Artikelen

Aegon jaar langer sponsor Nationaal RoeiTeam

Aegon blijft het Aegon Nationaal RoeiTeam sponsoren tot en met de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio 2021. Dat maakten de Roeibond en Aegon bekend na afloop van de succesvol verlopen EK Roeien.

Teun Verheij verlaat SportVibes

Na vijf jaar verlaat Managing Partner Teun Verheij sportmarketingbureau SportVibes.

Nieuw werk van Kumpany voor Plastic Whale en NN Group

Op 9 oktober - de Dag van de Duurzaamheid - lanceerde Plastic Whale een nieuwe online mini-documentaire. In ‘De Plastic S(l)oep’ ontmoet onderzoeksjournalist Jeroen Smit vier duurzame rolmodellen die strijden tegen de plastic problematiek. De film maakt deel uit van het partnership tussen Plastic Whale en NN Group. Kumpany ontwikkelde het format en videobureau BetterMatter tekende voor de productie.

inviplay.nl maakt samen sporten makkelijker

Sporten staat als gevolg van corona onder druk. De broers Paul en Boaz Keurentjes lanceerden eind september samen met Lennert Molema inviplay.nl, een platform dat mensen die samen willen sporten eenvoudig aan elkaar koppelt. En er is geen lidmaatschap nodig.

Lagere commerciële omzet voor FC Groningen

Op commercieel gebied heeft FC Groningen in het seizoen 2019/2020 een lagere omzet behaald dan in het voorafgaande seizoen. De inkomsten uit sponsoring en reclame daalden met 600.000 euro, van 7 miljoen naar 6,4 miljoen. De omzet steeg ten opzichte van het voorgaande seizoen met circa 1,3 miljoen euro naar 19,9 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de club.

Verlies voor ADO Den Haag

Ondanks de (financiële) consequenties die COVID-19 met zich meebrengt heeft ADO Den Haag het verlies in het seizoen 2019/2020 weten te ‘beperken’ tot 2,7 miljoen euro. Er was een verlies van 2,1 miljoen euro begroot. De commerciële inkomsten daalden met meer dan 3 ton. Dat blijkt uit de jaarcijfers die de club heeft gepubliceerd.

PSV boekt positief resultaat

PSV heeft voor het negende achtereenvolgende seizoen een positief resultaat behaald. Uit het vandaag gepubliceerde financieel jaarverslag blijkt het resultaat in boekjaar 2019-2020 na belasting 1,6 miljoen euro. De impact van covid-19, waardoor onder andere de competities vroegtijdig werden stopgezet, heeft negatief bijgedragen aan dit resultaat. De omzet bedroeg 72 miljoen euro.

Ajax verlengt en verbetert samenwerking met MASCOT WORKWEAR en SolarToday

Ajax heeft met MASCOT WORKWEAR en SolarToday de bestaande overeenkomsten opengebroken en verbeterd. Beide bedrijven waren reeds als Official Supplier aan Ajax verbonden en hebben de samenwerking met een jaar verlengd.

Ajax en Hublot verlengen samenwerking tot en met 2023

Hublot en Ajax hebben hun jarenlange samenwerking verlengd tot en met 2023. Beide partijen bekrachtigden dit heugelijke nieuws in het bijzijn van Perr Schuurs en Menno Geelen in de Hublot Boutique Amsterdam. Hublot blijft zowel Official Sponsor alsmede Official Timekeeper van Ajax.

Albert Heijn start nieuwe campagne rondom Oranje

Met de eerste oefenwedstrijd van Oranje vanavond tegen Mexico onder aanvoering van de nieuwe bondscoach Frank de Boer, lanceert KNVB-partner Albert Heijn een nieuwe TVC-commercial. De commercial wordt uitgezonden rondom wedstrijden van Oranje en OranjeLeeuwinnen.

JSG en Dutch Gymnastics verlengen

Na een succesvolle eerste samenwerking hebben Jumpsquare Group en Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) besloten de samenwerking open te breken en te verlengen. De bond en de Europese marktleider trampolineparken blijven tot minimaal de zomer van 2022 aan elkaar verbonden. Samen blijven de partijen zich inzetten voor groei van de discipline trampoline, veilig bewegen en sportpromotie.

AFAS ontwikkelt musical over Johan Cruijff

AFAS Software heeft het initiatief genomen voor een musical over voetballegende Johan Cruijff. De productie is in samenwerking met het management van Johan Cruijff en theatermaker Tom de Ket. De première van de voorstelling staat op de planning voor zaterdag 25 september 2021.

Abloc Pro Zero nieuwe rugsponsor Fortuna Sittard

ABLOC Pro Zero prijkt vanaf medio oktober op het shirt van Fortuna Sittard. Beide partijen hebben elkaar gevonden in een langdurige samenwerking, waarbij het Bredase bedrijf komend seizoen onder het rugnummer zal plaatsnemen. Tevens zal de alcoholvrije variant, ABLOC Pro Zero, worden toegevoegd aan het assortiment in de businesslounge.

Gezonde Generatie nieuwe partner Olympic Moves

Vanaf dit schooljaar neemt de Gezonde Generatie het stokje over van Coca-Cola Nederland als hoofdpartner van Olympic Moves.

Tweede kledinglijn Daily Paper x Van Gogh Museum

Modelabel Daily Paper en het Van Gogh Museum hebben op 2 oktober 2020 een tweede kledinglijn gelanceerd. Hierin zijn opnieuw een aantal meesterwerken van Vincent van Gogh op diverse kledingstukken verwerkt. Met de samenwerking onderzoeken Daily Paper en het Van Gogh Museum hoe mode en kunst mensen van verschillende achtergronden samen kunnen brengen, om zo van elkaar te leren.