Artikelen

MIsportscompany wordt Sumbition

Samen met MIcompany startte Jeroen Boesmans 10 jaar geleden met MIsportscompany, gericht op factbased sportmarketing. Omdat het werkveld de afgelopen jaren sterk is verbreed, is het tijd voor een nieuwe naam. Sumbition staat voor het ‘samen waarmaken van energiegevende ambities’. Samen met inspirerende opdrachtgevers en samenwerkingspartners.

2Basics ontwikkelt partnership Blood Centers of America en esports in VS

Blood Centers of America (BCA), verantwoordelijk voor ruim 50% van de Amerikaanse bloedvoorziening, is een partnerschap aangegaan met Riot Games’ League Championship Series (LCS) – de grootste esports competitie van de Verenigde Staten. Het Haarlemse marketingbureau 2Basics initieerde het partnership en is verantwoordelijk voor de invulling van deze samenwerking.

Willy Naessens, Mandemakers Keukens en Van Mossel verlengen partnership met RKC

RKC Waalwijk heeft de samenwerkingen met hoofdsponsor Willy Naessens en de strategische partners Mandemakers Keukens en Van Mossel verlengd. Onder de noemer #RKCommitment werden de verlengingen bekend gemaakt middels een ludieke video.

PSV en DELA sluiten maatschappelijk partnership

PSV verwelkomt Coöperatie DELA als Official Sponsor. Beide Eindhovense partijen gaan de komende vier seizoen met elkaar samenwerken. Gezamenlijk willen DELA en PSV maatschappelijke impact op de regio proberen te maken.

Droomparken, NN Group en KiKa Berentribune grootste winnaars SponsorRingen

Bij de uitreiking van de SponsorRingen op maandag 1 maart zijn Droomparken en Feyenoord, NN Group en de Kika Berentribune bij sc Heerenveen het meest in de prijzen gevallen.

Annette Reijersen van Buuren Hoofd Communicatie bij Oranje Fonds

Annette Reijersen van Buuren start per 1 maart als Hoofd Communicatie bij het Oranje Fonds. In die functie maakt zij tevens onderdeel uit van het managementteam. Met haar kennis en ervaring o.a. op het gebied van merkenbouwen en gedragsverandering gaat zij bijdragen aan de missie van het Oranje Fonds: zorgen voor een samenleving waarin iedereen mee kan doen en niemand daar alleen voor hoeft te staan.

Alle scenario’s denkbaar, maar het toernooi gaat door

Als op 1 maart het ABN AMRO World Tennis Tournament en het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament starten, moeten de tribunes in Rotterdam Ahoy helaas leeg blijven. Ondanks een topspelersbezetting voor beide toernooien. Afgelopen maanden passeerden alle mogelijke scenario’s voor het toernooi de revue. Een ding stond vast: het toernooi zou doorgaan.

TEAMKPN Sportfonds steunt drie sportteams in 2021

Het Esports team voor Rocket League, het mixed kitefoilteam en Bobsleeteam Ivo de Bruin kunnen in 2021 rekenen op de steun van het TEAMKPN Sportfonds om hun ambities te verwezenlijken.

Nationale-Nederlanden Hardloopplanner houdt Nederland in beweging

De vernieuwde Nationale-Nederlanden Hardloopplanner biedt iedereen een steuntje in de rug om in beweging te blijven. Met de NN Hardloopplanner kan men eenvoudig een eigen ideale route uitstippelen en start en finish bij je voordeur instellen.

Helden, Droomparken en TUI lanceren ‘De Droomzomer’

Het EK voetbal, de Olympische Spelen, Tour de France, Wimbledon, de Grand Prix op Zandvoort: de komende zomer staat bol van de sport. Om met elkaar de allergrootste sportevenementen ter wereld te beleven tijdens een onvergetelijke vakantie in eigen land, vindt van 11 juni tot en met 6 september voor het eerst ‘De Droomzomer’ plaats, een samenwerking tussen Helden, Droomparken en TUI. Bekende (ex)-topsporters zullen optreden als ‘parkdirecteur’, clinics verzorgen, de sport analyseren en bijzondere verhalen vertellen.

Shanice van de Sanden in Pepsi MAX-campagne

Oranjeleeuwin Shanice van de Sanden is samen met Messi, Paul Pogba en Jadon Sancho te zien in de nieuwste wereldwijde Pepsi MAX voetbalcampagne.

De vijf sportmarketingtrends volgens Nielsen

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een paper gepubliceerd met daarin de vijf wereldwijde trends die men ziet op het gebied van sportmarketing.

CarNext.com verlengt partnership met Max Verstappen

CarNext.com heeft het partnership met Max Verstappen met een jaar verlengd.

Rabobank en Stedelijk Museum verlengen als partners

Rabobank Amsterdam heeft de samenwerking met het Stedelijk Museum met twee jaar verlengd. Dat is alleen niet meer in de positie van hoofdsponsor, maar als partner van het museum.

Willem-Albert Bol verlaat DPG Media

Willem-Albert Bol gaat na 7 jaar DPG Media verlaten en zal vanaf april starten als de nieuwe CEO van Abovo Maxlead. Abovo Maxlead, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is het grootste onafhankelijke marketing- en media-adviesbureau van Nederland.