Artikelen

Olympisch Stadion opent nieuwe seizoen Eredivisie Vrouwen

Op zaterdag 2 september 2017 is het Olympisch Stadion in Amsterdam het decor voor de officiële opening van het seizoen 2017/2018 van de Eredivisie Vrouwen.

KPN en KNVB sluiten sponsorovereenkomst

Telecom en ICT-dienstverlener KPN heeft een sponsorovereenkomst gesloten met de KNVB voor de komende 4 jaar. Als hoofdsponsor van de Nederlandse Eredivisie wilt KPN voetbal op een aantrekkelijke manier toegankelijk maken voor al haar klanten. Via de overeenkomst met de KNVB gaat KPN nu ook het voetbal in de volle breedte ondersteunen, van Oranje en het succesvolle dameselftal tot en met de lokale amateurverenigingen.

FlowSports versterkt zich met Eefje Janus

Om de basis voor verdere groei te verstevigen heeft FlowSports sportmarketeer Eefje Janus aan het team toegevoegd. Eefje Janus was werkzaam bij Triple Double.

Jan de Jong nieuwe directeur Feyenoord

Feyenoord heeft in Jan de Jong (50) een nieuwe algemeen directeur gevonden. De Jong, nu nog algemeen directeur van de NOS, volgt per 1 november Eric Gudde op die onlangs zijn vertrek bij de regerend landskampioen aankondigde.

Lidl ondersteunt lokale initiatieven

Lokale initiatieven in heel het land ontvangen de komende weken van supermarktketen Lidl een cheque van 1000 euro ter ondersteuning.

Eerste toelagen Yvonne van Gennip Talent Fonds

In het Olympisch Stadion in Amsterdam hebben vanavond 23 talenten uit 14 verschillende takken van sport een bijdrage ontvangen uit het Yvonne van Gennip Talent Fonds. Variërend van een snowboarder die bezig is om zich voor de komende Winterspelen te kwalificeren tot een deelnemer aan de Deaflympics, de Olympische Spelen voor dove sporters.

Batenburg Techniek eerste Host City Sponsor Volvo Ocean Race Den Haag

Den Haag organiseert in juni 2018 voor het eerst in de historie de finish van de legendarische Volvo Ocean Race. Technisch dienstverlener Batenburg Techniek is het eerste bedrijf dat zich als Host City Partner officieel verbindt aan het evenement.

IKEA stapt in Designdroom

IKEA wordt programmasponsor van Designdroom. Het nieuwe tv-format is een initiatief van IKEA, SBS6 en Talpa. In het programma gaan zes interieurdesigners de strijd met elkaar aan om de titel de ‘Beste interieurdesigner van Nederland’ te bemachtigen.

Team Brunel biedt uniek platform voor business

Na de succesvolle campagne tijdens de vorige editie, resulterend in een tweede plaats, is Team Brunel ook nu weer van de partij als op 22 oktober de Volvo Ocean Race 2017-18 in Alicante van start gaat. Het is de vierde keer dat Brunel sponsor is van een team in de grootste zeilrace rond de wereld. "Onze partners;zijn letterlijk onderdeel van het team."

Max Verstappen geeft startsein voor Jumbo''s Formule 1-tour

Max Verstappen gaf maandagavond bij de Jumbo-winkel in Hilversum het startsein voor Jumbo’s Formule 1-tour. Jumbo riep fans op om via social media een selfie van de geparkeerde racewagen te delen met #HalloMax, om zo kans te maken op een reis naar de Grand Prix in Abu Dhabi.

Kia nieuwe Official Partner van UEFA Europa League

Kia is de nieuwe Official Partner van de UEFA Europa League. De samenwerking is vandaag officieel beklonken. Het driejarige sponsorschap gaat in vanaf seizoen 2018/2019 en loopt tot en met de UEFA Europa League-finale in 2021.

ABN AMRO Cultuurfonds opgericht

ABN AMRO wil ook de kleinere culturele instellingen ondersteunen. Daarom is sinds 25 augustus 2017 het ABN AMRO Cultuurfonds in het leven geroepen. De presentatie was op de Uitmarkt in Amsterdam.

Voetbalverhalen centraal in nieuwe UEFA Respect-campagne

Vandaag werd de nieuwe Respect-campagne van UEFA gelanceerd. Peter Klomp is bij UEFA als Directeur Corporate Communications verantwoordelijk voor deze #EqualGame-campagne. Hij gaat in op de achtergronden van de campagne en waarom daarin voetbalverhalen over diversiteit en uitsluiting centraal staan.

Crowdfundingplatform voor cultuurtalenten

Dat crowdfunding voor sporttalenten werkt, heeft Talentboek.nl inmiddels wel bewezen. Meer dan zeven ton is opgehaald voor de ambities van de toekomstige sporttoppers. Dat crowdfunding voor talenten uit de kunst en cultuur ook gaat werken, kan Talentboek nu laten zien. Dankzij ABN AMRO heeft initiatiefneemster Yvonne van Gennip een crowdfunding-website voor talentvolle zangers en muzikanten kunnen ontwikkelen.

Albert Heijn en NOC*NSF organiseren AH Sportfestijn

In het weekend van 9 en 10 september organiseren Albert Heijn en NOC*NSF het eerste AH Sportfestijn in het Haagse Zuiderpark. Naast een grote diversiteit in sportactiviteiten valt er veel te ontdekken op het gebied van gezond eten.