Artikelen

Ernst Kalbfleisch start eigen bureau

Ernst Kalbfleisch is onlangs zijn eigen adviesbureau gestart onder de naam Ernst Kalbfleisch Projecten.

James Mercer toegevoegd aan het Sponsorreport congres

James Mercer, commercieel directeur van het Envision Virgin Racing-team, is toegevoegd aan het panel over Formula E.

Volvo opnieuw Car Supplier KLM Open

Volvo Car Nederland verbindt zich aan de 100e editie van het KLM Open, het oudste internationale golftoernooi van Nederland. Daarmee is Volvo voor het derde jaar op rij verbonden aan het prestigieuze European Tour-toernooi op Nederlandse bodem.

Ajax start samenwerking met MyHeritage

Ajax en MyHeritage hebben een overeenkomst getekend. MyHeritage is marktleider op het gebied van het ontdekken, vastleggen en delen van familiegeschiedenis en is in korte tijd uitgegroeid tot een wereldconcern met 100 miljoen gebruikers.

Feyenoord-iconen trappen campagne Droomparken af

Sinds de start van het voetbalseizoen 2019 – 2020 is Droomparken de nieuwe hoofdpartner van Feyenoord. De samenwerking is gelanceerd met een campagnevideo met niemand minder dan Feyenoord iconen John de Wolf en Jan Boskamp in de hoofdrol. Sportmarketingbureau House of Sports heeft samen met TEN Content Agency invulling gegeven aan deze online campagne.

Coca-Cola verlengt als UEFA EURO 2020 sponsor

Coca-Cola heeft zijn 32-jarige verbintenis met UEFA verlengd en wordt official sponsor van UEFA EURO 2020. Daarmee wordt Coca-Cola de officiële niet-alcoholhoudende dranken sponsor van het toernooi.

Almere City FC nieuwe partner van Johan Cruyff Institute

Johan Cruyff Institute en voetbalclub Almere City FC hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend om elkaar op academisch vlak te versterken.

TCS Amsterdam Marathon lopers krijgen Smart Medal

TCS (Tata Consultancy Services), wereldwijd leider in IT-dienstverlening, consultancy en bedrijfsoplossingen, is partner geworden van Smart Medal, een initiatief van TDE en NN Group.

BAUHAUS ook komend jaar hoofdsponsor Dutch Open Darts

BAUHAUS en de Dutch Open Darts hebben de sponsorovereenkomst verlengd. Het bouwcentrum is daarmee voor het vierde jaar op rij hoofdsponsor van het grootste open dartstoernooi ter wereld.

BMW Dubbelsteyn officiële autosponsor van Excelsior

BMW Dubbelsteyn is de komende drie jaar de officiële autosponsor van Excelsior Rotterdam. Het autobedrijf uit Dordrecht en Excelsior slaan de handen in de komende jaren op verschillende gebieden ineen.

Looije Verpakkingen strategisch partner ADO Den Haag

Looije Verpakkingen werd drie maanden geleden broeksponsor van ADO Den Haag. Nu wordt alweer een nieuwe stap gezet in de samenwerking. Want omdat het dusdanig goed bevalt, is Looije Verpakkingen nu Strategisch Partner van de club geworden.

Startschot samenwerking KLM en Asics

KLM en Asics gaan samenwerken op het gebied van vitaliteit. Daarbij richten ze zich op zowel KLM-werknemers als (frequente) reizigers. De twee bedrijven concentreren zich op het thema ‘run the world’, de wereld ontdekken op je hardloopschoenen.

Column Eva Gerritse: Bijblijven

Jonge sportfans verleggen hun focus naar nieuwe vormen van content en gebruiken andere devices, zoals smartphones en game consoles. Dat veranderende mediagedrag is belangrijk voor sponsors. Reden voor Eva Gerritse van Blauw om de manier waarop mensen sport volgen (content, kanalen, devices, locaties) een centrale rol te geven in de methodiek om de impact van sponsoring te meten.

Missie H2: waterstof als drijvende kracht voor TeamNL

De Olympische Spelen in Tokyo in 2020 worden ook wel de waterstofspelen genoemd. Een consortium van bedrijven, waaronder Shell en Gasunie, grijpt dat momentum aan om onder de naam Missie H2 waterstof op de kaart te zetten via een partnership met TeamNL. Michiel Bal, corporate communicatie manager bij initiatiefnemer Gasunie, over dit bijzondere partnership.

Missie H2 partner van TeamNL en de Nederlandse sport

‘Missie H2’, de bundeling van zes sterke Nederlandse bedrijven in de energieketen, is een partnership aangegaan met TeamNL. Gasunie, Shell Nederland, Remeha, Stedin Groep, Port of Amsterdam en Groningen Seaports gaan onder de noemer Missie H2 en als partner van TeamNL in aanloop naar en tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Tokyo 2020 waterstof promoten als belangrijke en duurzame energiedrager voor de (nabije) toekomst.