Artikelen

Ook Porsche in de Formula-E

Porsche stapt in het seizoen 2019 met een fabrieksteam in de Formule E. Als gevolg hiervan stopt het merk eind dit raceseizoen met de deelname aan de LMP1-klasse van het FIA World Endurance Championship (WEC). Porsche blijft wel de 911 RSR inzetten in de GT-klasse van het WEC en komt aan de start van de befaamde klassieke langeafstandsraces 24 uur van Le Mans en het Amerikaanse IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Goede doelen profiteren van economie en erfenis

Goede doelen profiteren flink van het gunstig economisch tij. Dat meldt De Volkskrant. De opbrengsten uit donaties en vooral nalatenschappen zijn in 2016 met 13 procent gegroeid. In totaal haalden de 25 grootste filantropische instellingen vorig jaar 822 miljoen euro binnen uit eigen fondsenwerving. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Volkskrant naar de opbrengsten van de grootste 25 goede doelen.

Leaders in Sport-nominatie voor Menno Geelen

Ajax-directeur Menno Geelen (35) hoort volgens ’Leaders in Sport’ bij de zeven meest getalenteerde commerciële topmannen in de sport. Dat meldt De Telegraaf.

Mercedes kiest voor Formula-E

Mercedes-Benz stapt uit de DTM en kiest voor Formula-E. Daarmee is het automerk aanwezig aan beide kanten van het autosportspectrum: Formule 1, de top van autosport, en Formula E, dat de huidige transformatie in de autoindustrie weerspiegelt.

Bestedingen muzieksponsoring naar $1.54 miljard

De bestedingen in muzieksponsoring stijgen in de Verenigde Staten in 2017 naar $1.54 miljard. Anheuser-Busch is verreweg de meest actieve sponsor van muziek. Dat meldt IEG Sponsorship Report.

Ernst Kalbfleisch maakt transfer naar Qurrent

Ernst Kalbfleisch wordt per ingang van september accountmanager sportmarketing bij Qurrent, de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord. Ernst is sinds eind 2005 werkzaam bij ATP als Client Services Manager ATPI Sports Events.

Purpose Driven Commerce: Good is the New Cool!

SE Consultancy en Sponsorreport organiseren op 12 september een congres rondom 'Purpose Driven Commerce' en Afdhel Aziz, auteur van het baanbrekende boek Good is the New Cool.

Essent partner Theaterfestival Boulevard

Essent is partner geworden van Theaterfestival Boulevard. Om de betrokkenheid met de stad ’s-Hertogenbosch te onderstrepen, heeft de energieleverancier ervoor gekozen om het nationaal en internationaal geroemde zomerfestival de komende drie jaar te ondersteunen. Dit jaar vindt de 33ste editie van het festival plaats in ’s-Hertogenbosch, van 3 tot en met 13 augustus.

Vierdaagse, Defensie en Nijmegen trekken weer vijf jaar samen op

De organisatie van de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen is voor opnieuw een periode van vijf jaar zeker gesteld door de intensieve samenwerking tussen de initiërende Stichting DE 4DAAGSE, het Ministerie van Defensie en de gemeente Nijmegen.

Olivier Smit van KNSB naar Vitesse

Commercieel directeur Olivier Smit vertrekt na 2,5 jaar bij de KNSB. Per 1 september stapt hij over naar voetbalclub Vitesse, waar hij toetreedt tot de directie en verantwoordelijk wordt voor alle commerciële en marketing activiteiten.

FrieslandCampina co-sponsor bij LottoNL-Jumbo

Zuivelbedrijf FrieslandCampina maakt vandaag bekend dat het als co-sponsor in Team LottoNL-Jumbo stapt.

Vifit Sport verbindt zich aan wielerploeg Team LottoNL-Jumbo

Team LottoNL-Jumbo en FrieslandCampina hebben overeenstemming bereikt over een driejarige verbintenis tussen de Nederlandse wielerploeg en de nieuwe productlijn Vifit Sport.

Nieuwe categorie SponsorRingen: Langlopende Sponsorships

Sponsoren, organisaties, adviesbureaus en andere betrokken partijen kunnen vanaf vandaag hun beste sponsorcases inzenden voor de SponsorRingen. Nieuw dit jaar is de categorie Langlopende Sponsorships waarvoor de vakjury’s zelf nomineren. De andere categorieën zijn: Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde en Smart Budget.

Rabobank blijft businesspartner SC Heerenveen

sc Heerenveen en Rabobank hebben hun partnership verlengd met drie jaar. De vijf Friese Rabobanken blijven gezamenlijk in ieder geval tot 2020 als Business Partner betrokken bij de Friese voetbalclub. Deze week ondertekenden beide partijen de driejarige overeenkomst.

Mercedes-Benz beëindigt hoofdsponsoring FashionWeek Amsterdam

Afgelopen 27e editie van de FashionWeek Amsterdam (MBFWA) was de laatste met Mercedes-Benz als hoofdsponsor. Het automerk was acht edities hoofdsponsor van de modeweek. Dat meldt Fashion United.