Artikelen

The Chinese Connection van Ajax

Het Chinese kansspelbedrijf KB88 is per 1 juli 2017 de officiële Asian Betting Partner van Ajax. De deal is uniek omdat hij helemaal buiten Nederland (en zelfs Europa) omgaat. KB88 is het zesde Chinese bedrijf dat een partnership met Ajax sluit. Commercieel Directeur Menno Geelen gaat in op de China-connectie van Ajax en de Aziatische partnerstrategie.

AkzoNobel sponsort boot in Volvo Ocean Race

Team AkzoNobel kondigde vandaag in Scheveningen zijn deelname aan de Volvo Ocean Race 2017-18 aan. Daarmee is de Nederlandse campagne de eerste officiële deelnemer van de komende editie, die over 15 maanden van start gaat en in juni 2018 in Den Haag finisht.

Holland Heineken House wordt Braziliaanse Urban Beach Club

Het thema voor het Holland Heineken House 2016 is Urban Beach Club, geïnspireerd op de lokale cultuur en invloeden in Rio de Janeiro.

Deloitte partner van het Nuon Solar Team 2016

Deloitte en het Nuon Solar Team verbinden hun ambities ten aanzien van innovatie en duurzaamheid met als doel topprestaties te leveren en impact te maken die er toe doet.

Dafne Schippers nieuwe ambassadeur van Campina

Dafne Schippers gaat vanaf vandaag samen met Campina voor goud! Samen met de huidige Campina ambassadeur, Olympisch turnkampioen Epke Zonderland, zal Dafne zich inzetten om Nederland bewust te maken van het belang van zuivel als onderdeel van een goede basisvoeding.

Staatsloterij gaat twee jaar verder met Oranje Peloton

Roompot-Oranje Peloton blijft ook de komende twee jaar actief in het profwielrennen. Vandaag kwamen Staatsloterij, onder de naam Oranje Peloton als hoofdsponsor verbonden aan de Nederlandse pro-continentale profploeg, en het team een nieuw tweejarig contract overeen.

Auping sponsort Team Giant-Alpecin

Koninklijke Auping sponsort de rust van Team Giant-Alpecin tijdens de Tour de France en de Vuelta . Dan zal de wielerploeg op Auping matrassen en kussens slapen. De matrassen en kussens reizen met de ploeg mee en zijn afgestemd op de lichamen en wensen van de sporters.

BMW ‘Official Car Sponsor’ EK Atletiek 2016

BMW heeft zich als ‘Official Car Sponsor’ verbonden aan de Europese Kampioenschappen Atletiek in Amsterdam (6-10 juli). BMW zet in de aanloop naar en tijdens het evenement 75 elektrische en hybride courtesy cars in.

Shivers en SportVibes fuseren

Het Delftse sportevenementenbureau Shivers en het Haagse sportmarketingbureau SportVibes gaan volledig fuseren en verder onder de vlag van SportVibes United. Het nieuwe bureau krijgt met SportVibes Marketing, Events en Digital drie gespecialiseerde businessunits.

TUI en 538 samen de wereld over

TUI, marktleider in de Nederlandse reisbranche, en 538 gaan een meerjarige samenwerking aan. Onder het motto ‘the ultimate smile’ is het gezamenlijke doel om de ultieme vakantie te creëren.

ING, KNVB en Fonds Gehandicaptensport helpen het G-voetbal vooruit

ING heeft het contract met het Fonds Gehandicaptensport verlengd met 3 jaar. Met de contractverlening wordt voetbal voor mensen meteen handicap mogelijk gemaakt. Het Nederlandse G-voetbal krijgt daarmee een mooie impuls. De samenwerking wordt, ook met de KNVB, de aankomende jaren geïntensiveerd.

Craft verbindt zich aan schaatsploeg Team Victorie

Kledingmerk Craft heeft zich verbonden aan het nieuwe schaatsteam Team Victorie. Het team, met onder andere Olympisch Kampioen Michel Mulder, is daarmee verzekerd van kwalitatief hoogwaardige functionele schaats- en sportkleding tot en met de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang.

TUI officiële reispartner Team LottoNL-Jumbo

Reisorganisatie TUI is tot en met 2018 de officiële reispartner van Team LottoNL-Jumbo. TUI biedt exclusieve hospitality-arrangementen in samenwerking met Team LottoNL-Jumbo aan, boekt vluchten voor de ploeg en ontwikkelt samen met het team actieve wielerreizen.

Euroborg wordt Noordlease Stadion

De thuishaven van FC Groningen heet vanaf 1 juli 2016 officieel het Noordlease Stadion. Het Groningse bedrijf Noordlease is de komende zes jaar naamgever van het onderkomen van de Trots van het Noorden. Naast de naamgeving van het stadion draagt Noordlease bij aan de realisatie van het FC Groningen Museum.

Heineken bevestigt Formule 1 sponsoring

Zoals eerder door ons gemeld is Heineken officieel partner geworden van Formule 1. De samenwerking gaat in met de Grand Prix van Italië. Het partnership is afgesloten voor zeven jaar, met een mogelijke break eind 2020. Het bedrag dat Heineken betaalt zou circa 150 miljoen pond zijn (190 miljoen euro), hoewel sommige bronnen zelfs spreken van 220 miljoen euro.