Artikelen

Tienpont: "AkzoNobel kwam salarisverplichtingen niet na"

In een persbericht laat Simeon Tienpont, tot voor kort schipper bij Team AkzoNobel, weten dat de uitleg van AkzoNobel over de gang van zaken absoluut niet correct is. Volgens Tienpont is AkzoNobel achterstallig geweest in het betalen van de salarissen van de Steam Ocean-crewleden.

NOC*NSF en Zilveren Kruis blijven samenwerken

NOC*NSF en Zilveren Kruis gaan een nieuw partnership aan maar slaan daarbij een nieuwe weg in. In de nieuwe samenwerking wordt de kennis en expertise van de sportkoepel ingezet om samen met Zilveren Kruis de vitaliteit en gezondheid van werkend Nederland te vergroten.

Justlease stopt sponsoring schaatsteam Wüst

Schaatsers Ireen Wüst, Jan Blokhuijsen en Antoinette de Jong moeten aan het einde van het olympische seizoen op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. JustLease.nl zal het contract na de Olympische Spelen van Pyeongchang niet verlengen.

AkzoNobel stuurt schipper Tienpont weg

Simeon Tienpont is niet langer schipper van team Team AkzoNobel in de Volvo Ocean Race. Volgens de teamleiding gaat het om contractbreuk.

Erik van Engelen weg bij Eneco

Erik van Engelen verlaat per 1 januari Eneco. Van Engelen werkte sinds 2009 voor het energiebedrijf. Sinds 2014 was hij directeur van de businessunit Consumenten.

Lichte daling sponsorinkomsten AZ Alkmaar

De opbrengsten uit sponsoring bij AZ Alkmaar liepen afgelopen seizoen terug met ongeveer 0,4 miljoen euro van 4,74 miljoen euro naar 4,35 miljoen euro. Wanneer de reclamebaten worden meegerekend stegen de opbrengsten juist met 0,7 miljoen euro ten opzichte van het seizoen 2015-2016.

Musto official supplier Team Brunel

Musto is deze Volvo Ocean Race als official supplier verbonden aan Team Brunel. Het team van de Nederlandse schipper Bouwe Bekking, strijdt mee in de Volvo Ocean Race die op 22 oktober start in het Spaanse Alicante en negen maanden later finisht in Den Haag.

Vibes #41

De Vibes of the Week van Sponsorreport-partner SportVibes

Vifit Sport naamgevend partner Pro Triathlon Team

Vanaf volgend jaar wordt Vifit Sport, het sportvoedingsmerk van FrieslandCampina, de nieuwe naamgevende partner van het Pro Triathlon Team. Dit is voorafgaande aan de Ironman World Championships in Kona, Hawaii, bekendgemaakt. Tegelijkertijd is meegedeeld dat de Zwitserse fietsenfabrikant BMC zijn partnerschap verlengt. De naam ‘BMC Vifit Sport Pro Triathlon Team’ wordt van kracht met ingang van volgend jaar. Vifit Sport zal als partner het team ook op het gebied van voeding ondersteunen.

KNSB verstrekt licenties aan vier topteams

Clafis, Justlease.nl, LottoNL-Jumbo en Plantina hebben een licentie gekregen van de KNSB: zij zijn de topteams voor het schaatsseizoen 2017-2018

Sponsorinkomsten musea 31 miljoen

De inkomsten uit sponsoring bij musea bedragen in 2016 31 miljoen euro. Dat is 6% van de eigen inkomsten en ongeveer 3% van de totale omzet. Afgelopen vijf jaar zijn de eigen inkomsten uit sponsoring met 1% gestegen. Dat blijkt uit de Museumjaarcijfers die de Museumvereniging deze week publiceerde.

WaowDeals hoofdsponsor team Marianne Vos

Het Belgische WaowDeals, een bedrijf dat onlinebetaalmethodes aanbiedt, wordt vanaf 1 januari de belangrijkste sponsor van de wielerploeg rond Marianne Vos. De huidige ploegnaam WM3 Pro Cycling verandert in WaowDeals Pro Cycling, zo is woensdag bekendgemaakt.

Edivisie tekent 5 nieuwe partners

Het tweede seizoen van de edivisie gaat op donderdag 12 oktober officieel van start in samenwerking met een vijftal nieuwe partners. Naast een uitbreiding van de samenwerking met FOX Sports heeft de Eredivisie CV ook KPN, MediaMarkt, PayPal en 538 aan de Nederlandse FIFA 18 eSports-competitie verbonden. Met deze partners wil de edivisie eSports nog steviger op de kaart zetten.

Daling sponsorinkomsten Vitesse

Bij Vitesse is in het seizoen 2016-2017 de omzet met 0,3 miljoen euro gedaald van 14,4 miljoen euro in 2015-2016 naar 14,1 miljoen dit seizoen. Deze daling wordt met name veroorzaak door een daling van de sponsorinkomsten met 0,9 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Arnhemse club.

SLAM! en Jupiler League willen samen stadions vullen

Het meest selectieve radiostation in de leeftijdsgroep 18-34 jaar en de tweede grootste sportcompetitie van Nederland gaan per direct samenwerken. Met het mediapartnership met SLAM! in voetbalseizoen 2017-2018 wil de Jupiler League een jongvolwassen doelgroep bereiken. Beide partijen kijken uit naar een vol jaar met activaties.