Artikelen

Team Liquid start wereldwijd partnership met UNICEF

Team Liquid is een samenwerking aangegaan met UNICEF, de grootste kinderrechtenorganisatie ter wereld. Het partnership richt zich op het versterken van UNICEF’s doelstellingen binnen gaming en esports, met specifieke aandacht voor het Sustainable Development Goal 'Quality Education'. Via professionele teams, creators en gaming-initiatieven wil Team Liquid jongeren wereldwijd bereiken en betrekken bij de missie van UNICEF.

Onvergunde aanbieder Betano zichtbaar bij Go Ahead Eagles

Tijdens de thuiswedstrijd van Go Ahead Eagles tegen VfB Stuttgart in de Europa League was een reclamebord van het online casino Betano zichtbaar. Het bedrijf beschikt niet over een vergunning in Nederland en mag daarom geen reclame maken richting Nederlandse spelers. En zelfs als Betano wel een vergunning had, mocht het geen reclamebord van de goksite niet vanwege het verbod op sportsponsoring voor online gokbedrijven.

Organisatie WK Veldrijden 2026 verwelkomt Rabobank als Presenting Partner

De organisatie van de UCI Cyclo-cross World Championships Hulst 2026 kondigt aan dat Rabobank wordt verwelkomd als presenting partner van het grootste sportieve evenement uit de geschiedenis van Zeeland. Rabobank slaat hiervoor de handen in elkaar met de KNWU. Deze samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal richting een onvergetelijke wereldkampioenschapseditie die van 30 januari tot 1 februari plaatsvindt 2026 in Hulst, vlakbij de grens met België.

Partnership Lego en F1 Academy

The LEGO Group en F1 ACADEMY zijn een meerjarige samenwerking gestart om jonge fans – en in het bijzonder meisjes – te stimuleren hun interesse in motorsport te verkennen. Onderdeel van de samenwerking is dat de Nederlandse coureur Esmee Kosterman in 2026 uitkomt voor LEGO Racing in F1 ACADEMY, waarmee zij een centrale rol krijgt binnen het partnership.

Conclusion stopt als hoofdsponsor van FC Utrecht

De samenwerking tussen FC Utrecht en Conclusion krijgt vanaf het seizoen 2026/2027 een nieuwe invulling. De businesstransformatie- en IT-dienstverlener wordt de eerste Official Training Partner van de club. Conclusion, dat de laatste twee seizoenen hoofdsponsor van de club was, maakt daarmee ruimte voor FC Utrecht om een nieuwe hoofdsponsor aan zich te binden en zo commercieel verder te groeien.

Heineken bouwt padelstrategie

Heineken 0.0 zet stevige stappen in padel met twee recente internationale partnerships. Na de eerste ervaringen in Nederland, onder meer via Decathlon Premier Padel Rotterdam, schaalt het merk nu op met een meerjarig partnership met Premier Padel en een samenwerking met Playtomic, ’s werelds grootste community voor racketsporten. Daarmee positioneert Heineken 0.0 zich zowel in het professionele circuit als binnen de brede recreatieve padelcommunity.

CARU Containers wordt strategisch partner en naamgever Shipping Club

Feyenoord en CARU Containers hebben de samenwerking flink verstevigd. Het havenbedrijf is met ingang van het huidige seizoen als Strategisch Partner aan de club verbonden, voor een periode van vijf jaar. Daarnaast werd afgelopen zondag, voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen N.E.C., de CARU Shipping Club officieel geopend.

Grand Départ Tour de France Femmes 2024 Rotterdam wint prijs

De Grand Départ Tour de France Femmes Rotterdam 2024 heeft een bronzen onderscheiding ontvangen bij de internationale Best Event Awards (BEA’s), in de categorie Sporting Event. De BEA’s, onderdeel van het Bea World Festival, belonen jaarlijks de meest onderscheidende live-evenementen wereldwijd. Uit inzendingen van over de hele wereld eindigde Rotterdam op het podium naast sterke internationale finalisten. De overwinning ging naar de Closing Ceremony van de Summer Paralympics.

Warm Wolkom voor Vriendenloterij

sc Heerenveen en de VriendenLoterij slaan de handen ineen. De loterij is vanaf dit seizoen naamgever van de Eredivisie en is als maatschappelijk partner al twintig jaar betrokken bij de competitie, maar gaat nu ook specifiek met de Friese voetbalclub de samenwerking aan. In het Abe Lenstra neemt de VriendenLoterij een skybox af, voor prijswinnaars.

Lidl sponsort WK handbal voor vrouwen 2025

Lidl is partner van het WK handbal voor vrouwen in Nederland en Duitsland, dat op 26 november van start gaat. Hiermee zet Lidl zich in voor vrouwensport en gendergelijkheid: als ondertekenaar van de Women’s Empowerment Principles en lid van het UN Global Compact maakt Lidl vrouwelijke sportprestaties zichtbaarder, inspireert vrouwen en meisjes wereldwijd en stimuleert gelijke kansen in sport.

De jacht op de SponsorRingen 2025 is geopend

Met de openstelling van de inzendperiode is het startschot gegeven voor de SponsorRingen 2025. Organisaties, merken en rechtenhouders kunnen vanaf vandaag hun sponsorcases indienen voor de belangrijkste vakprijzen binnen het Nederlandse sponsorveld. De awards bieden een podium aan cases die laten zien hoe sponsoring waarde creëert, doelgroepen bereikt en partnerships versterkt.

Betaald voetbal vergroot maatschappelijke impact opnieuw

Het betaald voetbal heeft meer mensen dan ooit bereikt met maatschappelijke programma’s. Uit het impactrapport 2024/’25, opgesteld met onderzoekspartner Universiteit Utrecht, blijkt dat de 34 clubs uit de VriendenLoterij Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie samen 186.406 deelnemers bereikten: een stijging van 15% ten opzichte van vorig seizoen (161.969). Ook het aantal programma’s groeide met 8% en de inzet van spelers nam met 19% toe. Daarnaast werkten 213 fte’s fulltime aan de maatschappelijke impact, een stijging van 34%.

Benefietavond Fonds Gehandicaptensport haalt € 446.371 op

In het stadion van Heroes Den Bosch vond gisteravond de jaarlijkse benefietavond van Fonds Gehandicaptensport plaats. De keuze voor deze sportlocatie zorgde voor een directe link met het centrale thema van de avond: sport toegankelijk en vanzelfsprekend maken voor iedereen. Met ruim 300 aanwezige gasten werd een totaalbedrag van € 446.371 opgehaald, een duidelijke groei ten opzichte van de editie van vorig jaar, toen € 370.000 werd gerealiseerd.

Jantje Beton lanceert de Speelbeweging

Met de lancering van de Speelbeweging biedt Jantje Beton bedrijven een nieuw zakelijk netwerk om structureel te investeren in de toekomst van Nederlandse kinderen. Want buitenspelen is geen luxe, maar een basisvoorwaarde voor gezond opgroeien.

Bitvavo en KNVB verlengen de samenwerking tot 2030

De KNVB en Bitvavo, het grootste Nederlandse handelsplatform voor crypto, hebben hun partnerschap met vier jaar verlengd tot medio 2030. Bitvavo is sinds 2022 een van de zes 'Partners van Voetbal'. De samenwerking, gericht op innovatie, ontwikkeling en groei, krijgt met deze verlenging een vervolg. Eerder dit jaar maakten beide partijen al bekend dat Bitvavo ook partner wordt van de Eurojackpot KNVB Beker.