Artikelen

Leon Visser sluit zich aan bij Groene Appeltjes programma Reggeborgh Foundation

Shorttracker Leon Visser krijgt komend seizoen steun van de Reggeborgh Foundation. De 19-jarige sporter uit Utrecht is de eerste shorttracker die deel uitmaakt van het Groene Appeltjes programma van de Foundation. Met de ondersteuning hoopt Visser de laatste stap te kunnen zetten richting TeamNL shorttrack.

TrainMore nieuwe partner van de TCS Amsterdam Marathon 2025

Sportorganisatie Le Champion verwelkomt fitnessketen TrainMore als nieuwe partner van de TCS Amsterdam Marathon 2025. TrainMore verbindt zich als sub-sponsor aan de grootste marathon van Nederland. Een belangrijk onderdeel van de samenwerking is de speciale TrainMore Cheer Zone op de Torontobrug, die tijdens de marathon zal worden opgezet. Dit uitdagende punt ligt rond de 36e kilometer en volgt direct na een van de steilste stukken van het parcours. Met muziek, sfeer en aanmoediging krijgen lopers hier de boost die ze nodig hebben. Daarmee onderstreept TrainMore de kracht van een sportieve community en support.

Ronald de Boer tekent verrassend nieuw contract

Voetbalicoon Ronald de Boer heeft vandaag zijn handtekening gezet onder het meest verrassende contract uit zijn carrière. Niet bij een nieuwe topclub, maar gewoon aan de keukentafel, samen met zijn kinderen. De oud-Ajacied, Oranje-international en coach wil hiermee het ‘Super Chill Dealtje’, een landelijk initiatief van Stichting Super Chill om de mentale weerbaarheid van de jeugd een flinke boost geven.

Almere wordt thuishaven voor nieuwe generatie watersportkampioenen

Vlak voor de start van de Dutch Water Week 2025 kondigde het Watersportverbond samen met de gemeente Almere en de provincie Flevoland ambitieuze plannen aan voor de bouw van een nieuw te ontwikkelen topzeil-, surf en kitecentrum in Almere. Dit centrum moet vanaf 2026 dé plek worden waar de volgende generatie kampioenen in de watersport wordt opgeleid.

On That Ass verlengt partnership met Heroes Den Bosch

Heroes Den Bosch en ondergoedmerk On That Ass zetten hun samenwerking voort. Het jonge, internationale merk blijft ook in het komende seizoen zichtbaar als partner van de Bossche basketbalclub.

Univé verlengt maatschappelijk hoofdpartnerschap met FC Groningen

FC Groningen en coöperatie Univé hebben een nieuwe overeenkomst gesloten. De maatschappelijk hoofdpartner van de 'Trots van het Noorden' heeft het contract met de club verlengd tot medio 2028. De komende seizoenen zal Univé actief blijven bijdragen aan de maatschappelijke missie van FC Groningen.

N.E.C. en GX verlengen samenwerking richting tienjarig jubileum

N.E.C. Nijmegen en GX Software verlengen hun samenwerking en zetten daarmee een volgende stap in hun gezamenlijke digitale strategie. Sinds 2017 is GX partner van de club, waarmee het bedrijf inmiddels de langstzittende shirtsponsor is.

ABN AMRO lanceert boek ‘Ik Begin’ tijdens Kinderboekenweek

Tijdens de Kinderboekenweek verschijnt ‘Ik Begin’, een boek met vijftien inspirerende verhalen van kinderen en bekende Nederlanders. Met Ik Begin willen ABN AMRO en haar partners laten zien wat de kracht van sport, kunst en cultuur is en dat een klein steuntje in de rug het verschil kan maken. ABN AMRO is dit jaar partner van de Kinderboekenweek en met de samenwerking onderschrijft de Kinderboekenweek het initiatief en de boodschap van het boek. Vanaf de start van de Kinderboekenweek, 1 oktober, zijn de verhalen ook te luisteren en online te lezen.

Jumbo Sports wordt officiële partner van Tulp Hoofdklasse

De Tulp Hoofdklasse heeft een nieuw partnership afgesloten met sportretailer Jumbo Sports. Het gaat om een samenwerking van drie jaar, tot en met de Olympische Spelen van 2028. Met deze overeenkomst wil de competitie verder professionaliseren en haar positie als een van de sterkste hockeycompetities ter wereld verstevigen.

Nationale-Nederlanden lanceert podcast ‘Het geheim van Iris van Herpen’

Nationale-Nederlanden lanceert vandaag de podcast ‘Het geheim van Iris van Herpen’, gepresenteerd door Splinter Chabot. In de serie krijgt de luisteraar een uniek kijkje in de wereld van Nederlands grootste couturier. Nationale-Nederlanden, hoofdpartner van Kunsthal Rotterdam, ontwikkelde deze driedelige podcastserie in samenwerking met de Kunsthal in aanloop naar de groots opgezette tentoonstelling Iris van Herpen: Sculpting the Senses (27 september 2025 t/m 1 maart 2026). Met de podcast wil de financieel dienstverlener een breed publiek inspireren om de kracht van kunst te ontdekken.

Shokz officiële koptelefoonpartner van TCS Amsterdam Marathon 2025

Shokz, pionier op het gebied van open-ear technologie, sluit zich aan als officiële koptelefoonpartner van de TCS Amsterdam Marathon 2025. Het partnership volgt op eerdere samenwerkingen met de TCS London Marathon, de Schneider Electric Marathon de Paris en de aankomende BMW Berlin-Marathon, en benadrukt de internationale ambities van het merk.

ABN AMRO Open 2025: Record editie met grote impact

Het 52e ABN AMRO Open kende in 2025 in meerdere opzichten een recordeditie. Niet alleen kwam een recordaantal bezoekers naar Rotterdam Ahoy. Het toernooi zorgde ook voor een hogere economische impact dan ooit voor de stad Rotterdam met 7,8 miljoen euro. De sociale impact is eveneens groot. Niet minder dan 36% van de bezoekers is, geïnspireerd door Carlos Alcaraz, de rolstoeltennissers en hun collega’s, van plan om meer te gaan bewegen.

ADE en Alpine lanceren limited edition oordopjes

Alpine Hearing Protection en Amsterdam Dance Event (ADE) slaan dit jaar de handen ineen om bezoekers bewust te maken van het belang van gehoorbescherming tijdens dance-events. In aanloop naar ADE 2025 brengen zij gezamenlijk de Alpine Tune x ADE uit: een limited edition oordop in geel, voorzien van het officiële ADE-logo.

Kinderboekenweekgeschenk dit jaar geldig als pretparkticket

De Kinderboekenweek 2025, van 1 t/m 12 oktober, staat met het thema Vol avontuur! in het teken van avonturen beleven door het lezen van boeken. Maar ook mét een boek beleven kinderen dit jaar extra veel avontuur. Het Kinderboekenweekgeschenk Lexie van Kevin Hassing is namelijk een maand lang geldig als ticket voor Avonturenpark Hellendoorn (Overijssel) of Familiepark Drievliet (Zuid-Holland).

Rotterdam Business School start met nieuwe master Sportmarketing & Partnerships

Volgend jaar gaat aan Rotterdam Business School de nieuwe masteropleiding Sportmarketing & Partnerships van start. Het Nederlandstalige, éénjarige MSc-programma richt zich op studenten die impact willen maken in en via de sport. De opleiding combineert praktijkervaring met internationale wetenschap en wil professionals afleveren die strategisch kunnen denken en handelen in de steeds complexere sportwereld.