Artikelen

KNSB en Unox zoeken ijsmeesters

Zodra het gaat vriezen, wil heel Nederland ’t liefst zo snel mogelijk het ijs op. Daar komt veel organisatie bij kijken. Overal in het land dreigt een tekort aan enthousiaste vrijwilligers, die bij vorst zorgen voor prachtige en veilige natuurijsbanen. Schaatsbond KNSB wil daarom – in samenwerking met Unox – een flink aantal nieuwe natuurijsmeesters opleiden. Vandaag start de wervingscampagne.

Feyenoord en EuroParcs bieden unieke overnachting in De Kuip

Hoofdpartner EuroParcs biedt Feyenoord-supporters een onvergetelijke overnachting op voor velen de mooiste plek op aarde: De Kuip.

Ajax en hoofdsponsor Ziggo verlengen samenwerking

Ajax en Ziggo hebben de langlopende samenwerking met twee jaar verlengd. Met deze nieuwe verlenging is Ziggo minimaal tot en met 2025 hoofdsponsor van Ajax.

Halvering sponsorinkomsten bij poppodia en -festivals

De inkomsten uit sponsoring bij poppodia en –festivals zijn in 2020 met 50% gedaald. Dat meldt branchevereniging VNPF op basis van cijfers van 101 Nederlandse aangesloten poppodia en popfestivals.

Heineken proost op vijfjarige verlenging samenwerking Almere City FC

Almere City FC en Heineken hebben de lopende samenwerking met vijf seizoenen verlengd. Ook het komende lustrum komt er dus Heineken-bier uit de taps bij de horecapunten aan de Competitieweg. Het biermerk investeert hiernaast de komende seizoenen ook in de beleving in en rond het stadion.

GGPoker nieuwe sponsor van Keuken Kampioen Divisie voetbalclubs

GGPoker wordt sponsor van de voetbalclubs Almere City, FC Volendam, Excelsior, FC Emmen en FC Dordrecht. De online pokerroom zal de rest van het huidige seizoen op de shirts van de ploegen uit de Keuken Kampioen Divisie te zien zijn.

Vodafone en Ziggo-klanten krijgen priority via sponsorships

VodafoneZiggo gaat zijn sponsorships inzetten voor een nieuw klantenprogramma met de naam Priority. Daarmee krijgen Vodafone en Ziggo-klanten toegang tot unieke voordelen. Thomas Metz, Senior Sponsor Manager Sports, en Dico Ariesen, Senior Sponsor Manager Music, vertellen over de achtergronden van het bijzondere loyaliteitsprogramma.

Partnershipinkomsten Feyenoord stijgen

De inkomsten uit partnerships stegen bij Feyenoord afgelopen seizoen met 1,4 miljoen euro naar 16,4 miljoen euro. De totale commerciële inkomsten (partnerships, business seats & units en boarding) daalden echter met 7,2 miljoen euro ten opzichte van een seizoen eerder naar 21,3 miljoen euro.

Holland & Barrett wordt hoofdsponsor van de KNSB

Holland & Barrett wordt hoofdsponsor van de KNSB. De winkelketen in natuurlijke gezondheid en verzorging omarmt het langebaanschaatsen. Holland & Barrett zal meteen zichtbaar zijn op de boardings van Thialf bij de Daikin NK Afstanden (29-31 oktober). Het logo prijkt dit seizoen bij internationale wedstrijden ook op de pakken van de langebaanschaatsers.

NN en Mauritshuis verlengen samenwerking

Al vijf jaar is NN de trotse hoofdpartner van het Mauritshuis in Den Haag. Deze succesvolle samenwerking is voor de komende drie jaar verlengd.

Sport in bedrijf: AD

Dit jaar zetten we met Sponsorreport in de rubriek ‘Sport in bedrijf’ op regelmatige basis de (media)partners, bonden en suppliers van NOC*NSF in de spotlight. Hoe gebruiken zij de kracht van sport, hoe activeren ze de samenwerking en hoe kijken ze naar de toekomst? In de vijfde aflevering een interview met Rhian Ket, partnership manager voor het AD bij DPG Media. "We laten 24 uur per dag, 365 dagen in het jaar sport zien."

Univé maatschappelijk partner van PEC Zwolle

Univé wordt maatschappelijk partner van PEC Zwolle. Als Supporter van Sport is de coöperatie geen onbekende voor de voetbalclub, maar samen met Regio Zwolle United slaan de partijen nu ook de handen ineen om op maatschappelijk vlak van betekenis te willen zijn voor Regio Zwolle. Op zaterdag 23 oktober werd de samenwerking tijdens de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo (1-0) bekrachtigd.

NN geeft XL schoen aan Rotterdam

Ter gelegenheid van de 40e editie van de NN Marathon Rotterdam biedt NN de stad Rotterdam een XL schoen aan. De schoen heeft de houding van een hardloper op volle snelheid met de hiel omhoog, waardoor de zool zichtbaar is. Op die zool is de plattegrond van Rotterdam te zien. In het materiaal van de sokkel zijn 1400 versnipperde en complete medailles met het jaartal 2020 verwerkt.

Wandelen met Rembrandt met Mastercard

Samen met Mastercard heeft het Rembrandthuis een virtuele wandeling ontwikkeld, waarin je samen met Rembrandt de stad kunt verkennen. De tour is voor Mastercard gecreëerd door FCB Amsterdam.

Team IKO en hoofdsponsor IKO Insulations verlengen contract

Team IKO heeft de samenwerking met hoofdsponsor IKO Insulations met vier jaar verlengd. De producent van dakbedekking en isolatiemateriaal blijft in ieder geval tot en met de Olympische Spelen van Milaan in 2026 verbonden aan het schaatsteam van de gebroeders Erwin & Martin ten Hove. Gezamenlijk wordt er gezocht naar een tweede hoofdsponsor.