Artikelen

DHL en Van Gogh Museum verlengen partnerschap

Het Van Gogh Museum en DHL verlengen hun samenwerking. Het partnership bundelt de duurzame en betrouwbare logistieke expertise van DHL Express en de educatieve kracht van het Van Gogh Museum. DHL Express verzorgt ook komend jaar het wereldwijde transport van webshopbestellingen en het DHL Express servicepunt in het museum. De partners brengen daarnaast leerlingen dichter bij het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh via het lesprogramma Van Gogh gaat naar school.

‘Rule 40’ en de commerciële kansen rond Milaan Cortina 2026

De Olympische en Paralympische Spelen vormen het hoogste podium voor topsport. De wereld kijkt massaal mee naar uitzonderlijke prestaties van atleten. Bedrijven en grote merken maken graag gebruik van de enorme (media)aandacht die de Spelen met zich meebrengen. Ook persoonlijke sponsors van sporters willen in deze periode graag communiceren over hun samenwerking. Dat kan zeker, maar daarbij moeten wel de regels van Rule 40 worden gevolgd, die essentieel zijn om de financiering van topsportprogramma’s veilig te stellen. In dit artikel licht NOC*NSF toe welke commerciële mogelijkheden er zijn rondom Milaan Cortina 2026.

Premier Tech nieuwe cosponsor van ploeg van Mathieu van der Poel

Het Canadese technologie- en industriebedrijf Premier Tech wordt vanaf volgend seizoen de nieuwe naamgevende cosponsor van de ploeg van Mathieu van der Poel. De driejarige overeenkomst betekent dat de ploeg vanaf 2026 verdergaat onder de naam Alpecin‑Premier Tech. De Canadese multinational volgt Deceuninck op, dat zijn bijdrage na vier jaar terugschroeft.

Komend jaar 185 Nieuwjaarsduiken

Op vrijdag 12 december vindt in Scheveningen de landelijke aftrap van de Unox Nieuwjaarsduik 2026 plaats, in aanwezigheid van de Haagse burgemeester Jan van Zanen en tientallen organisatoren uit het hele land.

Sky Radio en Albert Heijn bundelen krachten

Vanaf 6 december klinken de herkenbare klanken van 'Sky Radio The Christmas Station' in alle winkels van Albert Heijn. Met deze samenwerking brengen beide merken de kerstsfeer tot leven voor miljoenen Albert Heijn-klanten in Nederland.

Albert Heijn sterkste sponsormerk van 2025

Albert Heijn heeft in het afgelopen jaar de sterkste reputatie opgebouwd van de 50 grootste sponsoren van Nederland. Vooral de bestaande sponsoring van de Oranje Leeuwinnen is waardevol voor het sympathie- en reputatieprofiel van het merk. Uit de samenwerking met de schaatsploeg Team Albert Heijn Zaanlander valt nog aanzienlijk meer te halen. Dit blijkt uit het jaarlijkse Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, waaraan sinds 2006 al 209.000 respondenten meededen.

Radio 538 ook in 2026 partner van Dutch Grand Prix

Talpa Network en de FORMULA 1 HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX maken vandaag bekend dat zij hun samenwerking verlengen tot en met de allerlaatste editie in Nederland in 2026. Daarmee blijft Talpa Network, dat zich in 2019 als een van de founding sponsors al aan het evenement verbond, tot de Final Lap partner van de Dutch Grand Prix. Binnen het partnership is Radio 538 hét gezicht – en vooral het geluid – van het oranjefeest op en rond het Mascot Circuit Zandvoort.

Kraken wordt partner van Collision 8 en GLORY in 2026

GLORY breidt zijn partnerportfolio uit met een samenwerking met Kraken, de Amerikaanse cryptobeurs die sinds 2011 internationaal actief is. Kraken wordt de Exclusive Cryptocurrency Exchange and Payments Partner voor GLORY COLLISION 8 op 13 december in het GelreDome in Arnhem en voor alle GLORY-evenementen in 2026. Het is de eerste keer dat een grote internationale cryptospeler integraal onderdeel wordt van de GLORY-fanbeleving.

PSV-kersttrui maakt comeback

De iconische PSV-kersttrui van Energiedirect keert terug, en dit keer met een bijzondere muzikale verrassing. Op 5 december lanceert Energiedirect traditiegetrouw de tiende editie van de legendarische rood-witte kersttrui. Dit jaar pakt het energiemerk niet alleen uit met een grote winactie voor de fans, maar verrast het met een opvallende muzikale samenwerking. Samen met de Brabantse feestgroep Effe Serieus, bekend van hun megahit 'Baila Gasolina', komen ze met een aanstekelijke parodie op de zomerhit. Wat begon als een ludieke actie in 2016 is uitgegroeid tot een ware kersttraditie in de PSV-community.

KiKa nieuwe hoofdsponsor Ronde van Noord-Holland

Op zaterdag 18 april 2026 vormt de provincie Noord-Holland opnieuw het decor van dé lenteklassieker: de Ronde van Noord-Holland. In 2026 wordt alweer de 52e editie van dit fietsevenement verreden. Deelnemers kunnen kiezen uit routes van 85, 110 en 160 km, met startlocaties in Alkmaar, Hoorn en Purmerend.

.

Decathlon is voor de Paralympische Winterspelen 'Milaan-Cortina 2026' de officiële kledingleverancier van het Internationaal Paralympisch Comité (IPC). De afspraak volgt op de eerdere samenwerking rondom de organisatie van 'Parijs 2024' en markeert een verdere verbreding van de betrokkenheid van het sportmerk bij de Paralympische Beweging.

FLOWSPORTS en SEG: samen sterker in vrouwenvoetbal

Twee toonaangevende managementkantoren in het voetbal hebben vandaag aangekondigd dat zij definitief de handen ineenslaan. FLOWSPORTS, prominent in het internationale vrouwenvoetbal, gaat verder onder de vlag van SEG, een van de grootste sportmanagementkantoren ter wereld. Beide kantoren hebben hun wortels in Nederland.

Rabobank vanaf 2027 hoofdsponsor TeamNL naast Staatsloterij

Rabobank breidt de samenwerking met TeamNL uit en wordt, naast Staatsloterij, per 1 januari 2027 hoofdsponsor van TeamNL, TeamNL Paralympisch en TeamNL Talent. Met deze vijfjarige overeenkomst – in elk geval tot en met de Paralympische Zomerspelen in Brisbane 2032 – is een bedrag gemoeid van bijna 50 miljoen euro.

Kings League slaat handen ineen met AA Drink

Tijdens een energieke ‘Try-Out’ in Amsterdam is de voorlopige selectie bekendgemaakt van Team Nederland die ons land gaat vertegenwoordigen tijdens de Kings World Cup Nations 2026 in Brazilië. Tegelijkertijd werd een samenwerking met AA Drink aangekondigd. AA Drink schaart zich als official partner van Team Nederland achter de ambitie van Captains Chatmo en Wesley Sneijder om kampioen te worden in São Paulo.

Almere City houdt Craft op de borst

Almere City FC en Craft Sportswear hebben hun partnership opnieuw verlengd. Het Zweedse sportmerk blijft daarmee ook de komende twee seizoenen de officiële teamwear supplier van alle vertegenwoordigende elftallen van de club.