Artikelen

Just Eat Takeaway 'Owns the sofa'

Just Eat Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, is een van de partners van EURO 2020. In het deze week verschenen magazine van Sponsorreport staat een uitgebreid interview met Marijn Luchtman, Global Head of Sponsorships and Commercial Brand Partnerships. “Mijn baan zou een stuk makkelijker zijn als we één merknaam zouden voeren.”

KNVB en Gillette roepen fans op om te juichen in stijl

De KNVB, het Olympisch Stadion en Gillette, partner van de Oranjefans, roepen iedereen op om het EK in stijl te vieren, waar je ook bent. Ronald de Boer overhandigde daarom vandaag aan Oranjefans het allereerste ‘Gillette van Oranje’. De overhandiging vond plaats in het Olympisch Stadion waar Ronald de Boer aanwezig was om een levensgrote ‘pitch painting’ van Memphis Depay, Frenkie de Jong, Georginio Wijnaldum en Matthijs de Ligt te onthullen.

‘Nederland heeft een ProTeam nodig’-campagne gelanceerd

Het Nederlandse wielrennen heeft na het wegvallen van Roompot-Charles Cycling Team nog maar één professionele wielerploeg boven het Continentale niveau: Team Jumbo-Visma. BEAT Cycling en Het is Koers! hebben het initiatief genomen tot een onafhankelijke campagne met als doel om te laten zien hoeveel enthousiasme en draagvlak er in Nederland is voor een of meerdere ProTeams.

VDK Groep nieuwe hoofdsponsor PEC Zwolle

Woensdag is de nieuwe sponsorovereenkomst tussen VDK Groep en PEC Zwolle getekend. Frans van der Kolk, algemeen directeur en groot aandeelhouder van VDK Groep en Adriaan Visser, voorzitter PEC Zwolle, hebben daarvoor de handtekeningen gezet. Naast de posities op de mouw, treedt VDK Groep ook tot 1 januari 2022 toe als hoofdsponsor op de voorkant van het shirt. VDK is de opvolger van Molecaten.

Thuisbezorgd.nl bezorgt tijdens EK in Johan Cruijff ArenA

Thuisbezorgd.nl start tijdens EURO2020 met een pilot om eten en drinken te bezorgen in voetbalstadions, waaronder de wedstrijden van Oranje in de Johan Cruijff ArenA. Naast de Johan Cruijff ArenA doet ook de Allianz Arena in München mee aan de pilot.

Jack’s Casino verbindt zich als hoofdpartner aan de Tweede Divisie

Jack’s Casino is de nieuwe naamgevende hoofdpartner van de Tweede Divisie. De op twee na hoogste voetbalcompetitie van Nederland heet minimaal de komende drie seizoenen Jack’s League.

NN titelsponsor North Sea Jazz Downtown

North Sea Jazz trekt in juli eenmalig de stad in. Vanwege de coronamaatregelen is het NN North Sea Jazz festival helaas opnieuw een jaar uitgesteld. Maar onder de noemer NN North Sea Jazz Downtown worden 9, 10 en 11 juli concerten georganiseerd in vier Rotterdamse zalen: Bird, de Doelen, LantarenVenster en RTM Stage, de nieuwe concertzaal in Rotterdam Ahoy. NN Group is titelsponsor.

Nederlanders optimistisch over kansen Oranje

Zoals altijd zijn Nederlanders vrij optimistisch over de kansen van het Nederlands elftal op een groot voetbaleindtoernooi. 44% denkt dat Nederland de kwartfinale haalt. Dat blijkt uit onderzoek dat onderzoeksbureau Markteffect en Sponsorreport hebben gedaan.

Globalrunning.com blijft official travel partner TCS Amsterdam Marathon

Globalrunning.com blijft de komende vijf jaar de official travel partner van de TCS Amsterdam Marathon. Le Champion heeft de samenwerking met de touroperator gespecialiseerd in hardloopreizen verlengd tot en met minimaal de editie van 2025. TCS is vanaf komend jaar ook naamgever van de London Marathon.

ING trapt EK af met ode aan het hele Nederlandse voetbal

ING is al 25 jaar trotse sponsor van het Nederlandse voetbal. Het EK in 2021 valt door het uitstel in 2020 nu samen met dit jubileum. Daarom is de TV-campagne van ING tijdens het EK een ode aan het hele Nederlandse voetbal: het Nederlands elftal, het vrouwenvoetbal, de OranjeLeeuwinnen, het amateurvoetbal en het passend voetbal.

Bud support voetballers samen met Ruud Gullit

Bud en Ruud Gullit starten een nieuwe samenwerking en moedigen deze zomer samen de spelers aan. Elke overwinning van Nederland in juni en juli wordt op social media gevierd met een boodschap van Gullit en winacties voor alle voetbalfans om het succes in stijl te vieren. De campagne onthult ook de aanstaande drop van een limited edition fanshirt, waar ontwerper Tom de Regt voor Bud een eigen draai aan heeft gegeven.

MUNT Hypotheken verlengt verbintenis Centraal Museum

Voor het derde jaar op rij wordt het Centraal Museum Utrecht, waaronder ook het Rietveld Schröderhuis en het nijntje museum valt, financieel ondersteund door MUNT Hypotheken. Met de aanstaande heropening van musea in Nederland een belangrijke bijdrage voor de toekomst van deze drie cultuurhuizen.

Samsung en Nxt Museum zoeken samen naar the next

Samsung en Nxt Museum werken samen om technologie en kunst toegankelijk te maken voor iedereen die zoekt naar the next in populaire cultuur. De multidimensionale samenwerking prikkelt nieuwsgierigheid, voedt creativiteit en helpt jonge mensen hun digitale vaardigheden te ontwikkelen. Om de gezamenlijke inzet voor onderwijs voor iedereen kracht bij te zetten en de innovators van morgen te helpen, lanceren Samsung en Nxt een ambitieus onderwijsprogramma voor 16- tot 24-jarigen.

Feyenoord introduceert nieuw businessmodel: Feyenoord Accelerator

Feyenoord lanceert een nieuw concept binnen haar zakelijke portfolio, Feyenoord Accelerator. Hiermee wil de club zich richten op bedrijven die het potentieel hebben om exponentieel te groeien.

Samenwerking TP Vision en Team Jumbo-Visma gebaseerd op wederzijdse expertise

Team Jumbo-Visma is een officiële samenwerking aangegaan met TP Vision, het bedrijf achter Philips TV & Sound. Het partnerschap ondersteunt de ambitie van Philips Sound om het toonaangevende merk te willen worden voor premium sporthoofdtelefoons. Als onderdeel van de samenwerking zullen 60 atleten uit Team Jumbo-Visma zowel bestaande Philips Sound-sporthoofdtelefoons testen als meedenken over en feedback geven op toekomstige productlanceringen en nieuwe concepten. Martijn Smelt, CMO van TP Vision: “Onze uitdaging is een topkwaliteit koptelefoon maken die erg goed te gebruiken is in sport.”