Artikelen

Esther Vergeer Foundation en IT4Kids gaan samenwerken

De Esther Vergeer Foundation en Stichting IT4Kids gaan in 2021 samenwerken met als doel om kinderen met een beperking een sportkans te geven. Dit verwezenlijken de partijen door kinderen, met leeftijdsgenoten, te laten tennissen tijdens het jaarlijkse tenniskamp van de Esther Vergeer Foundation.

Albert Heijn voetbalplaatjes spaaractie is dit jaar een thuiswedstrijd

Een van de populairste spaaracties van Albert Heijn is vandaag weer begonnen. Klanten van Albert Heijn sparen de komende weken voetbalplaatjes van alle voetbalteams uit de Eredivisie én spelers van de Oranje mannen en de Oranje Leeuwinnen. Nieuw dit jaar is dat klanten hun eigen plaatje kunnen maken in de AH Voetbal App.

Muziekids gaat samenwerken met MVR Brand Partnerships

Stichting Muziekids & MVR Brand Partnerships gaan samenwerken om het werk van Muziekids meer bekendheid te geven. Vanaf 1 januari 2021 zal Michiel van Rijn (37) MVR Brand Partnerships, overal waar mogelijk, Muziekids onder de aandacht brengen.

BUKO nieuwe hoofdsponsor Telstar

Telstar en BUKO hebben vanmiddag hun handtekening gezet onder een contract waarbij BUKO vanaf 1 januari 2021 tot en met het seizoen 2022-2023 hoofdsponsor wordt van de Witte Leeuwen. Hiermee wordt BUKO naamgever van het stadion en prijkt het logo op de borst van zowel de uit- als thuisshirts van het eerste elftal. Daarnaast gaat BUKO een inhoudelijke rol spelen bij de sociaal maatschappelijke projecten van Telstar.

Schaatsbaan in tuin Sjinkie Knegt

Met een bijzondere schaatsbaan, Sjinkie’s IJspaleis, in de tuin van Sjinkie Knegt, is het startschot gegeven voor GAMMA als nieuwe partner van vier topschaatsers én als eventpartner van diverse schaatsevenementen in zowel het langebaanschaatsen als het shorttrack.

More2Win op een maatschappelijke missie in de sport

Maatschappelijke impact maken in de wereld van sport vraagt om een heldere visie. More2Win ondersteunt organisaties in de sport om echt te kunnen sturen op die impact. Dit jaar verruimde het bureau zijn focus van enkel sportevenementen naar de sportsector breed. Samen met de komst van Michiel van Rijn van Alkemade is More2Win daarmee helemaal klaar voor zijn missie in 2021.

Sportlife verlengt samenwerking met Fonds Gehandicaptensport

Sportlife heeft de samenwerking met Fonds Gehandicaptensport verlengd per 1 januari 2021. Sportlife is al sinds 10 jaar 1% FairShare® partner en ondersteunt met hun bijdrage onder andere het G-hockeyplan.

Corona slaat diepe krater in festivallandschap

Corona heeft een diepe krater geslagen in het festivallandschap in Nederland. Het aantal festivals is terug op het niveau van 1985. Dat blijkt uit de Festival Monitor, het jaarlijkse onderzoek naar de feiten en cijfers van de Nederlandse festivalmarkt.

KPN verlengt hoofdsponsoring Rijksmuseum

KPN heeft de hoofdsponsoring van het Rijksmuseum met een jaar verlengd.

KNSB benoemt Jeroen Kraaij tot commercieel directeur

De KNSB benoemt Jeroen Kraaij per 1 januari 2021 tot commercieel directeur. De 55-jarige Kraaij, sinds 2016 werkzaam bij de schaatsbond, is in deze rol verantwoordelijk voor commercie, marketing en communicatie.

Wie zijn de invloedrijkste mensen in sponsoring?

Ieder jaar publiceert Sponsorreport de ranglijst met de 25 meest invloedrijke mensen in de sponsoringwereld. Dat doen we ook dit jaar. Want we gaan gewoon door. We hebben wel een nieuwe nummer 1. Het Covid-19 virus heeft laten zien dat invloed of macht in tijden van crisis een zeer onbelangrijk begrip is. Als er iets onze industrie dit jaar heeft beïnvloed en de macht heeft overgenomen dan is het wel het coronavirus. Daar kan zelfs Arno de Jong, dit jaar op nummer twee, niets aan doen.

Nieuw partnermodel voor NOC*NSF

Het traditionele sponsormodel van alleen associatie met topsporters en/of een specifiek sportmoment zoals de Olympische Spelen lijkt niet meer toereikend in deze tijd. Daarom zet NOC*NSF met de sportbonden in op een nieuw partnermodel. Mascha van Werven, Manager Commercie en Partnerships bij NOC*NSF, vertelt over de achtergronden van het nieuwe partnermodel. "Bedrijven willen steeds meer de associatie gebruiken om bewijsvoering te vinden voor hun eigen purpose."

Klappen voor de cultuursector

De cultuursector is door corona zwaar geraakt. In het komende eindejaarsnummer van Sponsorreport vertellen Geer Oskam (Van Gogh Museum), Margot Palmen (Het Concertgebouw) en Sander Kloots van hun hoofdpartner Van Lanschot Kempen hoe zij afgelopen jaar hebben beleefd. En hoe zij naar de toekomst kijken.

Catawiki exclusieve veilingpartner eindejaarscampagne Team Jumbo-Visma

In samenwerking met online veilinghuis Catawiki presenteert het beste wielerteam van afgelopen seizoen de mooiste verhalen rondom haar meest bijzondere fietsen, die vanaf vandaag worden geveild. De samenwerking is onderdeel van het afscheid tussen Team Jumbo-Visma en haar huidige fietspartner Bianchi.

Champions League naar RTL, Europa League naar Talpa

Vanaf het nieuwe seizoen wordt de Champions League weer bij RTL uitgezonden. De Europese clubcompetitie verhuist met ingang van augustus 2021 van Talpa naar RTL 7. Talpa krijgt wel de rechten voor de Europa League die nu nog bij RTL zitten.