Artikelen

013 tekent samenwerking met Swinkels

Het Tilburgse poppodium 013 heeft een samenwerkingscontract met Swinkels Family Brewers getekend. De Brabantse brouwer en Nederlands grootste poppodium gaan een samenwerking aan voor 5 jaar en deze gaat in per 1 januari 2020.

Alban Dechelotte (Riot Games): “eSports is nog groter dan je nu al denkt”

Alban Dechelotte is als Hoofd Sponsorship & Business Development EU Esport verantwoordelijk voor sponsoring bij Riot Games, de uitgever van een van de meest gespeelde games League of Legends. Op het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september zal hij zijn inzichten delen met de aanwezigen.

KNVB gaat shirtjes ruilen

Op 8 december 2019 bestaat de KNVB 130 jaar. Ter gelegenheid hiervan is er een speciaal voetbalshirt ontworpen waar alle shirts van de bijna 3.000 amateurverenigingen in Nederland in terugkomen, gelet op de patronen, vormen en vlakken. De KNVB gaat het shirt bij alle clubs 'ruilen'.

Sports & Music Marketing Agency WAVE neemt MCMC over

Bijna 9 jaar na de oprichting is ‘boutique’ sport- & entertainmentmarketingbureau MCMC uit Tienen onlangs overgenomen door WAVE, gespecialiseerd in de communicatie, marketing, events, digitalisering en activering van sport, muziek, entertainment en events.

Rabobank start YouTube-kanaal Opscheppers voor kinderen

Kinderen via YouTube inspireren om gezonder en bewuster te eten. Op het YouTube-kanaal Opscheppers gaan verschillende YouTubers, onder wie Kalvijn, op avontuur om uitleg te geven over groente en fruit. Het kanaal is door Cinemates ontwikkeld in opdracht van Rabobank.

TivoliVredenburg schenkt Bud als eerste Nederlandse concertzaal

Vanaf vrijdag 20 september stroomt Bud, het grootste biermerk ter wereld, van de tap in TivoliVredenburg. Die avond kunnen bezoekers van o.a. Jungle By Night, Justin Jesso of Footprints By Night dit nieuwe bier verkrijgen. Budweiser is onlangs geïntroduceerd in Nederland onder de naam Bud. TivoliVredenburg is de eerste Nederlandse concertzaal waar Bud verkrijgbaar is.

Lowlands omarmt La Terraza by Nespresso

Een van de opvallendste en mooiste bouwwerken op Lowlands dit jaar was La Terraza by Nespresso. Roderik de Maar, Marketing Communication Manager bij Nespresso, vertelt hoe de succesvolle activatie tot stand is gekomen.

Formule 1 op het Sponsorreport congres

Na 35 Jaar komt de Formule 1 weer terug naar het legendarische circuit van Zandvoort. Hoe is het gelukt dit ambitieuze evenement weer naar Nederland te krijgen en wat komt er bij de exploitatie, sponsoring en organisatie kijken?

Vestas kiest ATPI Sports Events als activatiepartner

Wereldwijd marktleider in duurzame energie-oplossingen Vestas heeft ATPI Sports Events gekozen als wereldwijd activatiepartner bij de sponsoring van het Mercedes-Benz EQ Formula E Team naar de verschillende doelgroepen.

Ajax en BBIN tekenen officieel regionaal partnership

Ajax en BBIN hebben bekendgemaakt dat zij een regionaal partnership hebben getekend voor de seizoenen 2019/2020 en 2020/2021. BBIN wordt de exclusieve officiële iGaming Software Partner van Ajax in Groot-China.

Greenchoice en Justdiggit vergroenen in Afrika

Greenchoice en Justdiggit gaan samenwerken om de natuur in Tanzania en Kenia te herstellen en zo samen een positieve impact te maken op het klimaat.

Nyck de Vries en Vestas bij Mercedes-Benz Formula E Team

De Nederlandse coureur Nyck de Vries rijdt volgend seizoen voor het Mercedes-Benz EQ Formula E Team dat bovendien Vestas als hoofdsponsor heeft vastgelegd.

Ocean Race in 2022 terug in Den Haag

De Ocean Race (voorheen Volvo Ocean Race) zal in 2022 opnieuw Den Haag aandoen.

Euro Hockey League lanceert nieuwe merk identiteit

De Euro Hockey League (EHL) heeft aan de vooravond van het nieuwe seizoen een volledige rebranding doorgevoerd. Een nieuw competitieformat en vooral de introductie van de EHL Women markeert een nieuwe fase in de evolutie van de EHL. Een rebranding was daarom een logische stap.

André Fläckel: “Ben moedig en duik in esports!”

André Fläckel is directeur eSports bij Lagardère Sports. In zijn keynote op het Sponsorreport Jaarcongres benadrukt hij de mogelijkheden die eSports bieden om je sponsoring ‘om te denken’ en nieuwe doelgroepen te binden.