Artikelen

ING Red ‘Best of Belgium’

ING België heeft tijdens de Belgian Sponsorship Awards de trofee ‘Best of Belgium’ gewonnen voor zijn project ‘Red’. Dankzij deze award krijgt ING de eer België te vertegenwoordigen tijdens de Best of Europe Award, georganiseerd door de European Sponsorship Association in Londen.

Non-spot bestedingen televisie dalen

De bestedingen voor non-spot op televisie zijn in 2018 uitgekomen op 93 miljoen euro. Dat is een daling met 3,3%. Dat blijkt uit het Screenforce Jaarrapport 2018.

Influencers of Sports brengt sport- en marketingwereld samen

Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer marketing platform Join het platform Influencers of Sports. Voor bedrijven is het via dit platform mogelijk om voor hun marketing campagnes samen te werken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester, E-sporter Koen Weijland, maar ook de fanatieke #fitgirl met 10.000 volgers op Instagram.

Frans Janssen (PSV): Deze regio staat bekend om samenwerking

Hoewel hij zelf bescheiden is over zijn rol, wordt Commercieel Directeur bij PSV Frans Janssen wel genoemd als de geestelijk vader van het Brainport Eindhoven concept. Hoe is de samenwerking tot stand gekomen?

Mike van der Steen start eigen label Box-to-Box

Mike van der Steen, specialist in sportsponsoring, sales en marketing, begint vanaf 1 april voor zichzelf. Onder de naam Box-to-Box gaat hij zich toeleggen op het bedenken en benutten van sponsoringconcepten en het vinden van de juiste sponsors voor sportbonden, clubs, atleten en evenementen en atleten.

PSV sluit uniek partnership

PSV kiest met ingang van komende zomer voor een innovatieve, vernieuwende samenwerking met het bedrijfsleven. ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten verbinden zich onder de naam Metropoolregio Brainport Eindhoven als premium partner aan PSV.

Waarom Tricorp in Formula E stapt

Tricorp, voormalig hoofdsponsor van de Tilburgse voetbalclub Willem II en ijshockeyclub Tilburg Trappers, heeft gekozen om sponsor te worden van het HWA Racelab-team in de Formula E. Waarom deze keuze vragen we aan directeur Gertjan van Eck.

Red Bull meest bekende sponsor Max Verstappen

Zowel top of mind, spontaan als geholpen is Red Bull de meest bekende sponsor van Max Verstappen. Op de tweede plaats staat Jumbo. Dat blijkt uit de Sponsorreport Brandtracker van Sponsorreport in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect.

PwC wordt partner World Press Photo

PwC wordt Nederlandse partner van de World Press Photo Foundation.

IEG World 2019: Interview Mascha van Werven (NOC*NSF)

Mascha van Werven is twee weken geleden gestart in haar nieuwe functie als Hoofd Partnerships & Commercie bij NOC*NSF.

IEG World 2019: Cultuursponsoring @ IEG

Een interview met Hanneke Beynen (Hoofd sponsoring & partnerships Rijksmuseum) en Eline Overkleeft (Sponsormanager cultuur ING).

Kromowidjojo ambassadeur van Toyota

Ranomi Kromowidjojo wordt de nieuwe ambassadeur van Toyota in aanloop naar de Olympische Spelen in 2020.

IEG World 2019: Innovatie in sponsoring

Drie topexperts zitten aan tafel om hun licht te laten schijnen over innovatie in sponsoring. Marcel Surendonk (Mojo), Remco Barbier (NN Group) en Pieter Kuijpers (Triple Double) voeren een boeiend gesprek.

Sunweb versterkt TeamNL

Sunweb Sports & Events wordt Official Travel Supplier van TeamNL.

IEG World 2019: Dag 3 Wrap up

Op dag 3 van het IEG World 2019 congres wordt teruggekeken op het congres door Edgar de Beule (Markteffect) en Ad Maatjens (Sponsorreport).