Artikelen

Robey verlengt als kledingsponsor Sparta

Robey Sportswear is tot en met het seizoen 2023-2024 de kledingsponsor van Sparta Rotterdam. De samenwerking tussen Robey en Sparta kent haar oorsprong in de jaren tachtig en is in 2013 nieuw leven in geblazen.

Nieuw BrabantSport Fonds als voorbeeld voor Nederland

BrabantSport lanceert een nieuw initiatief, het BrabantSport Fonds. Het fonds heeft de ambitie om Brabant gelukkiger te maken door sport te koppelen aan maatschappelijke vraagstukken. Het BrabantSport Fonds is een samenwerking tussen de provincie Noord-Brabant en het Brabantse bedrijfsleven.

Focus en kostenverlaging kenmerkt nieuw sponsorbeleid Rabobank

Rabobank gaat de komende jaren zijn sponsorbeleid aanscherpen. Tegelijkertijd komt er een forse verlaging van de sponsoruitgaven met meer dan 10 miljoen euro. “De sponsorkosten van de Rabobank zijn te hoog en te versnipperd”, zegt Tom van Kuyk, Manager brand experience & partnerships bij Rabobank. Door meer focus te leggen moet de bijdrage van sponsoring aan het merk Rabobank groter worden.

Ben Mansvelder start eigen bureau Nineteen64

Ben Mansvelder is per 1 maart gestart met zijn eigen bureau Nineteen64. Nineteen64 is actief op het snijvlak van marketing, partnerships en maatschappelijke impact.

Sponsorship industrie wint opnieuw aan vertrouwen

De Europese sponsorship industrie heeft opnieuw aan vertrouwen gewonnen, blijkt uit de achtste editie van de ESA Sponsorship Sentiment Tracker.

AkzoNobel en McLaren Racing verlengen samenwerking

De Formule 1 auto van McLaren Racing zal voor het seizoen 2021 opnieuw worden uitgerust met AkzoNobels high-performance coatings. Dit betekent een verlenging van het bestaande partnerschap dat begon in 2008.

De TV-reclamemarkt is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen

De TV-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen, een daling van 9,1% in vergelijking met 2019. Alleen de non-spot markt daalde van € 95 miljoen naar 84 miljoen, een daling van 11,6%.

Sven van der Lugt naar Ajax

Sven van der Lugt is met ingang van 1 maart werkzaam op de commerciële afdeling van Ajax.

KNSB en Fila verlengen samenwerking

De KNSB en Fila hebben hun contract, dat afliep in 2022, opengebroken. De twee partijen verlengen hun samenwerking tot medio 2026, dus tot en met de Olympische Spelen in Milaan/Cortina d’Ampezzo. Vandaag zijn de handtekeningen onder het vernieuwde contract gezet.

Evenementenbranche komt met Nationaal Evenementenplan

Het Eventplatform en de Alliantie van Evenementenbouwers presenteren een evenementenplan om sneller uit de coronacrisis te komen en evenementen weer verantwoord te kunnen organiseren.

Innoveren helpt korfballers én het KNKV

Al jaren laat het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) zien dat het oog heeft voor innovatieve ontwikkelingen in de sport. Dat vertaalt zich onder andere in langlopende, succesvolle samenwerkingen met bedrijven. Afgelopen maanden heeft het KNKV opnieuw verschillende partnerships kunnen verlengen, zoals met ERIMA, Herzog Medical, Nea International (Push Sports braces) en in een eerder stadium al met Mizuno en Simpel. Bovendien is een samenwerking aangegaan met webshop Korfbalshop.nl (Passa Sports) en met Eyecons voor de uitzendingen van de Korfbal League.

AFAS start mediacampagne rond 14 de musical

Op 25 september gaat 14 de musical, de theatervoorstelling over Johan Cruijff, in première in het splinternieuwe AFAS Theater in Leusden. Op 10 maart start de voorverkoop, ondersteund door een uitgebreide mediacampagne door de producent Wolter Lommerde en initiatiefnemer van de musical AFAS.

Shell hoofdsponsor waterstofraceteam Forze

Shell verbindt zich als hoofdsponsor aan Forze, het waterstofraceteam van studenten van de TU Delft.

Heroes en Red Bull bundelen de krachten

Red Bull wordt per direct ‘official beverage drink partner’ van basketbalclub Heroes Den Bosch.

Robey en Willem II verlengen samenwerking

Robey Sportswear en Willem II hebben de jarenlange samenwerking met drie seizoenen verlengd. Het huidige contract met de officiële kledingleverancier loopt in 2022 af, maar beide partijen zijn reeds een verlenging van de succesvolle samenwerking overeengekomen.