Artikelen

Nederlandse Loterij steunt TeamNL met unieke campagne

Nederlandse Loterij steunt al jaren de gehele Nederlandse sport, in al zijn facetten. En met de Olympische Spelen in Tokio voor de deur is het dan ook niet meer dan logisch dat de komende weken vooral TeamNL centraal staat. "Op dit relevante moment maken we zichtbaar wat Nederlandse Loterij daadwerkelijk betekent voor de sport", zegt Judith Keizer, Sponsoring & Activatie Manager bij Nederlandse Loterij.

LOWA langer hoofdsponsor Vierdaagse Nijmegen

Wandelschoenenproducent LOWA verbindt zich vanaf 2021 voor vijf nieuwe edities aan de organisatie van de Vierdaagse Nijmegen. Door deze overeenkomst willen beide merken gebruik blijven maken van elkaars wandelsportexpertise en is er nog meer ruimte om de serviceverlening rondom de Vierdaagse verder te ontwikkelen.

Coca-Cola nieuwe partner Ajax

Coca-Cola European Partners en AFC Ajax hebben vandaag een partnershipovereenkomst gesloten. Hiermee wordt Coca-Cola de komende drie seizoenen Official Partner van Ajax. In dit partnership draait het om het samenbrengen van fans en hen unieke ervaringen te gaan bieden.

Gasunie steunt Kiran Badloe met gigantische afbeelding

Met een gigantische afbeelding van windsurfer en medaillekandidaat Kiran Badloe op het hoofdkantoor steunt Gasunie de ambassadeur van Missie H2 en zijn Olympische collega’s in hun jacht naar successen in Tokio. De Olympische Spelen gaan vrijdag 23 juli officieel van start. Gasunie is een van de deelnemers aan Missie H2, dat rondom de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio in 2021 waterstof als belangrijke en duurzame energiedrager promoot.

Oranje Fonds en KPN Mooiste Contact Fonds kiezen 18 organisaties tegen eenzaamheid

Omdat eenzaamheid een groot probleem is in onze samenleving hebben het Oranje Fonds en het KPN Mooiste Contact Fonds de afgelopen maanden gezocht naar de meest vooruitstrevende en onderscheidende manieren om hier structureel iets aan te doen. Vandaag is bekendgemaakt dat achttien sociale ondernemingen de komende drie jaar op innovatieve manieren eenzaamheid in Nederland gaan aanpakken via het programma Ondernemen tegen eenzaamheid.

2Basics ontwikkelt virtuele Olympische wereld voor Internationale Judo Federatie

Vandaag lanceert de Internationale Judo Federatie (IJF) haar eigen online Minecraft experience genaamd 'The Mystery of The Budokan'. Sportmarketingbureau 2Basics heeft de virtuele Olympische wereld ontwikkeld voor de Judofederatie.

Albert Heijn start Olympische OranjeLeeuwinnen-campagne

Vandaag start voor de OranjeLeeuwinnen de Olympische Spelen. Als supporter van voetballend Nederland wenst Albert Heijn het team natuurlijk heel veel succes, onder andere via een ’20 spot die rondom alle wedstrijden van de OranjeLeeuwinnen bij de NOS en Eurosport te zien zal zijn.

Marcel Beerthuizen directeur Ziggo Sport

Per 1 september start Marcel Beerthuizen in de functie van directeur Ziggo Sport. Marcel is gespecialiseerd in sportsponsoring en -marketing, en is daarnaast fanatiek sportliefhebber.

Brisbane in 2032 Olympische en Paralympische gaststad

Het Internationaal Olympisch Comité heeft Brisbane 2032 gekozen als de gaststad voor de 35e Olympische en Paralympische Zomerspelen.

Businessdrukker official supplier van Ajax

Businessdrukker is de komende drie seizoenen Official Supplier van Ajax. Businessdrukker gaat voor Ajax het exclusieve papieren drukwerk verzorgen en tevens op het vlak van exposure & hospitality aanwezig zijn in de Johan Cruijff ArenA.

Sport in bedrijf: Missie H2

Dit jaar zetten we met Sponsorreport in de rubriek ‘Sport in bedrijf’ op regelmatige basis de (media)partners, bonden en suppliers van NOC*NSF in de spotlight. Hoe gebruiken zij de kracht van sport, hoe activeren ze de samenwerking en hoe kijken ze naar de toekomst? In de derde aflevering een interview met Henk Jacobs, Voorzitter van het Kernteam Missie H2.

Ode aan TeamNL steunt sporters tijdens Spelen in Tokyo

Nederlandse Loterij heeft samen met NOC*NSF een ode aan de sporters van TeamNL gemaakt. Chef de mission Pieter van den Hoogenband en een aantal sporters van TeamNL hebben tijdens de ontwikkeling van de ode feedback gegeven.

Heineken meest bekende EURO 2020 sponsor

Uit onderzoek van Markteffect in samenwerking met Sponsorreport komt Heineken als meest bekende sponsor van het afgelopen EURO 2020 naar voren. 15% van de ondervraagden noemt spontaan Heineken. Het biermerk wordt gevolgd door Coca Cola en TikTok.

De Alternatieve Vierdaagse van start

Rond de 20.000 wandelaars gaan vandaag, dinsdag 20 juli, van start om De Alternatieve Vierdaagse te lopen. Niet in en rond Nijmegen, maar op een zelfverkozen locatie. De Alternatieve Vierdaagse is een initiatief van Stichting DE 4DAAGSE, KWBN en sportmarketingbureau House of Sports. De Alternatieve Vierdaagse is mede mogelijk gemaakt door: LOWA, Zorg van de Zaak, Univé, Intersport, Provincie Gelderland, DPG Media en OCEAN Outdoor Nederland.

'Oranje Boven' met Nederlandse Loterij, AD en KLM

Sporters van TeamNL gaan bij 'Oranje Boven' op de terugweg van de Olympische Spelen in de lucht uitgebreid in gesprek met prominente verslaggevers over hun belevingen in Tokio. ‘Oranje Boven’ is een initiatief van NOC*NSF in samenwerking met Nederlandse Loterij en het AD en wordt mede mogelijk gemaakt door KLM.