Artikelen

Vacansoleil nieuwe partner Team Jumbo-Visma

Vacansoleil en Team Jumbo-Visma slaan de handen ineen. Met het partnership keert de touroperator voor campingvakanties terug in de sport. Na een afwezigheid van acht jaar ziet Vacansoleil een goede ‘fit’ met Team Jumbo-Visma. Ze trekken gezamenlijk op rondom de wedstrijden in heel Europa waaraan Team Jumbo-Visma deelneemt.

Techonomy integreert alle activiteiten onder één merk

Het in Eindhoven gevestigde digitaal adviesbureau Techonomy, gaat in 2022 met al haar activiteiten onder dezelfde merknaam opereren. De video- en contentproductie-activiteiten, de esports/gaming-activiteiten en de sportmarketingactiviteiten waren in de markt bekend onder de afzonderlijke namen Create5 en SportsCloud. Deze gaan nu verder onder de naam Techonomy. Het 50 medewerkers tellende bureau is snel gegroeid door diverse diepte specialisaties in de digitale dienstverlening.

NAC Breda en Amstel verlengen partnership

NAC Breda en HEINEKEN Nederland zijn tot overeenstemming gekomen over een nieuwe overeenkomst voor de duur van vijf jaar. Hierdoor zal ook de komende vijf jaar Amstel uit de tap stromen in het Rat Verlegh Stadion.

GroenLeven en Arcadia werken samen aan een duurzaam Fryslân

GroenLeven is officieel partner en hoofdsponsor geworden van Arcadia en Bosk. Immie Jonkman, Directeur Arcadia en Roland Pechtold, CEO van GroenLeven, ondertekenden de samenwerkingsovereenkomst in het bijzijn van Jan van Erve, Hoofd Commercie en Partnership van Arcadia en Peter Paul Weeda, COO van GroenLeven. Beide organisaties houden zich bezig met goed voorouderschap en het verduurzamen van Fryslân.

TIG Sports kijkt uit naar gezond en sportief 2022

Ondanks de grote beperkingen bij de organisatie van sportevenementen dit jaar, kijkt TIG Sports trots terug op wat in 2021 wél is gerealiseerd. “Ook in 2022 is onze kalender weer goed gevuld en hopelijk kunnen dan weer veel meer sportfans daarvan live getuige zijn", zegt managing partner Niels Markensteijn van TIG Sports.

Ausnutria blijft hoofdsponsor SC Heerenveen

Ausnutria heeft het contract met sc Heerenveen als hoofdsponsor van de club met twee jaar verlengd. De overeenkomst loopt nu tot en met juni 2024, met een optie op nog een extra seizoen. Het Nederlands-Chinese zuivelconcern werd vorig jaar maart gepresenteerd als de nieuwe hoofdsponsor van sc Heerenveen.

Arno de Jong meest invloedrijk in sponsoring

Arno de Jong, CMO bij Nederlandse Loterij, is door Sponsorreport uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorbranche. Op de tweede plaats staat Bob van Oosterhout, oprichter en voormalig directeur van Triple Double. Derde staat Menno Geelen, Commercieel Directeur van Ajax.

Jantje.gg: nieuwe digitale voetbalcompetitie van de KNVB

De KNVB lanceert vandaag in samenwerking met KPN Jantje.gg, een digitaal platform voor E_voetballers om FIFA-wedstrijden te spelen in competitieverband, op verenigingen, thuis, in je eigen regio en op je eigen niveau. Met Jantje.gg wil de KNVB de ruim anderhalf miljoen FIFA-spelers die Nederland kent met elkaar verbinden.

Topsport NOORD: Samen staan we sterker

Topsport NOORD heeft een nieuw ambitieplan ontwikkeld op het gebied van talentontwikkeling en topsport. Naast de steun vanuit de provinciale en gemeentelijke overheden moet het fundament van deze missie duurzaam worden versterkt door de samenwerking met private partners. “We willen met elkaar samen het Noorden sterker maken: sporttechnisch, als vitale maatschappij, als economie en als gebied om in te werken en wonen”, zegt Evert Jorritsma, Directeur Stichting Topsport NOORD.

N.E.C. presenteert GGPoker als mouwsponsor

N.E.C. heeft in GGPoker een nieuwe mouwsponsor voor dit seizoen getekend. GGPoker is het uithangbord van het GGNetwork, dat staat voor ‘Good Game Network’. Het bedrijf, dat zich richt op poker, is in 2014 opgericht en heeft met het grote aantal actieve spelers de grootste pokerroom ter wereld.

Team Jumbo-Visma en AGU breiden samenwerking uit

Vanaf het schaatsseizoen 2022/2023 is AGU de officiële kledingpartner van de schaatsploegen van Team Jumbo-Visma. Naast de wielerploegen, die al sinds 2019 door AGU worden gekleed, breidt het partnership tussen AGU en Team Jumbo-Visma zich nu verder uit met de schaatsers van de hoofdmacht, de opleidingsploeg en het marathonteam.

Missie 538 van start

Vanochtend gaf 538-dj Frank Dane het startschot voor Missie 538, de actieweek waarin het station zich inzet voor verschillende goede doelen. De eerste missie is om geld op te halen voor twee Ronald McDonald Huiskamers.

ING sponsort kerstconcert van The Streamers

Vandaag hebben The Streamers, de band bestaande uit 16 Nederlandse artiesten, aangekondigd op tweede kerstdag een kerstconcert te verzorgen in de Winter Efteling. Als liefhebber van muziek is ING wederom trotse hoofdsponsor van het live event, dat in de vorige edities tot wel twee miljoen kijkers trok. De gratis livestream begint op 26 december om 20.30 uur. Met bijdragen uit de fooienpot wordt UNICEF gesteund.

Jumbo en NOC*NSF starten partnership gezonde voeding en sport

Sporters helpen gezonder te leven én beter te presteren. Dat is het doel van de verregaande samenwerking die Jumbo Supermarkten en NOC*NSF met elkaar aangaan op het gebied van gezonde voeding en sport. De partijen hebben hiervoor een nieuw leerprogramma over voeding, gezondheid en sport ontwikkeld voor trainers en coaches: Jumbo Foodcamp. Vanaf volgend jaar kan de Jumbo Foodcamp-module worden ingezet bij alle ruim 25.000 Nederlandse sportverenigingen die via de sportbonden zijn aangesloten bij NOC*NSF.

Sebastiaan Westerhout versterkt Blauw Sponsoring Insights

Sebastiaan Westerhout is per 1 november werkzaam als strategic sales consultant bij Blauw Sponsoring Insights. In die rol levert hij een bijdrage aan de internationale groei van het klantportfolio van het Rotterdamse onderzoeksbureau.