Artikelen

TeamKPN Sportfonds wordt Teamsportfonds

In het Olympisch Stadion in Amsterdam vierde het TeamKPN Sportfonds vandaag zijn tienjarig bestaan. Tijdens het jubileumevenement kondigde directeur sponsoring Mark Versteegen aan dat het fonds vanaf 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Teamsportfonds. Daarmee wordt de basis gelegd voor een bredere samenwerking met andere bedrijven die nationale teams willen ondersteunen.

Ridley en BEAT Cycling Club gaan samenwerken

BEAT Cycling Club en Ridley gaan de komende drie jaar een partnership aan. Ridley wordt officieel fietspartner van BEAT en zal het profteam van de club voorzien van topmateriaal en expertise op het vlak van performance en aerodynamica.

CyclingClassNL verwelkomt SEG als performancepartner

CyclingClassNL en internationaal managementbureau SEG gaan drie jaar samenwerken in de begeleiding van Nederlands wielertalent. SEG sluit zich als performancepartner en sponsor aan bij het topsportprogramma, een initiatief van KNWU, NOC*NSF en Team Visma | Lease a Bike. Gezamenlijk doel is jonge renners optimaal voor te bereiden op een profcarrière.

Vittoria nieuwe partner van Omnisport Apeldoorn

Vittoria wordt partner van de baanevenementen in Omnisport Apeldoorn, het 'Dutch Home of Track Cycling'. De samenwerking brengt twee namen samen die elkaar vinden in innovatie, duurzaamheid en een gedeelde passie voor de wielersport. Libéma Profcycling is de aanjager van dit partnership.

De groei van pickleball

Pickleball, een dynamische racketsport die elementen van tennis, badminton en tafeltennis combineert, maakt een indrukwekkende opmars in Nederland. Sinds de sport op 1 januari 2025 officieel onder de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) valt, is de groei in populariteit en professionalisering in een stroomversnelling geraakt.

Derde editie De 538 Ochtendrun

Op zaterdag 14 maart vindt in het Olympisch Stadion in Amsterdam de derde editie van De 538 Ochtendrun plaats. Na de indrukwekkende verhalen van Jeroen de Sponsorloper en Jade in eerdere jaren, staat deze editie in het teken van de zestienjarige Emelie. Zij verloor haar zicht door een hersentumor, maar zit vol energie en levenslust. Met haar verhaal wil ze aandacht vragen voor kinderen met kanker en de noodzaak van snellere, betere diagnoses. Het team van De 538 Ochtendshow komt daarom opnieuw in actie met De 538 Ochtendrun: luisteraars, bekende Nederlanders en dj's van Radio 538 doen allemaal mee aan de run van 5,38 kilometer om zoveel mogelijk geld op te halen voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.

Heineken verlengt wereldwijd partnership met Formule 1

Heineken en Formula 1 hebben hun inmiddels tienjarige samenwerking met meerdere jaren verlengd. Met het vernieuwde wereldwijde partnership wil het biermerk fans dichter bij de actie brengen, zowel op als buiten het circuit. Om de volgende fase van de samenwerking te markeren, lanceert Heineken de allereerste seizoenskaart voor de Formule 1: een exclusieve carbon fibre card waarmee de houder, samen met een introducee, toegang krijgt tot alle 24 Grands Prix van het seizoen 2026 – inclusief reis en verblijf.

“De tijd van logo’s plakken is voorbij”

Die zin hoor ik al vijftien jaar. Het is een vakmatig cliché geworden maar dat betekent niet dat het waar is. Zichtbaarheid via sponsorrechten is nog altijd het fundament van veel partnerships. Wie dat ontkent, miskent hoe belangrijk exposure is en blijft.

GirlPower Radio ondersteunt KNDSB

De Koninklijke Nederlandse Doven Sport Bond (KNDSB) kondigt aan dat GirlPower Radio een budget van € 30.000 beschikbaar stelt ter versterking van de dovensport in Nederland. Het grootste deel van dit bedrag wordt ingezet voor de verdere ontwikkeling van het futsalprogramma van de KNDSB, terwijl een deel wordt gereserveerd voor de Nederlandse Deaflympics-team.

PON Center Utrecht en VVU Eredivisie Dames Volleybal slaan handen ineen

PON Center Utrecht en VVU Eredivisie Dames Volleybal gaan een duurzame samenwerking aan. De officiële Volkswagen-, Audi-, SEAT-, Škoda- en CUPRA-dealer uit Utrecht ondersteunt de topvolleybalclub met elektrisch vervoer, waaronder een gloednieuwe elektrische Volkswagen ID3 voor één van de speelsters van het eerste damesteam.

Lebara en AZ maken branded content

Telecomprovider Lebara en voetbalclub AZ Alkmaar hebben samen een mini documentaire serie gemaakt, genaamd ‘Dichterbij m’n Cluppie’. In de serie is te zien hoe vier bijzondere fans van AZ verrast worden: de trainer van het G-team, de oudste fan, het Noordwest Ziekenhuis Alkmaar en de jongste fan. Ze ontmoeten hun clubheld en beleven een dag om nooit te vergeten.

HERA United sluit partnership met ParkBee

HERA United, de eerste onafhankelijke Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen, kondigt vandaag ParkBee aan als nieuwe partner. ParkBee, de parkeerapp die parkeerplekken beschikbaar maakt voor het publiek, is hiermee official partner van HERA United.

Bitvavo breidt samenwerking met de KNVB verder uit

Bitvavo, het grootste Nederlandse handelsplatform voor cryptovaluta, breidt de samenwerking met de KNVB verder uit. Sinds 2022 werken beide partijen samen en dat succes krijgt nu een vervolg. Nieuw binnen het partnership: Bitvavo sluit zich aan als partner van de Eurojackpot KNVB Beker.

Eurojackpot KNVB Beker introduceert de 'Amateurwinnaar' van het bekertoernooi.

Van Quick Boys en Spakenburg tot VVSB en Hercules: ieder jaar kleuren de verrassingen het bekertoernooi. Met ingang van seizoen 2025/26 introduceert de Eurojackpot KNVB Beker de Amateurwinnaar, een officiële titel met eigen blauwe ‘Dennenappel’ voor de beste amateurclub in het toernooi. De Eurojackpot KNVB Beker is daarmee het eerste nationale bekertoernooi ter wereld met een aparte prijs voor deelnemende amateurclubs.

Ruim 22.000 kinderen ontdekken watersport tijdens Optimist on Tour

Tijdens Optimist on Tour, hét rondreizende watersportevenement van het Watersportverbond en partner Allianz, maakten dit jaar ruim 22.000 kinderen kennis met de watersport. Op 19 locaties door heel Nederland en bij 6 speciale verenigingsedities hebben kinderen leren zeilen, suppen of kanovaren. Het absolute hoogtepunt vond plaats tijdens SAIL Amsterdam, waar ruim 15.000 kinderen verschillende watersporten uitprobeerden en dankzij de riviertafel en het waterlab meer leerden over water.