53% van de Britse sportfans ziet een sleutelrol voor sponsors in het herstel van de live-sportbeleving. 48% van de Britten tussen 16 en 29 jaar hebben een verhoogde belangstelling voor maatschappelijk verantwoordelijke merken. Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen Sports.
Meer dan de helft van de Britse bevolking gelooft dat sponsors een belangrijke rol spelen in het herstel van de live-sport experience, zowel in het stadion als thuis. Dat betekent een groeiende erkenning van de rol die sponsors kunnen spelen in de loop van de corona-pandemie. Op dezelfde vraag zag in juni 49% die rol voor sponsors weggelegd.
Het onderzoek van Nielsen laat ook zien dat bijna de helft van de Britse bevolking een verhoogde belangstelling heeft voor merken die maatschappelijk verantwoorde activiteiten hebben laten zien gedurende de Covid-19 pandemie. Met name jongeren kijken op die manier naar sponsors en merken.
Uit het onderzoek blijkt ook dat maar 19% van de Britten pas met vertrouwen terugkeert naar live-events, sport en muziek, als er een corona-vaccin voor handen is. Een ongeveer even groot deel zegt dat men binnen zes tot 12 maanden met een gerust hart terugkeert naar live-events, of er een vaccin is of niet. Jongeren zijn wat dat betreft eerder geneigd om naar de stadions terug te keren dan ouderen.
Lees hier het onderzoek.