakten beide partijen vandaag bekend tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament dat deze week dagelijks via Ziggo Sport te volgen is en waar Van de Zandschulp een van de deelnemers is.

TP Vision is ‘Running for those who can’t’

TP Vision wordt met zijn Philips Sports Headphones wereldwijd partner van de Wings for Life World Run. Behalve dat de samenwerking een bijzondere audio-ervaring toevoegt aan de hardloopwedstrijd, ondersteunen beide organisaties elkaar bij het vergroten van de aandacht voor de Wings for Life World Run waardoor het aantal deelnemers groeit naar 1 miljoen in 2025.