Artikelen

Van Lanschot Kempen verlengt hoofdsponsorschap Het Concertgebouw

Van Lanschot Kempen heeft zich tot en met 2025 verbonden aan Het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. De oudste onafhankelijke financiële instelling van Nederland is sinds 2018 hoofdsponsor van de concertzaal. De afgelopen tijd maakte de samenwerking onder meer de veelbekeken online concertserie Empty Concertgebouw Sessions mogelijk.

'BetCity shirtsponsor bij AZ'

Volgens het Noordhollands Dagblad wordt kansspelorganissatie BetCity de nieuwe shirtsponsor bij AZ. Beide partijen hebben een akkoord bereikt voor een periode van vier jaar.

Lobke Berkhout sponsormanager bij Nederlandse Loterij

Voormalig Olympiër Lobke Berkhout is sinds 1 februari 2022 sponsormanager bij Nederlandse Loterij. In haar nieuwe functie houdt zij zich bezig met verschillende sponsorship-accounts, waaronder het partnership met TeamNL. Daarnaast vervult ze een rol richting alle sportbonden die via NOC*NSF de jaarlijkse afdracht van Nederlandse Loterij ontvangen.

Langebaanschaatsen meest populaire Olympische sport

Morgen gaan de Olympische Winterspelen van start, waar Nederland door 42 sporters in 7 verschillende sporten vertegenwoordigd wordt. Onderzoeksbureau Markteffect heeft in samenwerking met Sponsorreport onderzocht of Nederland van plan is om de sporters in hun strijd naar de hoogst haalbare resultaten te gaan volgen. Het blijkt dat een ruime meerderheid van plan is het twee weken durende sportevenement te gaan volgen en dat er met name naar het langebaanschaatsen gekeken zal worden.

Winterspelen Beijing: campagne voeren geen automatisme

Vrijdag beginnen de Olympische Winterspelen in Beijing. Normaal gesproken een belangrijk moment voor bedrijven om aan te grijpen in hun marketingcommunicatie. Maar om meerdere redenen is campagne voeren dit keer geen automatisme. Tot dusver is het dan ook vrij stil aan het campagnefront. NOC*NSF is inmiddels wel samen met zijn partners en de wintersportbonden TeamNL Thuissupport gestart, een campagne om vanuit Nederland de sporters te steunen. Sponsorreport vroeg aan NOC*NSF en de partners hoe zij naar hun activaties rondom de winterspelen kijken.

PSV verlengt met Brainport Eindhoven partners

PSV heeft de overeenkomst met ASML, VDL en Jumbo als partners in Brainport Eindhoven met drie jaar verlengd. Schoonmaakbedrijf CSU zal toetreden tot de bedrijvengroep. High Tech Campus Eindhoven stapt uit Brainport Eindhoven en wordt hoofdsponsor van de PSV Vrouwen.

Eye Filmmuseum en Buma Music in Motion (BMIM) partners

Eye Filmmuseum en Buma Music in Motion (BMIM) zijn vanaf 1 januari dit jaar partners. Vol enthousiasme zullen zij samen de positie van muziek binnen Eye en de filmwereld versterken.

NOC*NSF start TeamNL Thuissupport-campagne

Samen met de wintersportbonden start NOC*NSF een TeamNL Thuissupport-campagne om de sporters in Beijing vanuit Nederland aan te moedigen.

Jarig Oranje Fonds lanceert nieuwe campagne: '20 jaar ertoe doen'

Het Oranje Fonds werd twintig jaar geleden opgericht als huwelijkscadeau voor Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima. Het 20-jarig bestaan wordt gevierd met de campagne ‘20 jaar ertoe doen’. De campagne is een doorvertaling van het format ‘Ertoe doen’ dat in november de herpositionering van het Oranje Fonds inluidde.

Blackroll official supplier van de Atletiekunie

De Atletiekunie en Blackroll hebben vandaag een partnerovereenkomst voor de komende drie jaar gesloten. Blackroll zal als ‘Official Recovery Supplier’ aansluiten bij de Atletiekunie.

Fabrique des Lumières: state-of-the art huwelijk tussen kunst en technologie

Op 22 april opent in Amsterdam Fabrique des Lumières, een digitaal kunstcentrum dat een unieke kijk biedt op de grote meesters in de schilderkunst. De Zuiveringshal op het Westergasterrein wordt daarbij omgetoverd tot één permanent digitaal kunstwerk. Partners kunnen zich op verschillende manieren verbinden aan dit state-of-the art huwelijk tussen kunst en digitale technologie.

De sweet spot tussen de purpose van bedrijven en de missie van CPNB

Er wordt in coronatijd meer gelezen en er worden meer boeken verkocht. Toch zijn er ook zorgen bij Stichting CPNB. Door nog beter te kijken naar de match met de brand purpose van bedrijven hoopt CPNB samen met partners maatschappelijke problemen als ontlezing en ongeletterdheid tegen te gaan en specifieke doelgroepen te bereiken. Eveline Aendekerk, directeur Stichting CPNB, en Arthur Hoogendijk, Manager Partnerships, geven uitleg.

Gamma start Goudjacht rondom Winterspelen

Bouwmarkt Gamma start op 4 februari een actie waarbij men kans maakt om een goudstaaf ter waarde van € 25.000 te winnen. De actie wordt ondersteund door mediapartner Talpa. Mark Tuitert is spelleider.

SponsorRingen stelt Award-show uit

De Stichting SponsorRingen heeft de Awardshow die voor 7 februari stond aangekondigd uitgesteld naar april/mei.

Kemari gaat digitale ambities van Vitesse verwezenlijken

De digitale omgeving van Vitesse krijgt een nieuwe dimensie. De Arnhemse club heeft een partnership voor tweeënhalf jaar afgesloten met Kemari, dat zich met ingang van dit kalenderjaar Digital Partner van Vitesse mag noemen. De Digital Agency gaat samen met de club de volgende stappen zetten in het bouwen van een community en het creëren van meer (online) supportersbeleving.