Artikelen

Woolsocks – The Money App en Frank Energie nieuwe hoofdsponsoren van Vitesse

Financiële besparings-app Woolsocks – The Money App en energieleverancier Frank Energie zijn de nieuwe hoofdsponsoren van Vitesse. De partijen hebben een overeenkomst getekend voor de komende drie seizoenen. Deze blijk van vertrouwen is voor Vitesse een belangrijke mijlpaal in het fundament voor een gezonde toekomst van de club. De twee bedrijven vallen onder hetzelfde investeringsfonds Afinity.

Fabrique des Lumières en Greenpeace: "Bescherm de oceanen"

Kilometers onder het oceaanoppervlak vinden we de wondere wereld van de diepzee. Met lichtgevende vissen, bijzondere octopussen en misschien wel de oorsprong van het leven. Dit onbekende en kwetsbare ecosysteem is adembenemend, maar wordt ernstig bedreigd. Om deze fascinerende wereld zichtbaar te maken én het belang van bescherming ervan onder de aandacht te brengen, lanceren Fabrique des Lumières en Greenpeace Nederland op 12 juni ‘Bescherm de wonderen van de diepzee’. Bezoekers duiken in deze beleving in de magische schoonheid van de diepzee en leren over de gevaren van diepzeemijnbouw die dit ecosysteem bedreigen. Deze beleving is een uitbreiding op de lopende expositie ‘De Zee - Duik in de magische diepte’ en is geschikt voor jong en oud.

2025

SXSW London is geen gewone conferentie. Het is een soort laboratorium waar merken, makers, leiders en technologie samenkomen en wat zeer relevant is. Van AI tot spiritualiteit, van muziek, film, games, events tot mobiliteit, van branding tot betekenis: alles komt samen. Namens SponsorReport ben ik in Londen als ‘verkenner’ van deze eerste editie. Mijn conclusie? De Nederlandse Sponsor Community kan het zich eigenlijk niet permitteren om hier volgend jaar níet bij te zijn.

The Future of museums

Tijdens SXSW London bracht de sessie 'Museum Meetup: Are Traditional Museums Becoming Obsolete?' toonaangevende Europese musea samen om de toekomst van museale beleving te verkennen. De centrale vraag: hoe kunnen culturele instellingen relevant blijven in een wereld waarin digitale ervaringen steeds dominanter worden? Het gesprek werd geleid door Peter Meere van het Amsterdamse innovatiebureau The Brand Father, en bracht vertegenwoordigers bijeen van het Belvedere Museum (Wenen), het Victoria & Albert Museum (Londen), de National Gallery (Londen) en de Finnish National Gallery.

LEGO en F1 bouwen samen aan beleving en verbeelding

Tijdens de sessie 'Lights Out With F1 and the LEGO Group' op SXSW London vertelden Julia Goldin (Chief Product & Marketing Officer, LEGO) en Emily Prazer (Chief Commercial Officer, Formula 1) over de strategische samenwerking tussen de twee wereldmerken. De talk, onderdeel van het officiële F1-programma rond het 75-jarig jubileum van de sport, bood inzicht in hoe Formule 1 zich ontwikkelt tot een cultuurmerk met wereldwijde aantrekkingskracht — en hoe partners als LEGO bijdragen aan die beweging.

F1 als cultureel fenomeen

Tijdens het panel 'F1: Hitting the Accelerator' op SXSW London 2025 spraken Williams Racing Team Principal James Vowles en presentator Jillian Wolf over de transformatie van Formule 1 tot een wereldwijd cultureel fenomeen. Vowles, met meer dan twintig jaar ervaring in de sport en sinds 2023 teamleider bij Williams, deelde zijn visie op hoe F1 zijn publiek verbreedt, inclusiever wordt en via technologie en entertainment de toekomst vormgeeft.

Feyenoord verwelkomt SPIE als maatschappelijk partner

SPIE verbindt zich met ingang van 1 juli 2025 als nieuwe Maatschappelijk Partner aan Feyenoord. De komende drie jaar gaat de multitechnische dienstverlener een actieve rol spelen bij de sociaal-maatschappelijke leertrajecten op het gebied van techniek.

Spieren voor Spieren lanceert De Krachtcentrale

Spieren voor Spieren lanceert met trots De Krachtcentrale: een exclusief partnercollectief voor bedrijven en vermogenden die het verschil willen maken voor de ruim 20.000 kinderen in Nederland met een spierziekte. Een spierziekte die hun spieren langzaam afbreekt, waardoor simpele dingen zoals tandenpoetsen, traplopen en zelf ademhalen steeds moeilijker worden.

A-Z Barbecue Service nieuwe partner van JACK’S Casino Racing Day

JACK’S Casino Racing Day krijgt er een smaakvolle partner bij: A-Z Barbecue Service, het familiebedrijf dat sinds 1986 de #1 BBQ service van Nederland is, verbindt zich als Official Celebration Partner aan het grootste gecombineerde auto-, motor- en kartevenement van Europa. De 26e editie van het evenement vindt dit jaar plaats van 8 t/m 10 augustus op het TT Circuit Assen. De samenwerking tussen JACK’S Casino Racing Day en A-Z Barbecue Service draait om meer dan alleen lekker makkelijk barbecueën. Beleving, gastvrijheid en vakmanschap staan hierbij centraal – kernwaarden die beide partijen delen.

Odido nieuwe partner van de Esther Vergeer Foundation

De Esther Vergeer Foundation is trots om Odido als nieuwe partner te verwelkomen met als gezamenlijk doel kinderen met een lichamelijke beperking of chronische aandoening op een positieve manier in beweging te brengen. Met deze samenwerking zetten zij zich in voor een inclusieve sportwereld waarin ieder kind de kans krijgt om mee te doen. Een belangrijk onderdeel van de samenwerking met Odido is het Esther Vergeer Foundation Sportkamp – een jaarlijks, meerdaags kamp dat over twee dagen van start zal gaan in Arnhem. Op het sportkamp kunnen 50 kinderen drie dagen lang genieten, zónder hun ouders, maar mét leeftijdsgenoten die net als zij een lichamelijke beperking of chronische aandoening hebben. Ze sporten, spelen spelletjes, maken plezier en bouwen vriendschappen voor het leven.

The Future of Entertainment

Tijdens SXSW London 2025 reflecteerde Björn Ulvaeus, mede-oprichter van ABBA en Pophouse Entertainment, op zijn fascinatie voor technologie, creativiteit en de erfenis van artiesten in een snel veranderende wereld. In een gesprek met journaliste Laura Barton (The Guardian) verkende hij hoe artiesten hun werk toekomstbestendig kunnen maken via storytelling, innovatie en AI.

Sports World Titelpartner van Hyrox Maastricht

Sports World, dé sport- en fitnessbestemming voor sportliefhebbers in de Benelux en Denemarken, is verheugd te kunnen aankondigen dat het de officiële titelpartner is van HYROX Maastricht.

Hoe green gaming wereldwijd bijdraagt aan duurzaamheid

Tijdens het panel ‘Unlocking the Power of Gaming to Drive Real-World Environmental Impact’ op South by Southwest London bespraken Mathias Gredal Nørvig (CEO van SYBO, de studio achter Subway Surfers) en Jude Ower (Founder, PlanetPlay) hoe de game-industrie steeds vaker bijdraagt aan het oplossen van klimaatvraagstukken. Met meer dan 3 miljard spelers wereldwijd en een publiek dat actief openstaat voor maatschappelijke boodschappen, biedt gaming volgens de sprekers unieke kansen om gedragsverandering te stimuleren en echte impact te maken.

SXSW Gaming: waarom de game-industrie vandaag de popcultuur vormt

Tijdens de opening van de Gaming Track op South by Southwest London benadrukte Mat Ombler (head of music & gaming partnerships bij Laced en voormalig journalist) hoe de game-industrie anno 2025 niet alleen entertainment biedt, maar ook een steeds belangrijkere rol speelt in cultuur, technologie en sociale verandering. “Er is geen beter moment om gamer te zijn,” stelde Ombler, die als levenslange gamer de sessie opende voor een volle zaal.

KPMG Meijburg & Co en Het Concertgebouw verlengen samenwerking

Fiscaal en juridisch adviesbureau Meijburg & Co en Het Concertgebouw hebben getekend voor een nieuwe samenwerking van 3 jaar. Meijburg & Co verbindt zich hiermee opnieuw als pianopartner aan Het Concertgebouw. Dat betekent dat het bedrijf de ontwikkeling van pianomuziek in Het Concertgebouw ondersteunt. En dat in de breedste zin: van jazz tot klassiek en van neo-klassiek tot hedendaagse wereldpremières. Aankomend seizoen worden er 133 piano-concerten en -programma’s op het Concertgebouwpodium mee gerealiseerd en nieuwe doelgroepen verbonden.