Artikelen

Schoolvoetbal na 130 jaar in andere vorm van start

Voor het eerst sinds 130 jaar is de opzet van het schoolvoetbal veranderd. Vanwege de coronabeperkingen zijn wedstrijden echter niet toegestaan. De KNVB biedt vanaf 23 april in samenwerking met de KNVB Schoolvoetbal-partners Albert Heijn, Johan Cruyff Foundation en ESPN daarom een alternatief: ‘Schoolvoetbal in de klas’.

RKC Waalwijk en Johan Cruyff Institute slaan handen ineen

RKC Waalwijk en het Johan Cruyff Institute slaan de handen ineen. Dankzij de overeenkomst hebben spelers, coaches en medewerkers van RKC Waalwijk beter toegang tot de studieprgramma’s van het Johan Cruyff Institute, om hen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling.

Nationale-Nederlanden verlengt contract Marathon Rotterdam en CPC Loop Den Haag

Nationale-Nederlanden blijft ook de komende drie edities titelsponsor van de NN Marathon Rotterdam. De financiële dienstverlener verlengt voor dezelfde periode eveneens het contract als naamgever van de NN CPC Loop Den Haag.

NN Mission Marathon geslaagd

Afgelopen zondag werd op Twente Airport de NN Mission Marathon gelopen. De marathon zou eigenlijk op 11 april in Hamburg plaatsvinden, maar moest door de verscherpte Duitse coronamaatregelen uitwijken naar een nieuwe datum en plaats. Organisator Global Sports Communication wist met hulp van zijn sponsors snel te handelen en in korte tijd een marathon in Enschede te realiseren.

Atletiekunie en DPG Media sluiten mediapartnership

AD, onderdeel van DPG Media, wordt de nieuwe mediapartner van de Atletiekunie. De Atletiekunie en DPG Media sloten vandaag de overeenkomst voor dit mediapartnership. Het doel van de samenwerking is om gezamenlijk meer aandacht voor atletiek én hardlopen te creëren en DPG Media nog verder te positioneren als partner van de sport.

Vertrouwen sponsorshipindustrie blijft groeien

Het vertrouwen binnen de Europese sponsorshipindustrie staat op het hoogste punt sinds het uitbreken van de coronapandemie. Dat blijkt uit de nieuwste, negende, sentiment tracker van de European Sponsorship Association.

Lipton mede-sponsor Young Impact Awards

Volgens non-profit organisatie Young Impact kunnen jongeren de wereld positief veranderen. Een opvatting waar Lipton, ‘s werelds grootste thee en ijsthee merk, zich volledig bij aansluit. Lipton is daarom mede-sponsor geworden van de Young Impact Awards en de categorie Maatschappij.

Ctac 'official trainingskit partner' van PSV

PSV heet Ctac welkom in de sponsor- en partnerpiramide van de club. Het bedrijf, dat al jaren een lidmaatschap van PSV Business heeft, verbindt zich tot en met 2024 als Official Trainingskit Partner aan PSV.

'Future of Twente' hoofdsponsor FC Twente Vrouwen

‘Future of Twente’ is de nieuwe hoofdsponsor van FC Twente Vrouwen. De komende drie seizoenen ondersteunt Future of Twente het vrouwenteam van FC Twente.

Missie H2 start Olympische waterstof campagne

Met nog minder dan 100 dagen te gaan tot de uitgestelde Olympische Spelen in Tokyo, grijpen de koplopers van Nederland Waterstofland het moment aan om aandacht te vragen voor de kracht van Nederland als waterstofland. Onder de noemer Missie H2, een initiatief van Gasunie, Groningen Seaports, Remeha, Shell, Stedin Groep, Toyota en Port of Amsterdam, wordt samen met de ambassadeurs van TeamNL bekendheid gegenereerd voor waterstof als pijler onder de klimaatambities van Nederland. De campagne met als boodschap ‘Samen maken we Nederland Waterstofland’ is 15 april gelanceerd.

Argos Tankstations hoofdsponsor van 538 Oranjedag

Argos Tankstations is hoofdsponsor van 538 Oranjedag. Het grootste Fieldlab evenement van Nederland zal gaan plaatsvinden op zaterdag 24 april aanstaande. Dat werd dinsdagavond bekendgemaakt.

2Basics lanceert The Space Invaders gaming agency

2Basics start een nieuw label dat zich volledig richt op gaming marketing & media, genaamd The Space Invaders. Dit onderdeel biedt merken de unieke mogelijkheid te adverteren in games. Daarnaast richt The Space Invaders zich op creatieve partnerships en merkcampagnes richting gamers. Kevin Loos gaat leiding geven aan dit label.

Unieke line-up ING Oranjevriendjes

KNVB, ING en Fonds Gehandicaptensport hebben elf jonge voetballers met een beperking de unieke kans geboden om dinsdag 13 april digitaal aanwezig te zijn om samen met de OranjeLeeuwinnen de wedstrijd tegen Australië te openen.

Schaatser Kjeld Nuis nieuwe Toyota ambassadeur

Tweevoudig olympisch schaatskampioen Kjeld Nuis is de nieuwste ambassadeur van Toyota. De samenwerking maakt deel uit van de wereldwijde Toyota campagne ‘Start Your Impossible’ rond de Olympische en Paralympische Spelen waarvan Toyota de mobiliteitspartner is. Het ambassadeurschap weerspiegelt de gedeelde, onbegrensde toewijding van Toyota en Kjeld om zichzelf continu te verbeteren. Hierbij is niets onmogelijk.

Technische Unie en Toyota omarmen Special Olympics Team NL

Op 18 januari 2022 vertrekt Special Olympics Team NL naar Kazan voor de World Winter Games. De afvaardiging van Special Olympics Team NL wordt mede mogelijk gemaakt door event partners Technische Unie en Toyota. Zij steunen Special Olympics Team NL op weg naar goud.