Artikelen

AGU nieuwe officiële kledingpartner KNWU

Na jarenlange samenwerking met de wielerploegen van Team Jumbo-Visma en BEAT Cycling, is AGU nu ook de officiële kledingpartner van de KNWU. AGU en de KNWU tekenen een contract voor de komende vier jaar.

NAC en Unibet gaan samenwerken

NAC heeft een meerjarige samenwerkingsovereenkomst getekend met Unibet, aanbieder van online sportweddenschappen, tot 2025.

Popal nieuwe rugsponsor van SC Cambuur

Het Nederlandse fietsenmerk Popal is de nieuwe rugsponsor van Eredivisieclub SC Cambuur. Popal, dat zich voor minstens één seizoen aan de Friese Eredivisieclub heeft verbonden, wil hiermee de snelle groei onderstrepen die het merk en moederbedrijf Popal Mobility Group (PMG) de afgelopen periode hebben doorgemaakt.

Eurol wederom hoofdsponsor van de Hellendoorn Rally

Eurol is voor de 6e keer op rij de naamgever en hoofdsponsor van de grootste rally van Nederland. De samenwerkingsovereenkomst werd getekend door Theo Engels, voorzitter van de Stichting Hellendoorn Rally en Dennis Marsman, Marketing Manager van Eurol.

NN Group blijft hoofdsponsor NN Egmond Halve Marathon

Sportorganisatie Le Champion en NN Group hebben hun samenwerkingsovereenkomst voor de Egmond Halve Marathon verlengd tot en met 2025. Daarmee blijft NN Group ook de komende drie jaar hoofdsponsor van het hardloopevenement. De winterklassieker trekt jaarlijks ruim 18.000 hardlopers op de tweede zondag in januari naar de Noord-Hollandse badplaats.

Boskalis Beach Cleanup Tour 2022 is begonnen.

Van 1 tot en met 15 augustus wordt tijdens de Boskalis Beach Cleanup Tour voor het negende jaar de hele Noordzeekust opgeruimd. "Het is fantastisch dat zoveel mensen samen met ons het strand op gaan voor een schone en gezonde Noordzee", laten Stichting De Noordzee en Boskalis weten. In het juni nummer van Sponsorreport stond onderstaand interview met Francine Hijmans, Manager Partnerschappen en Communicatie bij Stichting De Noordzee en Arno Schikker, Manager Corporate Communications bij Boskalis.

SportNXT: bijzonder sportmarketingcongres tijdens WK Volleybal in Nederland

Op vrijdag 30 september 2022 organiseren Arko Sports Media en Techonomy de eerste editie van SportNXT, hét sportmarketing congres van Nederland op het snijvlak van sport, business en overheid. SportNXT wordt georganiseerd in het GelreDome te Arnhem, voorafgaand aan de WK Volleybalwedstrijd Nederland - België.

Havenbedrijf Rotterdam sluit nieuw sponsorcontract met Diergaarde Blijdorp

Havenbedrijf Rotterdam heeft weer een nieuw sponsorcontract gesloten met Diergaarde Blijdorp voor een periode van drie jaar. Het geld komt ten goede aan het project Roffa Reefs: een kweeksysteem voor larven van mariene organismen op het rif.

Stadion FC Dordrecht wordt Matchoholic Stadion

Het stadion van FC Dordrecht, in de volksmond De Krommedijk, heet vanaf dit seizoen het Matchoholic Stadion. Na ruim 8 jaar door het leven te zijn gegaan als het Riwal Hoogwerkers Stadion wordt het stokje nu overgedragen aan de nieuwe partner Matchoholic.

T-Mobile hoopt op eindeloos veel kussen tijdens Pride Amsterdam

Uit recent onderzoek blijkt dat ruim een kwart van de Nederlanders ongemak ervaart als hen wordt gevraagd om een foto te maken van een zoenend homostel. Daarom stelt T-Mobile tijdens Pride Amsterdam de kus centraal, een universeel symbool van de liefde. Met een Kisscam wil de telecomprovider zich inzetten voor #Unlimitedlove en bijdragen aan haar maatschappelijke Connect to Change plan. Met de Unlimited Love campagne doet de telecomprovider ook een oproep: Support love. Share love.

NewCold verlengt sponsoring Bob & Sleebond

NewCold heeft de sponsoring van de Bob en Sleebond Nederland (BSBN) verlengd tot en met de Olympische Winterspelen van 2026 in Milaan. Het internationaal opererende bedrijf blijft na het succes van het afgelopen seizoen voor vier jaar aan de bond verbonden.

KPN geeft podium aan dj’s uit LGBTQIA+-onvriendelijke landen

KPN haalt tijdens Pride Amsterdam dj’s uit LGBTQIA+-onvriendelijke landen naar Nederland. Zij treden op tijdens de Canal Parade als bewijs dat Pride niet tot zwijgen gebracht kan worden. Jordanië, Kenia en Polen zijn drie landen waar LGBTQIA+’ers worden gediscrimineerd, onderdrukt en zelfs vervolgd. De optredens worden gestreamd via het wereldwijde muziekplatform DJ Mag, waardoor ook mensen in Jordanië, Kenia en Polen en de rest van de wereld live kunnen meegenieten.

Van Lanschot Kempen partner Grachtenfestival

Van Lanschot Kempen heeft zich voor vier jaar verbonden als corporate partner aan het grootste klassieke muziekfestival van Nederland, het Grachtenfestival. Hiermee draagt de wealth manager bij aan de ontwikkeling van jong talent en jonge professionals in klassieke muziek en jazz, in de leeftijd tot 35 jaar.

EY en Nederlands Film Festival gaan samenwerken

Accountants- en adviesorganisatie EY en het Nederlands Film Festival (NFF) sluiten een partnerovereenkomst voor drie jaar. De internationale dienstverlener wordt premium partner van het NFF en stelt naast een financiële bijdrage ook haar kennis en netwerk ter beschikking.

Fuze Tea en Rotterdam Unlimited Zomercarnaval vieren fusie van culturen

Onder het motto ‘Made of Fusion’ gaat Fuze Tea flink uitpakken bij Rotterdam Unlimited Zomercarnaval, het grootste multiculturele straatfestival van Europa, van 26 tot en met 30 juli in hartje Rotterdam. Bij de 35ste editie van de Zomercarnaval Straatparade op zaterdag 30 juli deelt Fuze Tea onder begeleiding van een opzwepende brassband 15.000 samples uit van de Green Tea Mango Chamomile en Black Tea Peach Hibiscus.