Artikelen

Léon Boele van Team Roompot naar Team SportVibes

De marketing/PR sectie van het Haagse bureau SportVibes verwelkomt Léon Boele in het team. Boele was voorheen PR manager van de wielerploeg Roompot. Daarvoor was hij lange tijd in de sportjournalistiek actief, onder meer als chef sport van RTV Rijnmond.

Chris Vos ambassadeur Toyota Nederland

Chris Vos wordt de komende jaren ondersteund door Toyota Nederland welke op hun beurt de snowboarder gaat inzetten als ambassadeur.

Univé en Delta Cycling Rotterdam bundelen krachten

Univé en Delta Cycling Rotterdam gaan gezamenlijk fietsers begeleiden richting de 2018-editie van de Amstel Gold Race toertocht. Sportief, fysiek en mentaal worden deelnemers klaargestoomd voor de uitdagende toertocht.

Miljoenenpubliek via cricket

Afgelopen week plaatste het Nederlandse cricketteam zich met de eindzege in het WCL Championship voor de nieuwe, en lucratieve, ODI (One Day International) League, waarin alle grote cricketlanden elkaar treffen. Voor sponsors een uitgelezen mogelijkheid om zich via cricket internationaal te laten zien.

Denton versterkt commerciële afdeling Vitesse

Onlangs is Richard Denton in dienst getreden van Vitesse als manager sponsoring en partnerships. Deze functie maakt onderdeel uit van de commerciële afdeling van Vitesse onder leiding van commercieel directeur Olivier Smit.

Weleda nieuwe sponsor hardloopevenementen Le Champion

Weleda en Le Champion gaan vanaf 1 januari 2018 een samenwerking aan voor de sponsoring van vier grote hardloopevenementen. Zij zijn vanaf het nieuwe jaar sub-sponsor van de Saucony Egmond Halve Marathon, Groet uit Schoorl Run, Runner’s World Zandvoort Circuit Run en Damloop by night.

Vibes of the Week #49

De Vibes van de Week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Continental officiële partner Ronde van Frankrijk

Vanaf januari 2018 wordt Continental officiële partner van de Ronde van Frankrijk. Continental laat weten naar steeds betere hightech fietsbanden te streven, die met name in ‘s werelds meest veeleisende wielerwedstrijd, de Ronde van Frankrijk, gebruikt worden door het profpeloton.

Loetje On Ice op de Coolste Baan van Nederland

Restaurantketen Loetje lanceert komende winter een pop-up restaurant in het Olympisch Stadion tijdens de Coolste Baan van Nederland.

Start TeamNL campagne ‘Zo doen we dat '

NOC*NSF is deze week gestart met een nieuwe TeamNL-mediacampagne om meer bekendheid te geven aan TeamNL. In de campagne kan iedereen zien hoe de Nederlandse topsporters tot grootse prestaties komen. De campagne, getiteld 'Zo doen we dat', zet alle inspirerende en persoonlijke verhalen van de sporters meer kracht bij en bereikt een nog breder publiek.

John van Lottum en Anke Meulendijks starten ‘DEUX

Voormalig toptennisser John van Lottum, nu director brand partnerships bij Eredivisie en Anke Meulendijks, director brand partnerships & propositions bij Eredivisie, starten DEUX ‘een creatief partnershipbureau’. Van Lottum en Meulendijks blijven ook werkzaam voor de Eredivisie en FOX Sports (Eredivisie Media en Marketing CV).

Samenwerking Brand New Live Events en Zinnige Zaken

Vanaf 4 december 2017 gaat Brand New Live Events een strategisch partnership aan met eventbureau Zinnige Zaken. Een duurzame samenwerking van eventbureaus met eigen specialismen.

Vibes of the Week #48

De Vibes van deze week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Rijksmuseum opent speciaal schaatskabinet

Schaatslegendes Rintje Ritsma en Ard Schenk openden vandaag een speciaal schaatskabinet in het Rijksmuseum. Het kabinet is geopend ter gelegenheid van de culturele samenwerking tussen het Rijksmuseum en De Coolste Baan van Nederland.

WE Fashion Sponsor van het jaar

WE Fashion is bij de uitreiking van de SponsorRingen uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. De kledingretailer won ook een gouden SponsorRing in de categorie Entertainment & Events. Menno Geelen (Ajax) werd Sponsorpersonality van het Jaar. In totaal werden 22 ringen uitgereikt, waarvan tien gouden.