Artikelen

Grolsch en Rugby Nederland samen naar de Rugby World Cup 2027

Rugby Nederland en Grolsch zijn een samenwerking aangegaan voor de komende 5 jaar. De gezamenlijke ambitie is om het Nederlands rugby in die periode nationaal en internationaal verder omhoog te stuwen. De samenwerking komt voort uit het mondiale partnership dat het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch – Asahi Group Holding – heeft gesloten met de Rugby World Cup 2023 France.

Olympische en Paralympische sporters krijgen huldiging in Holland Heineken (t)Huis

De Olympische en Paralympische medaillewinnaars van TeamNL worden na terugkeer in Nederland gehuldigd in het Holland Heineken (t)Huis. Daar waar ze het in China nog zonder de aanmoediging van Nederlands publiek moeten doen, worden hun uitzonderlijke prestaties hier op feestelijke wijze gevierd in het bijzijn van familie, vrienden en medesporters.

Kumpany breidt directie uit

Merkactivatiebureau Kumpany verwelkomt twee nieuwe directieleden. Wouter van Rijn is gestart als Strategy Director en Noortje Jans als Operations Director. Hiermee versterkt het bureau de strategische en digitale expertise, en zet hiermee de ingezette groei stevig door.

Havenbedrijf Rotterdam blijft sponsor ABN AMRO WTT

Het Havenbedrijf Rotterdam heeft zich voor de jaren 2023 tot en met 2025 opnieuw als sponsor aan het ABN AMRO World Tennis Tournament verbonden. Met de sponsorovereenkomst zegt het havenbedrijf de band tussen haven en stad te willen verstevigen.

Hoofdsponsor FC Groningen kan niet aan verplichtingen voldoen

Office Centre kan haar contractuele afspraken aan FC Groningen niet nakomen. De hoofdsponsor kan al langere tijd niet aan de financiële verplichtingen voldoen richting de Trots van het Noorden. Volgens Office Centre kampt het bedrijf door de coronacrisis met liquiditeitsproblemen.

Atletiekunie sluit meerjarig partnership met SPAR

Om de transitie richting het aanbod van de ‘gemakswinkels’ te versterken en de aanwezigheid in de buurt te verstevigen, sluit SPAR Nederland per 1 februari een meerjarig partnership met de Atletiekunie.

Olivier Smit nieuwe CEO MMMatter en MPG

Olivier Smit is aangetreden als CEO van MMMatter en managing director van MPG. Hij volgt hiermee Dolly van den Akker op. Zij gaat zich na 6,5 jaar richten op nieuwe uitdagingen. Smit zal bouwen aan de verdere ontwikkeling en integratie van de verschillende bureaus binnen MMMatter met focus op digital, strategie, data en creatie.

Daikin lanceert Olympische campagne

Daikin, hoofdsponsor van de KNSB, lanceert na de prestatie van ambassadrice Antoinette de Jong op de 1.500m (brons) haar Olympische campagne met een bijzondere video-commercial en winactie. Schaatsfans maken via Daikin kans om begin maart als eerste de Olympische sporters live in actie te zien bij de ISU WK Allround & Sprint in Hamar (3 – 6 maart 2022, Noorwegen). In de video is er opnieuw een glansrol voor schaatsiconen Erben Wennemars en Rintje Ritsma.

Botic van de Zandschulp en Ziggo Sport vormen een dubbel

Nederlands tenniskampioen Botic van de Zandschulp en Ziggo Sport zijn een samenwerking aangegaan. Dat maakten beide partijen vandaag bekend tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament dat deze week dagelijks via Ziggo Sport te volgen is en waar Van de Zandschulp een van de deelnemers is.

TP Vision is ‘Running for those who can’t’

TP Vision wordt met zijn Philips Sports Headphones wereldwijd partner van de Wings for Life World Run. Behalve dat de samenwerking een bijzondere audio-ervaring toevoegt aan de hardloopwedstrijd, ondersteunen beide organisaties elkaar bij het vergroten van de aandacht voor de Wings for Life World Run waardoor het aantal deelnemers groeit naar 1 miljoen in 2025.

Ajax-sponsors willen meer uitleg

Ajax-hoofdsponsor Ziggo zit in zijn maag met de kwestie rond Marc Overmars. De aanbieder van internet, televisie en telefonie zegt de ontwikkelingen bij Ajax nauwgezet te volgen, aldus een verklaring van het bedrijf aan het ANP. "We kunnen er nu nog niet op vooruitlopen wat het betekent voor ons partnership", aldus Ziggo. Het bedrijf is sinds 1 januari 2015 hoofdsponsor van Ajax. ABN AMRO vraagt om meer uitleg van de directie van de club.

Osin Peltenburg naar Team TOC

Per 1 februari heeft Osin Peltenburg zich aangesloten bij Team TOC als Senior Communicatie & Partnerships Manager. Osin is afkomstig van voetbalmerk COPA, waar hij verantwoordelijk was voor alle marketing- & communicatie activiteiten. Ook verzorgde hij er de partnerships met nationale- en internationale voetbalclubs en partijen als Pearl Jam en Martin Garrix.

Dagmar van Stiphout maakt interne transfer binnen Golazo Nederland

Met ingang van februari 2022 verruilt Dagmar van Stiphout zijn functie van senior sportmarketeer bij Triple Double sportmarketing voor de functie van Manager Projectmanagement, Communications & Customer Care bij Golazo Sports.

FC Volendam verwelkomt BetCity.nl als Premium Partner

BetCity.nl en FC Volendam gaan een samenwerking met elkaar aan. De aanbieder van onder andere sportweddenschappen gaat met FC Volendam een overeenkomst aan als Premium Partner tot het einde van het seizoen.

AkzoNobel en McLaren Racing schakelen partnerschap naar de hoogste versnelling

McLaren Racing en AkzoNobel hebben hun langdurige samenwerking verlengd en verder uitgebreid. Deze nieuwe meerjarige overeenkomst zal de succesvolle 13-jarige relatie verder verdiepen en ruimte bieden om nieuwe mogelijkheden te verkennen op het gebied van duurzaamheid, technologische innovatie en productontwikkeling.