Artikelen

Bavaria Profronde Stiphout stopt

De Bavaria Profronde Stiphout heeft, mede vanwege het wegvallen van vier belangrijke sponsors en de alsmaar toenemende kosten, het besluit genomen geen profronde meer te organiseren. Naamgever Bavaria wilde wel doorgaan, maar weigerde nog meergeld in het evenement te steken.

Patrick Wouters meest invloedrijk in sponsoring

Patrick Wouters van den Oudenweijer, oprichter en directeur van sportmarketingbureau House of Sports, is door Sponsorreport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in sponsoring in 2014.

KPN grote winnaar SponsorRingen 2014

KPN is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2014. KPN is de enige sponsor die donderdag 20 november bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar in twee categorieën een SponsorRing won.

Samenwerking Ajax en ABN AMRO nu officieel bevestigd

Ajax en ABN AMRO bevestigen vanmiddag tijdens een persconferentie officieel de samenwerking tussen beide partners. ABN AMRO wordt Partner van de Toekomst van Ajax voor 2.550.000 euro plus een variabele vergoeding van 300.000 euro. ABN AMRO verbindt zich tot en met medio 2018 aan de Amsterdamse club.

IFFR en Infostrada kondigen samenwerking aan

International Film Festival Rotterdam (IFFR) heeft een meerjarige overeenkomst afgesloten met Infostrada Creative Technology voor het uitbrengen van festivalfilms via aangesloten wereldwijde VoD-platforms, waaronder iTunes, YouTube, Vimeo, Google Play en PlayStation Network.

ABN AMRO opnieuw sponsor van Ajax

ABN AMRO verbindt zich ook aan de vrouwen van Ajax, naast de jeugd, de amateurtak en het opleidingscentrum De Toekomst. De bank betaalt bijna 2,5 miljoen euro per jaar. Het logo van ABN AMRO komt op de shirts van de jeugd, de amateurelftallen en de vrouwen te staan. De officiële bevestiging van de overeenkomst volgt binnenkort.

Pavo official partner KNHS

Vanaf 1 januari 2015 is Pavo vijf jaar lang official partner van de KNHS. De focus van het partnership ligt op het verspreiden van kennis over gezond voermanagement en paardenvoeding.

Tom van Kuyk Teammanager Sponsoring bij Rabobank

Tom van Kuyk is sinds half oktober werkzaam als Teammanager Sponsoring bij Rabobank Nederland. Van Kuyk was afgelopen zes jaar Teammanager Marketing & Communications bij Skoda.

Ziggo nieuwe hoofdsponsor van Ajax

Ziggo is per 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. De merknaam Ziggo zal vanaf die datum op de officiële wedstrijdtenues van het eerste elftal en van Jong Ajax staan.

Ziggo en Ajax: De reacties

Sponsorreport inventariseerde de eerste reacties uit de sport en sponsorwereld op de sponsoring door Ziggo van Ajax.

Interview met Baptiest Coopmans (Ziggo) over Ziggo en Ajax

Ziggo is de komende vierenhalf jaar hoofdsponsor van Ajax. Het kabelbedrijf betaalt 8 miljoen euro per jaar en een bonus van maximaal 2 miljoen euro. Sponsorreport sprak met beoogd CEO van Ziggo Baptiest Coopmans over de sponsoring door het kabelbedrijf.

'PSV kiest voor Umbro'

PSV speelt volgend seizoen in kleding van Umbro. Het aflopende contract met Nike, dat bijna 20 jaar sponsor was van PSV, wordt niet verlengd. PSV zou een contract voor vijf jaar tekenen met Umbro. Dat meldt PSV-watcher Thijs Slegers.

Fonds Gehandicaptensport en Aegon verlengen samenwerking

Aegon Nederland en Fonds Gehandicaptensport hebben hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract tot en met eind 2017.

Heineken vanaf 2015 partner alle Mojo concerten in Nederland

Heineken is vanaf 2015 partner van alle festivals en outdoor concerten van Mojo Concerts in Nederland. De komende drie jaar zal Heineken actief betrokken zijn bij beroemde evenementen als Lowlands en North Sea Jazz. Daarnaast omvat het partnership festivals zoals PITCH, Down the Rabbit Hole, Songbird en Forta Rock.

UPC stopt sponsoring International Film Festival Rotterdam

UPC stopt met de sponsoring van het International Film Festival Rotterdam (IFFR). UPC was vier jaar lang hoofdsponsor van het festival, onder andere als naamgever van de UPC Publieksprijs.