Artikelen

Dstny nieuwe hoofdsponsor Amstel Gold Race

De Amstel Gold Race en Dstny gaan een samenwerking aan. Dit jaar vindt alweer de 57e editie plaats van de Nederlandse voorjaarsklassieker. Het cloudcommunicatiebedrijf deelt de passie en interesse voor de wielersport met de Amstel Gold Race mede getuige hun partnership met de wielerploeg Lotto Dstny. Dstny is per 1 januari 2023 de opvolger van Soudal bij de Lotto Dstny-ploeg.

Martijn van der Meulen verlaat TIG Sports

Mede-oprichter en managing partner van TIG Sports Martijn van der Meulen verlaat na 20 jaar het toonaangevende sportevenenementenbureau.

Samenwerking See Tickets en Fanalists

Fanalists, het bureau voor datagedreven marketing en analyse voor organisaties in de sport, media en entertainment sector, gaat een partnership aan met See Tickets Benelux, bekend van klanten als Tomorrowland, Defqon en Awakenings. De samenwerking is een volgende stap in de verdere professionalisering van marketing van events.

VriendenLoterij maakt De Nieuwe Vermeer mogelijk

Bijna alle werken van Johannes Vermeer komen dit jaar naar het Rijksmuseum in Amsterdam voor de grootste Vermeer-tentoonstelling ooit. Zes van zijn schilderijen zijn echter verdwenen. In het tv-programma De Nieuwe Vermeer brengen creatievelingen en professionele kunstenaars uit heel Nederland deze verdwenen werken tot leven. De Nieuwe Vermeer wordt geproduceerd door Helder in samenwerking met Omroep MAX en wordt mede mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij.

BetCity verbindt zich aan WK Veldrijden

BetCity is officiële partner van de 2023 UCI Cyclo-Cross World Championships. De Nederlandse aanbieder van onder andere sportweddenschappen zal rondom het WK Veldrijden met exposure veelvuldig zichtbaar zijn op het parcours in het Noord-Brabantse Hoogerheide.

Olympische Spelen tot en met 2032 bij de NOS

Het IOC (Internationaal Olympisch Comité) heeft een overeenkomst gesloten met Warner Bros. Discovery en de EBU (European Broadcasting Union) over de uitzendrechten voor alle Olympische Spelen tussen 2026 en 2032. Daarmee heeft de NOS de uitzendrechten verkregen voor de vier toekomstige Olympische Spelen: de Winterspelen van 2026 en 2030 en de Zomerspelen van 2028 en 2032. De NOS heeft al een sublicentie voor de Olympische Spelen van 2024 in Parijs.

ADO Den Haag verlengt met rugsponsor Venéco

Venéco blijft ook de komende jaren verbonden aan ADO Den Haag als rugsponsor en ICT-partner. Het ICT-bedrijf is sinds 1998 sponsor van de Haagse club en blijft dat tot in ieder geval medio 2026.

The Ocean Cleanup: 'Creating sustainable partnerships'

Nisha Bakker is Directeur Partnerships bij The Ocean Cleanup en keynote op het aanstaande Sponsorreport Jaarcongres. Zonder de samenwerking met het bedrijfsleven zou The Ocean Cleanup niet staan waar we nu zijn, zegt Bakker. “De succesvolle partnerships zijn die waarbij je vanuit de kern van het bedrijf samenwerkt.”

TSR AV shirtsponsor Almere City FC derde periode

Almere City FC speelt vanaf de thuiswedstrijd tegen Willem II met de Almeerse onderneming TSR AV op de borst. De specialist in audiovisuele oplossingen geeft hiermee vanwege haar 20-jarige bestaan een nieuwe twist aan haar topsponsorship met de jongste betaald voetbalclub van Nederland.

Mentos naamgever Grote Prijs van Nederland

De Grote Prijs van Nederland is terug als de Mentos Grote Prijs van Nederland, de oudste onafhankelijke muziekcompetitie voor livetalent in Nederland.

Unibet en GLORY Kickboxing tekenen exclusief partnership

GLORY, een van de grootste kickbox-organisaties ter wereld, heeft voor Nederland een samenwerking afgesloten met Unibet. Unibet wordt de exclusieve Sports Betting en Casino Partner van GLORY in Nederland.

Danny Cortenraede: "Op sociaal, cultureel en economisch gebied impact creëren"

Entrepreneur Danny Cortenraede is co-founder van investeringsmaatschappij Venturerock. Hij verzorgt aanstaande maandag de openingskeynote op het Sponsorreport congres. Een inspirerend verhaal over de toekomst van sport, innovatie, entrepreneurschap, technologie en fanbeleving.

Team DSM verlengt met Shimano en Scott

Team DSM heeft zijn samenwerkingen met Shimano en Scott met twee jaar verlengd.

Yakult en Atletiekunie beëindigen na zes jaar de samenwerking

Start to Run is al ruim tien jaar dé cursus van de Atletiekunie om te starten met hardlopen en sinds 2016 is Yakult als hoofdsponsor aan Start to Run verbonden. Per januari 2023 blijft Start to Run doorgaan, alleen zonder titelsponsor Yakult: aan de samenwerking komt na zes sportieve jaren een einde.

Pascal Kamp nieuwe Manager Marketing & Partnerships KNLTB

Vanaf 1 januari is Pascal Kamp de nieuwe senior manager Marketing & Partnerships bij de KNLTB. In deze functie moet hij de groeiambities van de KNLTB realiseren door tennis en padel gerelateerde producten en diensten te koppelen aan de commerciële belangen van bestaande en potentiële partners.