Artikelen

Toyota Nederland overhandigt eerste Yosh-e aan paralympisch kampioen Jetze Plat

Toyota is mobiliteitspartner van de Olympische en Paralympische Spelen. Vanuit die rol heeft de Japanse autofabrikant de eerste Yosh-e aan paralympisch kampioen handbiken en triatlon Jetze Plat overhandigd. De Yosh-e is een innovatief apparaat dat een handbewogen rolstoel transformeert in een geavanceerde elektrische rolstoel. Tijdens de Paralympische Spelen stelt Toyota de Yosh-e beschikbaar voor atleten en stafleden om zich in het paralympisch dorp makkelijk en snel voort te kunnen bewegen.

Guaraná Antarctica brengt Braziliaanse sferen naar Zomercarnaval-straatparade

Bickery Food Group, bekend van frisdranken zoals Guaraná Antarctica, maakt zich klaar om de Straatparade van het Rotterdam Unlimited Zomercarnaval op zaterdag 27 juli 2024 een authentieke Braziliaanse tint te geven. Een knalgroene praalwagen, Braziliaanse livemuziek en danseressen zijn wat Guaraná betreft dé ingrediënten voor een onvergetelijke show.

Teun Verheij en Tim Nome starten samen met SportVibes nieuw bureau: Track Record

Een nieuw bureau in de wereld van sport en entertainment: Track Record. Het bedrijf van Teun Verheij en Tim Nome wordt gelanceerd in samenwerking met SportVibes en gaat zich focussen op commerciële groei van merken en rechthoudende organisaties over de as van proposities, digital branding, data, technologie en 1-op-1 contact met fans. Track Record kent meteen een vliegende start met werk voor Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, Le Champion, KNHB en BEAT Cycling Club.

Audi F1 en BP slaan handen ineen voor ‘schonere’ F1

De Dutch Grand Prix, organisator van de Nederlands GP op Zandvoort, weet het als geen ander: de toekomst van de F1 is er één van innovatie, meer toepassing van nieuwe technologieën en vooral duurzaamheid. De organisatie achter de race op Zandvoort kreeg vorig jaar tijdens de F1 Promotor Awards de prijs voor de beste en meest duurzame promotor in de F1. En met oog op nieuwe F1-regels in 2026, die een aanzienlijke vermindering van uitstoot van broeikasgassen voorschrijven, zijn er nu meer duurzame strategieën te ontwaren in de F1. Met als grootste blikvanger de samenwerking tussen het toekomstige F1-team van Audi en BP.

Ontwikkelingen AH Retail Media Services bieden adverteerders meer mogelijkheden

AH Retail Media Services, de retail media-tak van Albert Heijn, presenteerde onlangs nieuwe proposities en innovaties. Door deze ontwikkelingen wordt het voor adverteerders eenvoudiger om hun merken te versterken en activaties uit de rollen, dankzij het grote bereik. De nieuwe mogelijkheden werden in de schijnwerpers gezet tijdens het jaarlijkse AH Retail Media evenement op vrijdag 12 juli.

ING verlengt partnership met Junior Company

ING blijft ook de komende jaren partner van de Junior Company, zo maakte de bank dinsdag bekend. ING is sinds 2017 partner van het talentontwikkelingsprogramma’s voor jonge balletdansers, dat de afgelopen jaren wereldwijd lof en faam vergaarde als toonaangevend talentontwikkelingsprogramma’s voor jonge balletdansers.

KNWU en AGU ontwikkelen innovatieve kleding voor olympische wielerselectie

De KNWU en AGU - de officiële kledingpartner van de wielerbond - hebben het nieuwe wielertenue voor de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs geïntroduceerd. Het innovatieve ontwerp, dat symbool staat voor kracht en verbondenheid, combineert de iconische Nederlandse vlag en de tulp en geeft de KNWU-selectie een unieke identiteit binnen TeamNL. De KNWU en AGU werkten samen met innovatiepartners TU Delft, NOC*NSF en Sportconfex.

Samenwerking Joy Events & Siip

Nederlandse evenementenorganisator MBG Productions, bekend van 'Joy', lanceerde een app voor de Joy Events waarmee bezoekers snel & makkelijk toegang kunnen krijgen tot hun evenementen. Tegelijkertijd biedt de app een oplossing om ticketfraude tegen te gaan. Joy werkt hierin samen met technologiepartner Siip Group.

Jurriën Timber x La Roche-Posay

Nederlands profvoetballer Jurriën Timber kondigt een nieuwe maatschappelijke samenwerking aan met La Roche-Posay, een toonaangevend merk in huidverzorging en zonbescherming en tevens onderdeel van de L’Oréal Groep. De samenwerking is ontwikkeld om sporters, met in het bijzonder Nederlandse voetballers, bewust te maken van de gevaren van UV-straling tijdens trainingen en wedstrijden.

NN verlengt met North Sea Jazz

Nationale-Nederlanden (NN) blijft ook de komende drie jaar als hoofd- en naamgevend sponsor verbonden aan het NN North Sea Jazz Festival. Met deze samenwerking, die in 2018 begon, blijft NN zich als sponsor inspannen om mensen het plezier van livemuziek te laten ervaren.

Zo. Nu eerst een Bavaria Smalt.

In Nederland kennen we Swinkels natuurlijk van bier en vooral van het merk Bavaria. Qua sponsoring & partnerships zijn ze al generaties lang supporter van PSV. Maar ze stonden natuurlijk vooral bekend om hun Ambush marketingactiviteiten tijdens het WK voetbal van 2010 in Zuid-Afrika.

Vrouwensport: het alsmaar groeiende potentieel voor media

Rein van den Berg is Senior Media Partnership Consultant bij Golazo Brands en een van de grote experts in Nederland op het vlak van sport en media. Hij heeft diepgaande kennis van internationale ontwikkelingen die reflecteren op Nederland en is goed op de hoogte van de ontwikkelingen in de Nederlandse mediasector. Eerder werkte hij voor TEAM Marketing AG, waar hij medeverantwoordelijk was voor het 360°-management van alle UEFA Champions League en UEFA Europa (Conference) League mediarechten. Ook was hij betrokken bij de voorbereiding van de Solheim Cup die in 2026 in Nederland plaats vindt.

Talpa Network x Bombers & Lemonade

Talpa Network bundelt krachten met Bombers & Lemonade rondom influencer activiteiten. De samenwerking combineert en versterkt de verschillende expertises van beide bedrijven om groei te bevorderen op het gebied van zowel talentmanagement, brand partnerships als advertentie-inkomsten (via het MCN van Talpa Network).

Arno de Jong benoemd tot Chief Customer Officer van Nederlandse Loterij

Arno de Jong is per 1 juli jl. benoemd tot Chief Customer Officer van Nederlandse Loterij. In die functie treedt hij ook toe tot de Raad van Bestuur van de kansspelorganisatie, die al bestond uit CEO Arjan Blok en CFRO Jet Roos-van Aerssen.

Mohammed Kudus tekent bij Skechers

Skechers versterkt zijn positie op het veld door vleugelspeler Mohammed Kudus van West Ham United en het Ghanese nationale team toe te voegen aan zijn elite selectie van voetballers die Skechers voetbalschoenen dragen. Bij zijn fans staat hij beter bekend als “Star Boy”. Kudus speelde al in de Skechers Razor, een innovatieve snelheidsschoen die wendbaarheid, comfort en balcontrole biedt. Nu is hij officieel een Skechers-atleet en zal hij verschijnen in marketingcampagnes van Skechers Football op meerdere platforms.