Artikelen

Dennis Karpes: “Dit is the decade of doing”

Dennis Karpes is de oprichter van Justdiggit en op 23 november keynote op het Sponsorreport congres. Justdiggit wil als mondiale beweging zo veel mogelijk vergroening realiseren in zoveel mogelijk Afrikaanse landen. Een thema dat alleen maar urgenter wordt. Wat worden zijn belangrijkste take aways?

Inzendtermijn SponsorRingen verlengd

De Stichting SponsorRingen heeft de termijn om cases in te zenden voor de SponsorRing verlengd tot en met 22 november.

KNVB en Nike vieren 25-jarig jubileum met uiting op Delftse Poort

In aanloop naar Euro 2000 sierde Edgar Davids de 150 meter hoge Delftse Poort in Rotterdam. Na 21 jaar heeft de inmiddels ex-international opvolging gekregen van de Oranjehelden van nu. En niet één, maar twee iconen kijken vanaf het kantoorgebouw uit over de havenstad. Naast OranjeLeeuwin Lieke Martens, pronkt ook de captain van het Nederlands elftal Virgil van Dijk. De uiting is gemaakt op initiatief van de KNVB, als dank voor 25 jaar samenwerking met Nike.

Rijksmuseum en Dell slaan handen ineen bij digitalisering collectie

Het Rijksmuseum en Dell Technologies hebben elkaar gevonden in hun missie om kunst en geschiedenis bereikbaar te maken voor iedereen. De komende twee jaar werken zij samen aan het verder digitaliseren, opslaan en toegankelijk maken van de Rijksmuseumcollectie. Daarnaast verzorgt Dell Technologies de technologie en faciliteiten voor het databeheer en het nieuwe werken tijdens en na de coronapandemie.

Mark Bogaerts (TCS): “Via Formula E kunnen we ons duurzaamheidsverhaal goed vertellen”

Tata Consultancy Services is in aanloop naar het nieuwe ABB FIA Formula E World Championship titelsponsor geworden van het Jaguar TCS Racing Team. De sponsoring is aanvullend op het bestaande sportsponsorship portfolio van het consultancybedrijf met titelpartnerships in hardlopen, zoals de TCS New York City Marathon, TCS London Marathon en TCS Amsterdam Marathon, en de sponsoring in Nederland van de Dutch Open. Mark Bogaerts, Director Brand & Sponsorship Europe/UK bij TCS, over het eerste global sponsorplatform van TCS.

Jack's Casino toegevoegd aan online betting panel Sponsorreport congres

Charlotte van Roosmalen, Manager Marketing & Communicatie JVH Gaming & Entertainment (oa Jack's Casino), zal deelnemen aan het online betting panel tijdens het aanstaande jaarcongres van Sponsorreport.

Holland Casino maakt nieuwe quiz The Bettle mogelijk

Holland Casino maakt de nieuwe quiz The Bettle mogelijk. De presentatie is in handen van Hélène Hendriks. Kees Jansma, het voetbalgeweten van Nederland, zorgt voor een eerlijk spelverloop. The Bettle is vanaf vrijdag 5 november iedere week om 22.00 uur, na Veronica Inside, te zien op Veronica.

Omzetverlies evenementensector € 11 miljard

De evenementensector is één van de sectoren die het hardst geraakt is door de coronacrisis. Het totale omzetverlies bedraagt € 11 miljard. De verwachting is dat het herstel nog jaren duurt. Dat blijkt uit een forecast van onderzoeksbureaus Respons en Leisure Advies, in nauwe samenwerking met CLC-VECTA en VVEM.

Een partnership dat het gouden verschil maakt!

Niek Kimmann won tijdens de Olympische Spelen goud bij de BMX. Dat was mede te danken aan het door Samsung ontwikkelde FastFrame, een technologie waarmee Kimmann zijn start kon optimaliseren. Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile Samsung Benelux, vertelt op het aanstaande Sponsorreport congres hoe een partnership het gouden verschil kan maken!

DESTIL stopt als shirtsponsor Willem II

Hoofd- en shirtsponsor DESTIL Prolians heeft Willem II laten weten na dit seizoen te stoppen met de shirtsponsoring. Na vier seizoenen op de voorzijde van het Willem II-shirt, is de doelstelling van DESTIL Prolians om naamsbekendheid te vergroten ruimschoots gehaald, geeft DESTIL als reden.

TikTok officieel partner van Museumnacht Amsterdam 2021

TikTok, het toonaangevende platform voor korte video's, is de officiële partner van de Museumnacht Amsterdam 2021. De Museumnacht Amsterdam vindt plaats in Amsterdam op 6 november op 54 verschillende locaties met naar verwachting 32.000 bezoekers.

FC Utrecht en DHL verlengen samenwerking

Het partnership tussen FC Utrecht en DHL is met twee jaar verlengd. DHL blijft Logistiek Partner van de Utrechtse FC en gaat bovendien samen met de Utrechtse Eredivisionist de wijken in. Daarmee wordt DHL Partner vanuit het Hart. De verlenging van de samenwerking werd afgelopen zondag, rondom de Eredivisiewedstrijd FC Utrecht – Willem II, bezegeld.

TCS stapt in Formula E met Jaguar partnership

Tata Consultancy Services is in aanloop naar het nieuwe ABB FIA Formula E World Championship titelsponsor geworden van het Jaguar Racing Team. Het team heet vanaf dit moment Jaguar TCS Racing. TCS is in Nederland partner van de TCS Amsterdam Marathon en het Dutch Open.

Feyenoord en EuroParcs verlengen tot en met 2023

Feyenoord en hoofdsponsor EuroParcs hebben de bestaande overeenkomst verlengd met een seizoen tot medio 2023.

AFAS stopt als hoofdsponsor AZ Alkmaar

Na twaalf seizoenen stopt AFAS Software als hoofdsponsor van AZ.