Artikelen

Interview: ABN AMRO maakt inhaalslag bij hockey

Binnen hockey is een forse ongelijke verhouding tussen mannen en vrouwen als het gaat om de invulling van functies, beloning en kansen. Om een inhaalslag te maken verlangt ABN AMRO in nieuwe sponsorcontracten dat hockeyclubs minimaal 30% van de fee inzetten voor diversiteit & inclusie en duurzaamheid. Om de clubs te helpen zijn speciale activatieprogramma’s ontwikkeld die samenkomen onder de paraplu ‘De club van morgen’.

Interview: HEMA activeert op de hartslag van de sport

Dit jaar stapte HEMA voor het eerst groot in sportsponsoring als partner van Team Jumbo-Visma. Daniel Heijne, Manager Sponsoring & Activation, vertelt over de achtergronden van het partnership en de geslaagde Tour-activaties.

ABN AMRO: inhaalslag vrouwen nodig in hockey

Met het langetermijnprogramma De Inhaalslag wil ABN AMRO de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in de sport structureel veranderen.

Nederlandse Loterij wordt medehoofdsponsor KNSB

Nederlandse Loterij wordt vanaf dit schaatsseizoen medehoofdsponsor van de KNSB. Als nieuwe Partner van schaatsend Nederland omarmt Nederlandse Loterij het langebaanschaatsen.

KNSB verstrekt vijf licenties aan topteams langebaan

De KNSB heeft voor het schaatsseizoen 2020/2021, dat a.s. vrijdag officieel van start gaat met de Daikin NK Afstanden, aan vijf langebaan-topteams een licentie verstrekt. Die teams zijn Jumbo-Visma, Reggeborgh, IKO, Zaanlander en Worldstream.

Ireen Wüst en Letitia de Jong onder 1 privésponsor

De twee topschaatssters Ireen Wüst en Letitia de Jong rijden komend seizoen voor het eerst onder 1 privésponsor Syntess Software samen.

Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day

Hyundai en het Van Gogh Museum organiseren vandaag, maandag 26 oktober, de ‘Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day’, met diverse activiteiten om het werk en leven van Vincent van Gogh dichter bij kwetsbare ouderen te brengen.

MSD vult lege tribunes in Heerenveen met KiKa-beren

Een opvallende actie tijdens de Eredivisiewedstrijd van sc Heerenveen tegen FC Emmen. Geen supporters vanwege de aangescherpte corona-maatregelen, maar 15 duizend knuffelberen met voetbalshirt op de tribunes van het Abe Lenstra stadion. Met deze symbolische actie vragen Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), de voetbalclub en geneesmiddelenbedrijf MSD aandacht voor kinderen in Nederland die kanker hebben.

Vertrouwen in sponsoring licht gegroeid

Het vertrouwen in sponsoring is binnen de sponsoringindustrie afgelopen periode licht gestegen. Dat blijkt uit de nieuwste ESA Sponsorship Sentiment Tracker, het maandelijkse onderzoek onder meer dan 800 sponsorprofessionals in heel Europa.

Daikin krijgt Rintje Ritsma weer in bad

Het schaatsseizoen voor de langebaanwedstrijden start aankomend weekend, van 30 oktober tot en met 1 november, met de Daikin NK Afstanden. Warmtepompfabrikant Daikin, hoofdsponsor van schaatsend Nederland, lanceert een commercial met Rintje Ritsma om het schaatsseizoen vanaf een bijzondere plek af te trappen én te volgen.

Royal A-ware met Zaanlander nieuwe sponsor schaatsploeg Anema

Royal A-ware is komend seizoen met Zaanlander-kaas de nieuwe sponsor van de dames- en heren langebaan schaatsploeg onder leiding van Jillert Anema. Zaanlander is sinds 1919 het exclusieve kaasmerk van Albert Heijn, met een eigen receptuur. Zaanlander wordt geproduceerd door zuivelbedrijf Royal A-ware.

Birnie nieuwe directeur De Nieuwe Kerk en Hermitage

Annabelle Birnie wordt de nieuwe directeur van De Nieuwe Kerk Amsterdam en Hermitage Amsterdam. Zij volgt Cathelijne Broers op die eind oktober vertrekt om directeur van het Prins Bernhard Cultuurfonds te worden.

Office Centre verlengt hoofdsponsoring FC Groningen voor onbepaalde tijd

Office Centre verlengt het hoofdsponsorschap bij FC Groningen voor onbepaalde tijd. De verbintenis gaat medio 2021 in, na afloop van de huidige overeenkomst. Office Centre is sinds het seizoen 2019/2020 als hoofdsponsor verbonden aan FC Groningen.

Terugloop commerciële inkomsten Feyenoord vanwege corona

Bij Feyenoord bedroegen de inkomsten uit partnerships, business seats, units en boarding in het seizoen 2019-2020 28,6 miljoen euro, 1,1 miljoen minder dan de 29,7 miljoen een seizoen eerder. Het grootste deel van de terugloop is het gevolg van corona. Ondanks het coronavirus heeft Feyenoord het seizoen weten af te sluiten met een positief bedrijfsresultaat van 0,5 miljoen euro op een omzet van ruim 73 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de club.

"Eindhoven wordt fitter, vitaler en dus gezonder"

Afgelopen week hebben de samenwerkende partners in Brainport Eindhoven een vitaliteitsplatform gelanceerd om van Eindhoven en omstreken niet alleen de slimste, maar ook de vitaalste regio van de wereld te maken. Hiermee willen de partners het belang onderstrepen van een vitale regio waarin talent ontwikkeld en behouden wordt. Frans Janssen (Commercieel Directeur PSV) en Victor Donker (Marketing Manager High Tech Campus), vertellen hoe.