Artikelen

Deliveroo nieuwe partner Eredivisie

Deliveroo en de Eredivisie gaan samenwerken. Vanaf Super Zondag op 1 maart 2020, met de topwedstrijden PSV - Feyenoord en Ajax - AZ, is het maaltijdplatform de ‘Official Food Delivery Partner’ van de Eredivisie voor het huidige en volgende competitieseizoen.

JCDecaux en Boomerang nieuwe mediapartners CPNB

De CPNB heeft met JCDecaux en Boomerang twee nieuwe mediapartners gevonden die belangeloos de meerwaarde van boeken lezen extra onder de aandacht gaan brengen. JCDecaux zet abri’s door het hele land in voor de bewustwordingscampagne voor leesbevordering. Boomerang gaat freecards beschikbaar stellen met leesinspiratie.

BeNeLiga zorgt voor verdeeldheid onder voetbalvolgers

De opzet voor een gezamenlijke voetbalcompetitie tussen België en Nederland, de BeNeLiga, zorgt voor verdeeldheid onder voetbalvolgers. De groep die positief kijkt naar de BeNeLiga (44%) is echter groter dan de groep die hier (zeer) negatief tegenover staat (24%). Dat blijkt uit de Brandtracker, een onderzoek dat Sponsorreport in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect organiseert.

Jan Knaap versterkt Fonds Gehandicaptensport

Jan Knaap gaat per 1 maart 2020 het kernteam van Fonds Gehandicaptensport als manager partnerships versterken en wordt daarmee verantwoordelijk voor business development, zakelijke- en particuliere relaties.

KNSB en Johan Cruyff Institute ondertekenen partnership

Het Johan Cruyff Institute en de KNSB tekenen een partnership en stellen het aanbod van academische programma's van het Institute beschikbaar voor alle medewerkers en atleten van de schaatsbond.

Deloitte Official Supporter van de Invictus Games 2020

Deloitte wordt Official Supporter van de Invictus Games, die in mei 2020 in Den Haag plaatsvinden. Tijdens de Invictus Games komen gewonde en/of zieke (ex) militairen vanuit de hele wereld samen om deel te nemen aan een van de negen sportactiviteiten.

Sponsorinkomsten Ajax stijgen opnieuw

De partnershipinkomsten van Ajax zijn het afgelopen half jaar gestegen met € 0,4 miljoen naar € 17,4 miljoen. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die de club heeft bekendgemaakt.

Nominaties Marketeer of the Year

Voor de Marketeer of the Year-prijs zijn op basis van hun prestaties in 2019 vijf mensen genomineerd. Opvallend is dat bij vier van de vijf bedrijven waar de marketeers werkzaam zijn, sponsoring een belangrijk onderdeel van hun marketingbeleid is.

Oostenrijk Group keert terug als Official Supplier van Ajax

Ajax en Oostenrijk Group hebben een 6,5-jarige overeenkomst getekend. Het internationaal opererende vervoersbedrijf uit Diemen was in de jaren ’90 al sponsor van Ajax en keert nu terug als Official Supplier.

Basic Fit nieuwe partner Cruyff Foundation

Basic-Fit, de grootste fitnessketen van Europa, is partner geworden van de Cruyff Foundation.

Nederlandse bedrijven omarmen Invictus Games Den Haag

Heineken, KPN, Philips, SAP en Shell zijn recent ‘Official Supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020.

PSV zoekt commerciële mogelijkheden in Japan

Met de komst van de Japanse sterspeler Ritsu Doan is PSV commercieel nadrukkelijker actief geworden op de Japanse markt. Door de recente toetreding van OTTO Work Force tot de sponsorpiramide van de club worden de mogelijkheden in Japan verder vergroot.

Meer sponsorgeld van ING voor vrouwenvoetbal

In augustus 2020 verlengt ING alle sponsorcontracten met meer dan 500 amateurvoetbalverenigingen. Aan amateurclubs waar ING hoofdsponsor is, stelt ING de vernieuwde voorwaarde dat minimaal 25%, van het sponsorbedrag wordt besteed aan meiden- en vrouwenvoetbal. In totaal gaat het daarbij om meer dan 5 miljoen euro.

PCI en Ajax verlengen en intensiveren samenwerking

AFC Ajax en PCI Nederland hebben hun samenwerkingsovereenkomst opengebroken, verbeterd en verlengd. Beide partijen tekenden een overeenkomst tot 2026.

Payt langer op FC Groningen shirt

Payt heeft haar contract als tenuesponsor van FC Groningen met één jaar verlengd.