Artikelen

Fanalists wordt onderdeel van Arenametrix Group

Arenametrix Group, een toonaangevende specialist in fan data management en data gedreven marketing binnen de markten sport, media en entertainment, kondigt vandaag de acquisitie aan van Fanalists, het fan data platform met een leidende positie in de Nederlandse markt en sterke aanwezigheid in België en Duitsland.

Kings League kondigt deelname van een Nederlands en Belgisch team aan op de World Cup of Nations

De internationale sensatie 'Kings League' wint terrein in de Benelux-markt en belooft een ware revolutie in sponsoring, content en fanbetrokkenheid. Dit innovatieve sport- en entertainmentplatform, bedacht door voormalig profvoetballer Gerard Piqué, combineert de kracht van voetbal, gaming en sociale media tot een unieke, interactieve competitie die miljoenen jongeren wereldwijd bereikt. In Nederland heeft We Are Era (onderdeel van RTL Group) de exclusieve licentie verworven om de teams naar Brazilië te brengen.

Erik Poel nieuwe Managing Director Golazo Brands Nederland

Erik Poel begint vandaag als Managing Director van Golazo Brands Nederland, onderdeel van de internationale Golazo Group. Na een periode van bijna elf jaar als algemeen directeur van de KNLTB keert hij terug naar de marketing, waarin hij vóór zijn periode bij de KNLTB al twintig jaar werkzaam was bij verschillende grote concerns.

Kinderboekenweek 2025 houdt groei vast

De Kinderboekenweek houdt de positieve markttrend vast. Ten opzichte van vorig jaar is de afzet van Nederlandstalige kinderboeken tijdens de campagneperiode 2% hoger dan in 2024. De editie Kinderboekenweek 2025 evenaart hiermee ruim het succes van de Kinderboekenweek 2022. Hiermee zijn dit de twee succesvolste edities van de afgelopen jaren.

VriendenLoterij verlengt miljoenensteun aan 25 musea

De VriendenLoterij verlengt de financiële bijdrage aan 25 van de totaal 64 musea die meerjarige steun ontvangen van de loterij. De samenwerking met deze organisaties zou eind dit jaar aflopen. Jaarlijks ontvangen Nederlandse musea en culturele organisaties samen een bijdrage van meer dan honderd miljoen euro, die zij naar eigen inzicht kunnen investeren in tentoonstellingen, educatie, aankopen of programmering. Over 2024 ging het om een totaal van 106,8 miljoen euro. Hiermee is de loterij een van de belangrijkste particuliere financiers van de Nederlandse museumsector.

smart nieuwe Official Automotive Partner Keuken Kampioen Divisie

smart is per direct de Official Automotive Partner van de Keuken Kampioen Divisie. Het partnership tussen de automotive partij en "de spannendste competitie van Europa" is aangegaan voor drie seizoenen.

Sportway Media Group neemt Eyecons over

Het in Stockholm gevestigde digitale content- en datamanagementbedrijf Sportway heeft de Nederlandse streamingdienst Eyecons overgenomen. Daarmee bundelen beide partijen hun krachten om meer sporten zichtbaar te maken met behulp van AI-gestuurde productie en schaalbare distributie.

Zumub en Feyenoord bundelen krachten

Het toonaangevende Europese sportvoeding- en wellnessmerk Zumub kondigt een partnerschap aan met Feyenoord. Als Official Supplier van de club zal Zumub hoogwaardige supplementen en prestatieproducten leveren ter ondersteuning van de trainingen, het herstel en de wedstrijddagen van de spelers. De samenwerking geldt voor zowel Feyenoord 1, Feyenoord Vrouwen 1 als alle jeugdteams.

Interview Gerben van Walt Meijer

Wanneer Samsung Nederland samenwerkt met sportbonden, musea of festivals, is zichtbaarheid zelden het primaire doel. “Sponsoring moet verder gaan dan alleen een logo”, zegt Gerben van Walt Meijer, Head of Marketing Mobile bij Samsung Electronics Benelux. “We willen bijdragen aan vooruitgang – van de atleet, de bezoeker en de samenleving.” Met technologie als rode draad en cocreatie als werkprincipe zet Samsung sponsoring in als verlengstuk van haar merkverhaal. Dat leidt tot onderscheidende samenwerkingen, van schaatspakken met sensoren tot interactieve sneakers die je moeder kunnen bellen.

Nederlands Olympisch Comité verlengt langdurige samenwerking met ATPI Sports Travel

ATPI Sports Travel, de gespecialiseerde divisie van het toonaangevende, internationale reis- en evenementenmanagementbedrijf ATPI Group, is opnieuw geselecteerd als travel supplier van het Nederlands Olympisch Comité (NOC*NSF). Daarmee wordt de langdurige samenwerking, die al ruim 20 jaar bestaat, officieel hernieuwd.

123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal

123inkt.nl viert zijn 25-jarig jubileum met de lancering van de sponsorcampagne '123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal.' Het e-commercebedrijf, marktleider in printersupplies met 5 miljoen klanten, zet met de campagne zijn langdurige betrokkenheid bij het amateurvoetbal kracht bij.

Huidfonds op zoek naar 2025 partners

Met Marijne Landman aan het roer als directeur werkt het kleine en tot nu toe relatief onbekende Huidfonds gepassioneerd aan een meerjarige huidkankerpreventie-campagne. Haar ambities zijn groot en de bekendheid voor de preventie van huidkanker neemt snel toe. Tijd voor een gesprek met Landman om meer te weten te komen over haar plannen en de resultaten tot nu toe.

Škoda officieel partner WK Bolero UCI gravelbike

Škoda Auto is voor het eerst officieel partner van het Wereldkampioenschap Bolero UCI Gravel. Dit WK gravelbiken, dat nu voor het vierde jaar wordt georganiseerd, vindt dit weekend plaats in Nederland, in de regio Zuid-Limburg. Het event staat bekend om het samenbrengen van de professionele mannen- en vrouwenelite én amateurrenners. Die laatste starten kort na de profs op hetzelfde parcours. Škoda voorziet de organisatoren van zeven elektrische auto’s, waaronder vijf volledig elektrische Škoda’s Enyaq. De eveneens elektrische Škoda Elroq maakt statisch zijn opwachting langs het parcours.

Rabobank-leden verdelen bijna 20 miljoen euro onder clubs

Na een stemcampagne van drie weken hebben ruim 727.000 Rabobank-leden samen 19,8 miljoen euro verdeeld over 35.000 clubs en verenigingen in heel Nederland. Daarmee breekt de jaarlijkse Rabo ClubSupport-campagne alle records. Het recordbedrag onderstreept de groeiende behoefte aan ondersteuning binnen het verenigingsleven. Daarom biedt Rabobank clubs en verenigingen niet alleen financiële steun, maar ook kennis, begeleiding en trainingen.

Heineken verlengt partnership met UEFA Women’s Champions League tot 2030

Heineken en UC3 hebben bekendgemaakt dat het partnership rond de UEFA Women’s Champions League met vijf jaar wordt verlengd, tot het einde van het seizoen 2029/30. De samenwerking onderstreept Heineken’s blijvende inzet voor vrouwensport en de ambitie om via voetbal mensen wereldwijd te verbinden.