Artikelen

Ajax en Mercedes verlengen en vergroten partnership

Ajax en Mercedes-Benz hebben vandaag overeenstemming bereikt over de verlenging en uitbreiding van de sponsorovereenkomst. De samenwerking bestaat sinds 2009 en liep nog tot 2017. De nieuwe en verbeterde verbintenis loopt tot 2021.

KPN verlengt en intensiveert partnership met Het Concertgebouw

KPN en Het Koninklijk Concertgebouw maken vandaag bekend dat zij hun partnership met 2 jaar verlengen. Als ICT-partner ondersteunt KPN Het Concertgebouw in zijn streven de concertprogrammering toegankelijk te maken voor heel Nederland.

Kumpany breidt uit met nieuwe producer en creatief

Activatiebureau Kumpany groeit ook in 2016 flink door en heeft het team verder uitgebreid. Met twee gezichten: een oude bekende en de ander een nieuwe aanwinst.

Energiedirect.nl en PSV voor het eerst samen in commercial

Energiedirect.nl lanceert een nieuwe campagne: "Dat zijn wij”. In de nieuwe commercial wordt het hoofdsponsorschap van PSV benut om uit te dragen dat het energiemerk hetzelfde scherpe aanbod heeft voor iedereen: bestaande én nieuwe klanten.

Wooning nieuwe titelsponsor Rotterdamse zesdaagse

Wooning en de Rotterdamse zesdaagse gaan een intensieve samenwerking voor een periode van drie jaar aan. Het baanwielrenevenement, dat van 5 t/m 10 januari voor de 35e keer plaatsvindt in Rotterdam Ahoy, draagt nu ook de naam Wooning Zesdaagse van Rotterdam. De keuken- en badkamerspecialist uit Rotterdam verbindt met deze samenwerking haar naam en activiteiten nog sterker aan het Rijnmondgebied.

Valentijn Bouman naar Adidas

Valentijn Bouman wordt met ingang van 23 november Senior Manager Brand Communications bij Adidas. In die rol wordt hij verantwoordelijk voor alle PR- en communicatie-inspanningen voor het merk adidas in de Benelux.

Markteffect versterkt zich met Roelien Luijt

Roelien Luijt treedt per 25 oktober in dienst van Markeffect. De voormalig Managing Director van Repucom Nederland versterkt het komend half jaar het sportmarketingteam als Interim Manager Business Development.

Team LottoNL-Jumbo blijft op Bianchi rijden

De renners van Team LottoNL-Jumbo rijden ook volgend jaar op de fietsen van Bianchi. Dit betekent dat Bianchi ook komend seizoen actief is in de UCI WorldTour.

Team LottoNL-Jumbo draagt in 2017 Shimano-kleding

In 2017 wordt Shimano de officiële kledingleverancier van Team LottoNL-Jumbo. Het team draagt het volledige assortiment van de Elite Performance serie van Shimano. Waaronder kleding, brillen en schoenen.

18 genomineerden voor de SponsorRingen 2016

Dit jaar hebben 18 cases van de in totaal 43 inzendingen een nominatie gewonnen voor een SponsorRing. Daarmee zijn zij volgens de stichting SponsorRing al winnaars, want een nominatie is al een prachtig compliment voor de genomineerde merken en organisaties.

Jumbo verlengt samenwerking Max Verstappen

Jumbo zet de samenwerking met Max Verstappen nog een jaar voort. Dat heeft Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten, gisteren bekendgemaakt.

Amstel en Vrumona in nieuw partnership met FC Utrecht

Amstel en FC Utrecht hebben het bestaande partnership verlengd. Door de verlenging komt ook de komende vijf jaar Amstel bier uit de tap. De samenwerking wordt daarnaast uitgebreid met de merken van een bedrijf uit de regio: frisdrankfabrikant Vrumona,

Infotheek Groep nieuwe shirtsponsor van FC Utrecht

Voetbalclub FC Utrecht heeft een nieuwe shirtsponsor. Het Leidse IT-bedrijf Infotheek Groep verbindt zich de komende twee seizoenen aan de club, met een optie voor nog eens twee seizoenen. De overeenkomst gaat per direct in.

Sponsorinkomsten PSV 2 miljoen lager

De sponsorinkomsten bij PSV bedroegen in het seizoen 2015-2016 17,28 miljoen euro. Dat is 2 miljoen euro lager dan vorig seizoen. Reden hiervoor is vooral het niet realiseren van een nieuwe rugsponsor na het verdwijnen van Freo, en het wegvallen van BDO als sponsor als gevolg van veranderende onafhankelijkheidsregeling voor accountants.

Royal Talens partner van het Rijksmuseum

Het Rijksmuseum en Royal Talens hebben onlangs een samenwerkingsverband gesloten. Royal Talens voorziet het Rijksmuseum als ‘preferred supplier’ de komende jaren van schilder-, kleur- en tekenbenodigdheden. Daarnaast gaan beide partijen intensief samenwerken op het gebied van educatie, kennisuitwisseling en het ontwikkelen van gezamenlijke producten.