Artikelen

Commerciële inkomsten Feyenoord gestegen

Bij Feyenoord stegen afgelopen seizoen de inkomsten uit partnerships, business seats, units en boarding met 3,6 miljoen euro naar 29,2 miljoen euro.

Mazda MX-5 Cup 2019 van start

In 2019 gaat een nieuwe Cup raceklasse van start in de Benelux, de Mazda MX-5 Cup gebaseerd op het allernieuwste model Mazda MX-5.

Vrouwensport wint verder terrein

De grote veranderingen in vrouwensport is een van belangrijkste trends in sport en sportmarketing van dit moment. Voor zowel rechtenhouders, merken als media betekent dit een mogelijkheid voor een nieuwe commerciële propositie en het binden van fans op een andere manier. Nielsen Sports onderzocht de veranderingen in het rapport The Rise of Women's Sports.

Promotie voor Menno Geelen

De raad van commissarissen van Ajax wil Menno Geelen (36) voordragen als statutair directeur. Dat meldt De Telegraaf.

Joost Zuure naar Nederlandse Loterij

Joost Zuure, voorheen manager Sponsoring, Evenementen en Activaties bij Delta Lloyd, is per 1 oktober gestart als manager Sponsoring, Goede Doelen en Sport bij Nederlandse Loterij.

Vibes of the Week #40

De Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes.

Lichte stijging sponsorinkomsten Vitesse

De inkomsten uit sponsoring bij Vitesse vertonen in het seizoen 2017-2018 een lichte stijging ten opzichte van vorig seizoen.

Samenwerking Reddingsbrigade Nederland met Toyota

Reddingsbrigade Nederland is een samenwerking aangegaan met Toyota Nederland.

Musea halen 26 miljoen uit sponsoring

Het eigen inkomen van musea is voor het eerst hoger dan de ontvangen subsidies. Met 26 miljoen euro is sponsoring goed voor 5% van de eigen inkomsten. Dat blijkt uit de nieuwste Museumcijfers.

Kumpany lanceert contentmarketingbureau BetterMatter

Op 4 oktober opent contentmarketingspecialist BetterMatter haar deuren. Het nieuwe bureau is een 100% zusje van activatiebureau Kumpany dat al bijna 20 jaar is gespecialiseerd in on- en offline merkactivatie.

Interview Jan Paul de Wildt

Met BetterMatter zet merkactivatiebureau Kumpany een nieuw bureau in de markt dat gespecialiseerd is in contentmarketing. Sponsorreport sprak met Kumpany directeur-eigenaar Jan Paul de Wildt over het waarom van BetterMatter.

Ajax eSports en PayPal verlengen samenwerking

Ajax eSports en betaalservice PayPal hebben hun vorig jaar ingezette, succesvolle samenwerking met een jaar verlengd.

Team Sunweb en Cervélo gaan samenwerken

Het is nu officieel: Cervélo en Team Sunweb worden met ingang van januari 2019 partners.

Transavia in nieuwe realityserie ‘Welkom aan boord’ (SBS6)

Transavia opent tijdens de zesdelige realityserie ‘Welkom aan boord’ haar deuren en geeft de kijker een kijkje achter de schermen. Welkom aan Boord is vanaf 19 oktober wekelijks om 21:30 uur te zien bij SBS6.

Holland Casino stopt als sponsor van bobsleeteam

Een tegenvaller voor de Nederlandse bobsleeploeg. Holland Casino leek de samenwerking met het bobsleeteam te verlengen, maar de onderhandelingen zijn toch op niets uitgelopen.