Artikelen

Concertgebouworkest start samenwerking met Apple

Op 28 maart lanceert Apple als onderdeel van Apple Music zijn eigen app voor uitsluitend klassieke muziek: Apple Music Classical. Het Koninklijk Concertgebouworkest zegt er trots op te zijn gedurende het eerste jaar van deze nieuwe streamingdienst een partnership met Apple te onderhouden.

Nicole Bekkers: “Een goed moment om een nieuwe stap te zetten”

Na 12 jaar KNVB zet Nicole Bekkers een volgende stap in haar carrière en gaat ze zich nog meer richten op haar upcycle bedrijf FC88. Daarnaast start zij haar eigen adviesbureau om haar kennis en ervaring vanuit een rechtenhouder in de sport delen met andere rechtenhouders en partners in de sport. Met als doel om door meer ondernemerschap en creativiteit een andere en grotere markt aan te boren voor rechtenhouders in de sport.

Hoofdsponsor eToro stopt bij Vitesse

Hoofdsponsor eToro verdwijnt na het seizoen van het shirt van Vitesse.

KNVB en Staatsloterij verlengen samenwerking

De KNVB en de Staatsloterij, een van de merken van Nederlandse Loterij, verlengen hun samenwerking tot en met 2030.

KNVB, KBVB en DFB doen bod op FIFA Women's World Cup 2027

België, Nederland en Duitsland slaan de handen ineen voor het bid voor FIFA Women’s World Cup 2027.

MUD Jeans x Van Gogh Museum winnen SBI vakprijs voor duurzaam partnership

MUD Jeans en het Van Gogh Museum hebben de SBI vakprijs in de categorie partnerships gewonnen. De SBI Vakprijzen van het Jaar werden op donderdag 23 maart door een onafhankelijke jury uitgereikt aan de beste en meest impactvolle duurzame initiatieven van Nederland. MUD Jeans en het Van Gogh Museum lanceerden in de zomer van 2022 hun eerste collectie van gerecyclede denim geïnspireerd op de brieven, het handschrift en verschillende werken van Vincent van Gogh.

'Een Olympische erfenis'

Marcel Beerthuizen is op studiereis naar de westkust van de Verenigde Staten met een gezelschap van vertegenwoordigers uit de Nederlandse mediawereld zorgt voor ontmoetingen met vooraanstaande personen uit de tech-, media- en entertainmentindustrie in de VS. Vooral het bezoek aan Casey Wasserman, eigenaar van de Wasserman Media Group en CEO van LA28, maakt indruk. Lees hier zijn bijdrage.

Europese sponsormarkt groeit naar 29 miljard euro

De Europese sponsormarkt bedraagt 29 miljard euro, een groei met 4,3%. Dat blijkt uit de 2023 ESA Sponsorship Market Overview. Sportsponsoring bereikt zijn hoogst gemeten waarde ooit met 20,69 miljard euro.

Rabobank en Nevobo verlengen partnership

Ook in 2023 werken Rabobank en de Nevobo intensief samen. Beide partijen verlengden recent hun partnership.

ESNS gaat meerjarig partnerschap aan met Faber

ESNS (Eurosonic Noorderslag), Europa's grootste showcase festival voor opkomende Europese artiesten, heeft een meerjarige samenwerking met Faber aangekondigd. Faber is al jaren dé AV-leverancier van ESNS, en de twee partijen bestendigen nu hun relatie in een meerjarige samenwerking.

Verbod sponsoring kansspelaanbieders half jaar later

Het verbod op sponsoring door online kansspelaanbieders schuift met een half jaar op naar 1 juli 2024 voor evenementen en televisieprogramma's en naar 1 juli 2025 voor sportorganisaties.

Lidl wordt official partner UEFA EURO 2024

UEFA en supermarktketen Lidl hebben een meerjarige partnerovereenkomst getekend waarmee Lidl de official partner van UEFA EURO 2024 is geworden, inclusief de kwalificatiewedstrijden in aanloop naar het toernooi.

Cannondale official bike partner KNVB

Cannondale, onderdeel van Pon.Bike, is per 21 maart 2023 ‘official bike partner’ van de KNVB. Tijdens interlandweken fietsen de spelers en stafleden van het Nederlands elftal, de OranjeLeeuwinnen en alle vertegenwoordigende jeugdteams op Cannondale mountainbikes als zij verblijven op de KNVB Campus in Zeist.

Runner’s World verlengt samenwerking met Le Champion

Runner’s World van uitgeverij Hearst Netherlands is in 2023 en 2024 wederom mediasponsor van alle hardloopevenementen van Sportorganisatie Le Champion. Runner’s World en Le Champion benadrukken met deze samenwerking het geloof in, en het belang van (buiten) bewegen en sporten. Beide merken geloven dat hardlopen en sporten in het algemeen een positieve bijdrage levert aan het mentale en fysieke welzijn van mensen.

World Padel Tour strijkt neer in AFAS Live

Na een succesvolle eerste editie in 2022 keert de World Padel Tour (WPT) aanstaande oktober terug in Amsterdam. Toernooidirecteur John van Lottum maakte op 20 maart bekend dat het WPT Amsterdam Open dit najaar plaatsvindt in AFAS Live. Afgelopen jaar was het toernooi met 20.000 bezoekers in de Centrale Markthal reeds het grootste op de internationale kalender.